3D prophet III Ti200 voltmod

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 11:55
Ik ben van plan mijn 3D prophet III Ti200 te voltmodden.
De kaart draait namelijk 100% stabiel op 240/500 (core/mem; op Ti500 niveau, ik wil er ook een Ti500 van maken :)) en draait 3D mark 2001 zonder artifacts, maar bij sommige spellen krijg ik wel een paar artifacts (zoals bijv Battlefield) terwijl de GPU lauw blijft. Vandaar dat ik een voltmod wil uitvoeren.

Maar ik heb er nog een paar vraagtekens bij:
- Is het waarschijnlijk dat ik na de voltmod geen artifacts meer krijg in bijv battlefield?
- Naar hoeveel volt (core zowel mem) kan ik de kaart het beste modden?
- Heeft iemand nog tips voor het solderen? (ik ben niet erg ervaren met solderen; maar ik ben aan het oefenen ;))
- Heeft iemand ervaring met deze mod?

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> DOC idd :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Gabriel-LG schreef op 13 april 2003 @ 19:48:
Ik ben van plan mijn 3D prophet III Ti200 te voltmodden.
De kaart draait namelijk 100% stabiel op 240/500 (core/mem; op Ti500 niveau, ik wil er ook een Ti500 van maken :)) en draait 3D mark 2001 zonder artifacts, maar bij sommige spellen krijg ik wel een paar artifacts (zoals bijv Battlefield) terwijl de GPU lauw blijft. Vandaar dat ik een voltmod wil uitvoeren.

Maar ik heb er nog een paar vraagtekens bij:
- Is het waarschijnlijk dat ik na de voltmod geen artifacts meer krijg in bijv battlefield?
- Naar hoeveel volt (core zowel mem) kan ik de kaart het beste modden?
- Heeft iemand nog tips voor het solderen? (ik ben niet erg ervaren met solderen; maar ik ben aan het oefenen ;))
- Heeft iemand ervaring met deze mod?
Een beetje meer voltage komt de stabiliteit waarschijnlijk wel ten goede en kan de artifacts wellicht verminderen.
Zorg echter wel voor voldoende koeling, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen ;)

Misschien kan je een molexdraadje verknippen en de dunne draadjes om de pootjes van de voltmod-IC's heen 'vlechten'.

Zo heb ik mijn PoV Ti4200XP Turbo ge-voltmod, dus zonder te solderen.
Het is wel even prutsen met die dunne draadjes maar als je goed vlecht dan zit het ook vast.
Daarna kan je aan beide uiteinden van de gevlochten draadjes altijd nog een weerstand naar keuze bevestigen, en je kan de voltmod zo ongedaan maken, als je wilt.

I love watercooling

• Gabriel-LG
Garrett schreef op 13 april 2003 @ 22:19:
...
Zo heb ik mijn PoV Ti4200XP Turbo ge-voltmod, dus zonder te solderen.
Het is wel even prutsen met die dunne draadjes maar als je goed vlecht dan zit het ook vast.
Daarna kan je aan beide uiteinden van de gevlochten draadjes altijd nog een weerstand naar keuze bevestigen, en je kan de voltmod zo ongedaan maken, als je wilt.
Handige tip om de voltmod te testen _/-\o_ zo hoef ik hem pas te solderen wanneer ik zeker weet dat de mod goed is :)

De koeling is nog meer dan voldoende @240/500 een beetje extra voltage kan hij er nog wel bij hebben :)

• Gabriel-LG
Ik heb het artikel van X-bit even nauwkeurig doorgenomen. Daar worden drie 1.0KOhm weerstanden gebruikt (volgens de tekst) om het geheugen van 2.6V/3.4V naar 2.8V/3.6V en de core van 1.43V naar 1.62V te ophogen.
Maar ik heb even zitten rekenen, maar kwam eruit dat je een 508 Ohm, een 458 Ohm en een 1022 Ohm weerstand nodig hebt om deze voltages te bereiken (op de plaatjes staan nog weer andere weerstanden) :?

Kan iemand deze berekening bevestigen?
Pagina: 1