MediaPlayer9 en MP3 inlezen in W2K

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 20:26

syserr

kangoeroe

Topicstarter
Sinds ik wmp9 heb geïnstaleerd leest die in w2k elk mp3 bestandje in op het moment dat ik het aanklik, om vervolgens zo'n wmp balkje links in de verkenner te laten zien. Dit is op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat het allemaal erg traag gaat en ik er gewoon absoluut geen behoefte aan heb.

Is er een manier om dit uit zetten zonder heel wmp9 te uninstallen!?

Hier nog even een plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wmp9-w2k-mp3.jpg

Het gaat me er dus om dat ik dat balkje links niet meer te zien krijg en wmp9 en w2k niet al die kostbare verdoen met het inlezen van mp3tjes...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je kan bij mapopties die hele (IMHO nutteloze) zijbalk uitschakelen.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33
sdomburg schreef op 13 April 2003 @ 19:00:
Je kan bij mapopties die hele (IMHO nutteloze) zijbalk uitschakelen.
Daar vroeg hij niet om |:(

Maar je kunt dit uitzetten door in media player naar opties te gaan en dan naar tabblad bestandstypen ... daar moet je mp3 uitzetten :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Timocos schreef op 13 April 2003 @ 19:17:
[...]

Daar vroeg hij niet om |:(

Maar je kunt dit uitzetten door in media player naar opties te gaan en dan naar tabblad bestandstypen ... daar moet je mp3 uitzetten :)
Ik heb dit probleem ook, als ik hem uitzet in mijn mediaplayer blijft hij mp3 files pakken met die player in mn zijbalk.

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
xingrs schreef op 14 April 2003 @ 00:39:
[...]

Ik heb dit probleem ook, als ik hem uitzet in mijn mediaplayer blijft hij mp3 files pakken met die player in mn zijbalk.
juist ja, hier dus hetzelfde, mp3 uitgeschakeld maar nog wel steeds die balk, erg vervelend... heb nu dan dus ook maar gewoon die hele zijbalk uitgezet todat er een betere oplossing is...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32

mr_petit

opperprutser

Volgens mij kan je elke folder in je explorer 'custumizen' d.m.v. een html bestandje (template)(folder.htt)

Daarin kan je gewoon aangeven welke bestandsextenties functioneel moeten zijn.

ok, beetje erg omslachtig (* mr_petit weet zelf ook niet precies hoe dit alles werkt 8)7), maar volgens mij is dit wel de juiste manier.
Explorer zal toch ergens een soort van 'master folder.htt' gebruiken waar ie al z'n instellingen vandaan haalt, deze zou je dan moeten editten om het voor alle mappen te laten gelden (of je moet je gewijzigde folderinfo kopieeren naar al je andere folders (in mapopties)

"man is not truly one, but truly two,"

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02
*bookmarked*
idd, zeer irritant probleem, vooral als je een mp3/divx wil kopieren, terwijl wmp hem gelijktijdig wil inleze :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Zedonite
  • Laatst online: 05-09 21:09
Of je moet de mappen op klassiek zetten ipv webinhoud weergeven. Maar dan kan je ook geen preview van images zien.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

zedonite schreef op 16 April 2003 @ 08:37:
Of je moet de mappen op klassiek zetten ipv webinhoud weergeven. Maar dan kan je ook geen preview van images zien.
en dat wil ik dus wel.
ik wil gewoon die balk met alle functionaliteit van dien, behalve die irri player.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo schijn je het aan te kunnen zetten in xp, misschien kun je het ook omkeren 8)

edit: nog een interessant linkje

[ Voor 28% gewijzigd door W1LL3M op 16-04-2003 19:56 ]

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
xingrs schreef op 16 April 2003 @ 19:40:
[...]

en dat wil ik dus wel.
ik wil gewoon die balk met alle functionaliteit van dien, behalve die irri player.
idd, das nou ook mijn punt, op zich is die zijbalk wel handig, allen die wmp player erin maakt het zo vervelend dat ik die hele zijbalk maar heb uitgezet ondertussen, want bv even wat mp3tjes handmatig renamen kost dankzij al dat inlezen iets te veel tijd..

