Toon posts:

Zoiets als Top 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat eigenlijk in een verkeerde groep, dus nogmaar een keertje,

Ik wil graag een lijst op internet zetten waaruit men een keuze kan maken. Het is dan bijvoorbeeld de bedoeling dat men 10 keuzes aanvinkt ofzo. Als dat gebeurt is moeten er punten toegekent worden van 1 naar 10 en die moeten vervolgens verzonden worden en bij mij binnenkomen en direct opgeteld worden bij de anderepunten die zo'n keuze heeft gekregen.

Als voorbeeld neemik maar ff de Top 2000 van Radio 2 die elk jaar wordt uitgezonden. Als je daar op kan stemmen krijg je eenlijst met artiesten met daarbij behorende plaat. Als je dan zo'n artiest aanklikt dan gaat die naar een ander lijstje (je favorieten 10 lijstje). Als je er dan 10 hebt aangeklikt dan verzend je dat en dan moet er, neem ik aan, een automatisch telsysteem achterzitten om dus die Top 2000 samen te stellen....

Nou, wie kan mij hierover meer vertellen. Hoe dit werkt enzo en heeft er misschien iemand zo'n soort script.

Greetz Marcus

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49
Hoi :)
Ik zat eigenlijk in een verkeerde groep, dus nogmaar een keertje,
Modje al op de hoogte gesteld?
Ik wil graag een lijst op internet zetten waaruit men een keuze kan maken. Het is dan bijvoorbeeld de bedoeling dat men 10 keuzes aanvinkt ofzo. Als dat gebeurt is moeten er punten toegekent worden van 1 naar 10 en die moeten vervolgens verzonden worden en bij mij binnenkomen en direct opgeteld worden bij de anderepunten die zo'n keuze heeft gekregen.

Als voorbeeld neemik maar ff de Top 2000 van Radio 2 die elk jaar wordt uitgezonden. Als je daar op kan stemmen krijg je eenlijst met artiesten met daarbij behorende plaat. Als je dan zo'n artiest aanklikt dan gaat die naar een ander lijstje (je favorieten 10 lijstje). Als je er dan 10 hebt aangeklikt dan verzend je dat en dan moet er, neem ik aan, een automatisch telsysteem achterzitten om dus die Top 2000 samen te stellen....
Wat heb je zelf al uitgezocht? Naar de source van Top2000 gekeken? Php.net over arrays via POST enzo?
Nou, wie kan mij hierover meer vertellen. Hoe dit werkt enzo en heeft er misschien iemand zo'n soort script.
Scriptrequest mag niet.
Greetz Marcus
Lees de FAQ even, groetjes onder posts is hier niet gebruikelijk ;)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook hier raad ik je aan de FAQ te lezen, scriptrequests mogen hier ook niet.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Scriptrequests zijn hier niet toegestaan en dit is ook geen plek waar je mensen kunt ronselen om iets voor jou te schrijven/gedaan te krijgen.

Als je zoiets zelf wilt maken / leren maken, en je stuit op problemen, dan willen we je daarbij best helpen enzo, maar wij gaan het hier echt niet voor jou maken.

Ik wil je wel ff op weg helpen:
Je zult moeten bijhouden op welke nummers er kan gestemd worden. Je zult dan ook moeten bijhouden hoeveel stemmen ieder nummer gekregen heeft. Om dit te verwezenlijken ga je best een relationele database gaan gebruiken.
Als je dit eenmaal goed opgezet hebt, is het relatief eenvoudig om een lijst te krijgen van de nummers die het meest stemmen hebben. (Dit kan je dan doen dmv SQL).

Dus, wat je moet doen:
verdiep je eens in relationale databases, datamodellering, normalisatie en SQL.

Succes. ;)

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.