[Debian] Wat te doen met een dangling symlink?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:08
Ik krijg al een hele tijd elke week een mailtje van de Cron Daemon met deze inhoud:
/etc/cron.weekly/man-db:
mandb: warning: /usr/share/man/man1/perl.1p.gz is a dangling symlink
Ik heb het mailtje elke week maar laten staan, om er later nog eens naar te kijken.

Nu, naar ong. 2 jaar wil ik het probleem oplossen, maar ik weet niet wat ik er mee moet.

Een search op GoT naar 'dangling symlink' levert één hit op, waar ik niks aan heb.

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door nrg op 13-04-2003 20:18 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Euh....[obvious]die link deleten[/obvious] :?

Verwijderd

Tja, ik ga er maar vanuit dat je niet weet wat een dangling symlink is, als je deze vraag stelt.

Een dangling symlink, is een Symbolic Link naar een niet (meer) bestaand bestand. De oplossing is dus het zoeken waarnaar deze link verwijst. Als blijkt dat er iets mis is en de verwijzing wel behoort te bestaan, dan moet je dus een manier zoeken om er voor te zorgen dat het originele bestand weer op zijn plaats komt of als het originele bestand nu op een andere plaats staat, dat de symlink naar die plaats verwijst. Als het verder niet zo belangrijk is (wat meestal het geval zal zijn), dan kun je gewoon de symlink weghalen zoals Wilke al terecht opmerkt.

Zie verder man (2) link voor meer info.

Dit was op zich zelf tamelijk makkelijk te achterhalen via man-pages en/of Google ;)

Dit topic is gesloten.