helaas nog geen direct oplossing voor w2k lees ik uit bovenstaande, blijven zoeken dan maar, mocht ik wat vinden nog horen jullie het meteen, mocht er iemand anders iets weten, ik hou me nog steeds aanbevolen.. :)

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

ik ben me helemaal kapot aan het zoeken geweest. er is echt zowat niks te vinden. het enige wat ik gevonden heb is dit Player9Series.doc misschien kunnen we hier wat mee.

ik ben nu nog bezig de mediaplayer newsgroups door te zoeken

[ Voor 10% gewijzigd door littledreamer op 22-05-2003 16:20 ]

Verwijderd

hmmja, als je wat hebt post het aub. Er is niets irritanters dan op een lan zitten en films willen kopieren en dat ding begint bij elke film die je aanklikt eerst 10 secs te laden :(

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Iemand al iets gevonden in het word document uit mijn vorige post?

Ik heb na bijna 3 dagen nog geen reply in de microsoft newsgroups :(
En na 85 pagina's daarvan doorgespit te hebben ben ik er niks wijzer van geworden ;(

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21
O-) kick O-) Ben toch erg beniewd of iemand hier al iets op gevonden heeft, heb namelijk zelf hier ook erg veel last van. :)

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

ik ben druk aan het zoeken geweest, helaas zonde succes :(
ik heb inmiddels mijn zijbalk in Windows uitgeschakeld, maar dit vind ik erg onhandig, het zou toch wel moeten kunnen?? :? :? Ik blijf gewoon zoeken...

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
xingrs schreef op 30 April 2003 @ 09:52:
ik ben druk aan het zoeken geweest, helaas zonde succes :(
ik heb inmiddels mijn zijbalk in Windows uitgeschakeld, maar dit vind ik erg onhandig, het zou toch wel moeten kunnen?? :? :? Ik blijf gewoon zoeken...
same here, ook nog steeds niks gevonden.. had toen ook maar die hele zijbalk uitgezet, maar kwam erachter dat ik de functie om ff snel een plaatje daarin te kijken wel weer heel erg handig vond.. was ook geen blijvende oplossing dus.

we blijven zoeken, maar ik ben toch bang dat het vrij lastig te veranderen is, misschien iemand die es het register in wil duiken om te kijken of je daar wat kan vinden!? (wild guess...)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Miisschien kun je hem in GROEPSBELEID aanpassen. Daar kun je veel instellingen wijzigen! Of misschien is het een service! Je kan proberen het uit te schakelen?!

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

syserr schreef op 30 April 2003 @ 10:57:
[...]

same here, ook nog steeds niks gevonden.. had toen ook maar die hele zijbalk uitgezet, maar kwam erachter dat ik de functie om ff snel een plaatje daarin te kijken wel weer heel erg handig vond.. was ook geen blijvende oplossing dus.

we blijven zoeken, maar ik ben toch bang dat het vrij lastig te veranderen is, misschien iemand die es het register in wil duiken om te kijken of je daar wat kan vinden!? (wild guess...)
register heb ik al volledige door gelopen, bespaar je de moeite heeft ook geen zin
:(

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

helemaal niemand iets gevonden :?

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
tis alweer een topic van een tijdje geleden, maar was laatst bezig handmatig wat mp3tjes een andere naam te geven en ik ergerde me er weer mateloos aan...

misschien iemand ondertussen al wat wijzer geworden!?

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

syserr schreef op 19 October 2003 @ 22:15:
tis alweer een topic van een tijdje geleden, maar was laatst bezig handmatig wat mp3tjes een andere naam te geven en ik ergerde me er weer mateloos aan...

misschien iemand ondertussen al wat wijzer geworden!?
inmiddels heb ik windows xp, ik ben hier dus niet mee verder gegaan, enige oplossing tot nu toe is gewoon die zijbalk uitzetten :/

[ Voor 5% gewijzigd door littledreamer op 20-10-2003 13:39 ]

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
iemand anders misschien!?

het gaat er dus om dat w2k icm wmp9 eerst die mp3 bestanden wil inlezen voordat ik de naam ervan kan wijzigen of het bestand kan verplaatsen. ja ik weet dat de gehele zijbalk uitkan, maar ik wil dus alleen de mediaplayer functie eruit..

