Unlocken mbv een 'nokia stripje'

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Omdat ik nog een behoorlijke n00b ben in OC-en vond ik het nog te riskant om mijn athlon XP 1700+ to unlocken met wat silverpasta. IPV de pasta heb ik een vrij onbekende methode gebruik; de nokia strip.

de nokia 3210 heeft boven zijn lcd schermpje een strip die bestaat uit een laagje isolatie- geleidend laagje- isolatie- geleidend laagje- isolatie...etc.
door hier een strookje er vanaf te snijden kun je het mooi over de puntjes leggen die zo verbonden worden. Dit scheelt je heel wat gekloot..

Heeft iemand naast mij dit ook al geprobeerd want ik wil graag weten of het goed/stabiel werkt. En hoe weet je wanneer het unlocken is gelukt?

-Xolon-

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ja dit is al wel vaak geprobeerd, 9/10 keer overleefde de CPU het niet als ik me het goed herinner. Valt dus niet echt aan te raden :X Je kan zien of t werkt als je je multiplier kan veranderen, en dat het dan ook echt werkt. Slim is om m daarvoor ff 1tje lager te zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door m-m op 13-04-2003 19:03 ]

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
hmm das naatje....iemand in de polder die mij misschien kan helpen? durf het namelijk nog niet zelf aan om het te doen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

unlocken via de nokia strip lukt in principe niet, in de search staat een topic hierover met aardig wat gebruikers ervaringen.
Geloof dat ze bijna allemaal de pijp uit zijn gegaan, ik ga even op zoek naar de topic :)
relevante topics:
Nieuwe manier om AMD XP's te unlocken
"Leitgummi" voor XP unlock. onzin? of werkt het?
de topic die ik bedoelde:
[rml][ OC] Athlon XP unlocking zonder zilverpen (pics)[/rml]
asjemenou, ik heb het zelf ook nog eens overwogen om het te doen :D kom ik nou pas achter, hmmz word al oud merk ik :+

[ Voor 51% gewijzigd door Fietsbel op 13-04-2003 19:23 ]

39

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

van verkeerd unlocken gaat een processor niet dood. De mijne niet iig. Ik heb al vanalles geprobeerd bij gebrek aan bison elektro. zilverstift, die niet geleidt :D stukjes koperdraad :P
Solderen :P
Laatst was het me gelukt om van mijn 2000+ een 1800+ te maken met potlood :D dat ging toch helemaal niet :?

Verwijderd

Xolon:

Welkom op GoT :) Het is hier gebruikelijk om eerst even te zoeken voordat je wat post. En als je wat post, maak dan een goeie, complete startpost. Niet dat die van jou nu slecht is, maar als het er niet uitziet dan gaat er een slot op.
Lees ook de FAQ en de Policy even door. Dan weet je wat wel en niet kan.

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)
Moderatiepolicy DOC (update 27 maart 2003) *lezen*

Dit topic is dus een echte zoekvraag en gaat dan ook dicht :o
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.