Toon posts:

Vragen over ADSL modems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Welke modem raden jullie aan?
Alcatel SpeedTouch 510(i) Versie 4 ADSL modem router + 4 poort switch Euro 177,31
of:
E-Tech ADSL modem router (ISDN) + 4 poorts switch Euro 149,94

Het wordt zeer waarschijnlijk de E-Tech, mijn ISDN-kaart was ook al een E-Tech en dat roelt gewoon. Verder geen nadelen te zien tegenover de Alcatel. Of wel?

2. Nog een vraag, werkt dit:
code:
1
2
3
PC1-----------Router-----------Switch
                                 |
                         PC3------------PC2

3. En kun je die switch-optie in die E-Tech ook uitschakelen zodat er onderling geen bestanden kunnen worden verstuurd?

4. Kun je nog fatsoenlijk online gamen als één PC surft en de andere download met XS4ALL Basic? En kun je ook met z'n tweeen tegelijk gamen over 1 verbinding, los van dat je dan misschien meerdere CD-Key's nodig hebt? Is de verbinding daar krachtig genoeg voor?

Laat dit topic wel plz open, vooral op vraag 2 en 3 is moeilijk een antwoord te vinden in de search.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Over je eerste vraag, deze is moeilijk te beantwoorden. Een keuze voor je modem/router moet je toch echt zelf maken. Zoals je zelf al zegt heb je ervaring met producten van E-tech en wil je die al waarschijnlijk kopen. Aangezien er een prijsverschil van bijna 30euro tussenzit, zou ik gewoon voor de e-tech gaan.

Over je 2e vraag, ja dit werkt zonder problemen. Het netwerk blijft gewoon werken, ongeacht in welke volgorde je dit aansluit. (in geval van jou voorbeeld dan)

Als de switch optie al uit te schakelen is op de e-tech dan heb je ook geen netwerk meer, dit betekent dat je dan ook geen internet heb. Je zou dan moeten kijken of die e-tech de mogelijkheid heeft om interne poorten te blokkeren, ik neem aan dat je dat doelt op windows file-sharing (want er zijn nog 55536632 andere manieren om files te versturen) dan zou je poort 135,137 en 139 intern moeten uitschakelen. Echter ik betwijfel zeer of een consumenten router deze optie bezit.

And last but not least, je 4e vraag. ;)
Dat ligt eraan met hoeveel threads je aan het downloaden bent, mijn ervaring hiermee is dat als een andere pc aan het downloaden is met 1 thread dat je dan nog normaal kan gamen. Echter als je met meerdere threads gaat downloaden dan schiet de ping omhoog, aangezien de upstream met online gaming vaak belangrijker is dan de downstream en je met downloaden (zeker met meerdere threads) ook return packets stuurt en dus minder upload beschikbaar hebt voor games.

Wat betreft je vraag of je tegelijk kan gamen, ja dit is dus mogelijk. Alleen wordt je ping dus wel iets hoger en dit kan van belang zijn bij sommige spellen. Je heb bij de meeste online-games die ik ken gewoon 2 cd-key's nodig (als je op een officiele server speelt, zonder crack) aangezien dat simpelweg je licentie is voor het spel. Jij heb 1x betaald voor het spel, dus heb je 1 cd-key (licentie) en mag je maar met 1 pc tegelijk online spelen.

Ik hoop dat je met deze antwoorden wat kan. :Y)

Verwijderd

2. Dat gaat gewoon werken, maar waarom zou je dat willen doen? Je hebt dus 3 pc's, en er zitten 4 poorten op die router.

Die van e-tech ken ik niet, ik heb zelf die van Alcatel en die werkt gewoon perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Airwolf!

Opzich is het niet zo'n heel groot probleem natuurlijk, maar ik had toch liever de mogelijkheid gezien om die switchoptie af en toe uit te kunnen zetten.

En downloaden moet dus gewoon niet met downloadaccelerators enz. als iemand aan het gamen is.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 20:23:
Thnx Airwolf!

Opzich is het niet zo'n heel groot probleem natuurlijk, maar ik had toch liever de mogelijkheid gezien om die switchoptie af en toe uit te kunnen zetten.

En downloaden moet dus gewoon niet met downloadaccelerators enz. als iemand aan het gamen is.
Tnx,

Waarom zou je die switch optie dan uit willen zetten ?

Klopt, maar gewoon een IE/Mozilla/overige download ... kan perfect. Een ftp download met 1 thread gaat ook perfect.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26

DaRoot

Some say...

1. Heb zelf die Alcatel, via kpn gekregen. Heb ook ervaring met de E-tech, en die kan ik ook echt aanbevelen. Je kunt hier heel makkelijk de DHCP-pool wijzigen, wat bij die 510 heel moeilijk is, of misschien wel onmogelijk.

2. Dit werkt ja.

3. Nee dit kan niet volgens mij. Waarom zou je hem ook willen uitschakelen? Als je op de Windows machines bestands en printerdeling en de Microsoft netwerk client niet installeert, kun je op die manier al geen bestanden uitwisselen.

4. Dit gaat behoorlijk goed ja. Alleen als je een upload open hebt staan, klapt de download aardig in elkaar. Met de spellen heb ik zo geen ervaring.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 22:35

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb nu ruim 2 maanden de E-tech ADSL Modem Router voor ISDN en hij bevalt me goed, instellen gaat makkelijk. In vergelijking met de Alcatel zit er niet alleen een prijsverschil, maar ook het feit dat de Alcatel wel UPnP ondersteunt en de E-tech niet. Mocht je bv wel willen MSN-en met voice en file transfering achter NAT, dan geeft dit voor de Alcatel geen problemen. Met de E-tech moet je DMZ aan zetten voor de pc waarmee je dat wil doen. Was voor mij niet belangrijk genoeg geweest om de Alcatel te nemen.

[ Voor 1% gewijzigd door DoctorV64 op 14-04-2003 08:58 . Reden: typo ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

[quote][b]Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 19:58

Het wordt zeer waarschijnlijk de E-Tech, mijn ISDN-kaart was ook al een E-Tech en dat roelt gewoon. Verder geen nadelen te zien tegenover de Alcatel. Of wel?

quote]

Geen nadelen? Misschien ligt het er aan wat voor ADSLverbinding je neemt.
Als je kijkt in TweakDSL *new and/or improved* deel 2 lees je nogal wat nadelen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
DoctorV64 schreef op 14 April 2003 @ 08:58:
Ik heb nu ruim 2 maanden de E-tech ADSL Modem Router voor ISDN en hij bevalt me goed, instellen gaat makkelijk. In vergelijking met de Alcatel zit er niet alleen een prijsverschil, maar ook het feit dat de Alcatel wel UPnP ondersteunt en de E-tech niet. Mocht je bv wel willen MSN-en met voice en file transfering achter NAT, dan geeft dit voor de Alcatel geen problemen. Met de E-tech moet je DMZ aan zetten voor de pc waarmee je dat wil doen. Was voor mij niet belangrijk genoeg geweest om de Alcatel te nemen.
je kan ook gewoon handmatig poorten mappen bij die e-tech. is ook een stuk veiliger dan upnp en zeker veiliger dan dmz.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

3. En kun je die switch-optie in die E-Tech ook uitschakelen zodat er onderling geen bestanden kunnen worden verstuurd?
Denk niet dat dit gaat werken. Er zit in die E-tech gewoon een cheap-ass switch ingebouwd. Duurdere switches ondersteunen zoiets wel, daar kan je gewoon instellen dat er geen data van lijn1 naar bijv lijn2 kan worden gestuurd en andersom.

TweakBlog

Pagina: 1