lijkt me toch niet dat ik daar als enige mee zit en dat daar nog nooit iemand over heeft nagedacht.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

mijn manier werkt nog steeds hoor!
gewoon je folder customizen en in de folder.htt het woordje mp3 wissen.

helaas krijg je dan wel de verborgen desktop.ini en verborgen map 'folder settings' erbij.

in die desktop.ini staat wel:
code:
1
PersistMoniker=file://Folder Settings\Folder.htt

dus die is ook wel ergens centraal op te slaan, maar van die desktop.ini zal je niet afkomen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
syserr schreef op 22 October 2003 @ 23:10:
iemand anders misschien!?

het gaat er dus om dat w2k icm wmp9 eerst die mp3 bestanden wil inlezen voordat ik de naam ervan kan wijzigen of het bestand kan verplaatsen. ja ik weet dat de gehele zijbalk uitkan, maar ik wil dus alleen de mediaplayer functie eruit..

lijkt me toch niet dat ik daar als enige mee zit en dat daar nog nooit iemand over heeft nagedacht.
Ik heb werkelijk geen idee, het is een wilde gok, maar zoiets lijkt me iets dat met iets als TweakUI wel te regelen is

edit: eigenlijk overbodig nu, zie mr_petit :)

[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 22-10-2003 23:40 ]

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
mr_petit schreef op 22 October 2003 @ 23:39:
mijn manier werkt nog steeds hoor!
Heb ook je vorge post nog es doorgenomen, maar ben bang dat ik niet precies weet hoe ik wat doen moet. Buiten dat is het dan zo dat je het voor elke folder afzonderlijk zal moeten aanpassen en dat kan nogal eens onhandig zijn (neemt niet weg dat ik graag jouw manier es uitgelegd zie..)
edit:

in TweakUI is veel aan te passen, maar dit niet, was volgens mij zo ongeveer het eerste wat ik probeerde. Maar dat brengt me wel op het idee dat er misschien wat meer/andere van dit soort progjes zijn waar de mogelijkheid wel inzit!? es zoeken dus...

[ Voor 24% gewijzigd door syserr op 22-10-2003 23:50 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

OK:
-klik in explorer (rechtermuisklik) in de map die je wilt veranderen en kies 'customize this folder'
-kies in de wizard 'choose or edit an html template'
-kies een standaard template en vink 'i want to edit this template' aan
-de template opent zich in notepad en zoek in notepad op mp3 (of welke andere extentie die je wilt weghalen)
-verwijder het gevonden 'mp3' + de komma
-sluit notepad af en sla op
-klik op finish

nu heb je de komplete template (+wat rommel) in de automatisch gegenereerde map 'folder settings' en je hebt in de hoofdmap een 'desktop.ini' (het zijn allemaal verborgen systeembestanden, dus met normale weergave zie je ze niet)
indien je van de map 'folder settings' af wilt, dan kan je die ergens neerzetten (bijv. c:\folder settings)
open het bestand 'desktop.ini' en verander het pad naar het bestand 'Folder.htt'
Let erop dat er nu een relatief pad staat (file://) en dat je dat veranderd in een 'absoluut pad'
dus i.p.v. 'file://folder settings' gewoon c:\folder settings\folder.htt (zonder file://)
In elke map die je die instellingen wilt geven hoef je nu alleen maar het bestandje desktop.ini te zetten.
Helaas werkt de optie (bij extra->mapopties->view) 'like current folder' niet voor deze handeling (met het desktop.ini bestandje).

Zo kan het dus (maar ik gebruik het zelf ook niet hoor 8)7 )
misschien in de toekomst....

In het register rommelen zou makkelijker zijn...... maar waar?.....

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
ok, thnx.. zo werkt het inderdaad.. het verdient dan misschien wel geen schoonheidsprijs, en is misschien niet zo handig omdat je het voor elke map zal moeten aanpassen, maar goed het doet wel precies wat ik wilde..

En inderdaad, dit moet wel ergens in het register staan, maar waar!? misschien nog eens naar op zoek als ik tijd over heb.

Als iemand btw een andere/betere/snellere/makkelijkere oplossing weet... deel het met ons!

Pagina: 1