Koptelefoon voor bij videopnames?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Hallo mensen,

Vorige week kocht ik (na wat rondneuzen op dit forum) een Sennheiser HD570 koptelefoon. Ik moet zeggen dat er erg goed geluid uit komt, maar er is wel een maar:

Ik wil e'm ook gaan gebruiken om op de videocamera aan te sluiten (camera komt d'r aan) en nou zit ik met twee probleempjes/vraagjes:

-1- Deze hoofdtelefoon is gebaseerd op het open systeem waardoor er toch veel omgevingsgeluid bijkomt. Dit lijkt mij niet zo goed wanneer je buiten met een videocamera in je handen staat en je wilt de geluidskwaliteit beoordelen.

-2- Dit is een 64 Ohm koptelefoon. Dit is nog een relatief lage Ohm-waarde vergeleken bij de andere Sennheiser modellen, maar desalniettemin moet ik bij bijv. een minidisc of MP3 speler het volume bijna op max zetten om er pittig geluid uit te krijgen...

Het lijkt mij dus dat deze koptelefoon (ondanks z'n goede kwaliteit) niet geschikt is voor genoemde toepassing en ik daarom beter een 32 ohm gesloten systeem koptelefoon kan kopen. Hiervoor wil ik best wat inleveren op kwaliteit, maar (uiteraard) zo min mogelijk ;)

Welke koptelefoon met in elk geval bovenstaande 2 eigenschappen zouden jullie mij aanraden? Het budget is +- 120 euro max.

Alvast bedankt! ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Je zou het niet gauw zeggen maar Sony heeft een paar zeer goede inner-ear headphones, niet alleen standaard inner-ear maar die gaan dus letterlijk je oor in.. Je lokale audioboer heeft ze wel liggen denk ik. Heb ze zelf een tijdje gehad op m'n Minidisc en beviel me zeer, % omgevingsgeluid en supergoed geluid..

Download my music on SoundCloud

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Op de Sony site vind ik de "DJ" serie, bestaande uit de MDRV700DJ, de MDRV500DJ, de MDRV300 en de MDRV150. De prijzen lopen van 150 euro voor de 700 tot 25 euro voor de 150. Verder zijn ze allemaal "closed" en 24 Ohm.

Welke modellen bedoel je met "inner-ear"? Bovenstaande lijken mij "gewone" koptelefoons?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

dominic bedoelt met "inner ear" waarschijnlijk de MDR-EX70 of 71 (nieuw model al te koop?) Dit zijn zachte rubberen oordopjes die je letterlijk een stukje in je oor moet stoppen. Je sluit je dan bijna hermetisch af van de buitenwereld. Gevaarlijk op de fiets =P
Geluid vind ik persoonlijk errug goed. Dit is al mijn 2e setje. De oude waren versleten na 3 jaar =P. Toen nog geimporteerd uit Azie.