"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
Daar vroeg hij niet omsdomburg schreef op 13 April 2003 @ 19:00:
Je kan bij mapopties die hele (IMHO nutteloze) zijbalk uitschakelen.
Maar je kunt dit uitzetten door in media player naar opties te gaan en dan naar tabblad bestandstypen ... daar moet je mp3 uitzetten
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik heb dit probleem ook, als ik hem uitzet in mijn mediaplayer blijft hij mp3 files pakken met die player in mn zijbalk.Timocos schreef op 13 April 2003 @ 19:17:
[...]
Daar vroeg hij niet om![]()
Maar je kunt dit uitzetten door in media player naar opties te gaan en dan naar tabblad bestandstypen ... daar moet je mp3 uitzetten
juist ja, hier dus hetzelfde, mp3 uitgeschakeld maar nog wel steeds die balk, erg vervelend... heb nu dan dus ook maar gewoon die hele zijbalk uitgezet todat er een betere oplossing is...xingrs schreef op 14 April 2003 @ 00:39:
[...]
Ik heb dit probleem ook, als ik hem uitzet in mijn mediaplayer blijft hij mp3 files pakken met die player in mn zijbalk.
"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
Daarin kan je gewoon aangeven welke bestandsextenties functioneel moeten zijn.
ok, beetje erg omslachtig (* mr_petit weet zelf ook niet precies hoe dit alles werkt
Explorer zal toch ergens een soort van 'master folder.htt' gebruiken waar ie al z'n instellingen vandaan haalt, deze zou je dan moeten editten om het voor alle mappen te laten gelden (of je moet je gewijzigde folderinfo kopieeren naar al je andere folders (in mapopties)
"man is not truly one, but truly two,"
idd, zeer irritant probleem, vooral als je een mp3/divx wil kopieren, terwijl wmp hem gelijktijdig wil inleze
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
en dat wil ik dus wel.zedonite schreef op 16 April 2003 @ 08:37:
Of je moet de mappen op klassiek zetten ipv webinhoud weergeven. Maar dan kan je ook geen preview van images zien.
ik wil gewoon die balk met alle functionaliteit van dien, behalve die irri player.
idd, das nou ook mijn punt, op zich is die zijbalk wel handig, allen die wmp player erin maakt het zo vervelend dat ik die hele zijbalk maar heb uitgezet ondertussen, want bv even wat mp3tjes handmatig renamen kost dankzij al dat inlezen iets te veel tijd..xingrs schreef op 16 April 2003 @ 19:40:
[...]
en dat wil ik dus wel.
ik wil gewoon die balk met alle functionaliteit van dien, behalve die irri player.
helaas nog geen direct oplossing voor w2k lees ik uit bovenstaande, blijven zoeken dan maar, mocht ik wat vinden nog horen jullie het meteen, mocht er iemand anders iets weten, ik hou me nog steeds aanbevolen..
ik ben nu nog bezig de mediaplayer newsgroups door te zoeken
[ Voor 10% gewijzigd door littledreamer op 22-05-2003 16:20 ]
Verwijderd
Ik heb na bijna 3 dagen nog geen reply in de microsoft newsgroups
En na 85 pagina's daarvan doorgespit te hebben ben ik er niks wijzer van geworden
ik heb inmiddels mijn zijbalk in Windows uitgeschakeld, maar dit vind ik erg onhandig, het zou toch wel moeten kunnen??
same here, ook nog steeds niks gevonden.. had toen ook maar die hele zijbalk uitgezet, maar kwam erachter dat ik de functie om ff snel een plaatje daarin te kijken wel weer heel erg handig vond.. was ook geen blijvende oplossing dus.xingrs schreef op 30 April 2003 @ 09:52:
ik ben druk aan het zoeken geweest, helaas zonde succes
ik heb inmiddels mijn zijbalk in Windows uitgeschakeld, maar dit vind ik erg onhandig, het zou toch wel moeten kunnen??![]()
Ik blijf gewoon zoeken...
we blijven zoeken, maar ik ben toch bang dat het vrij lastig te veranderen is, misschien iemand die es het register in wil duiken om te kijken of je daar wat kan vinden!? (wild guess...)
register heb ik al volledige door gelopen, bespaar je de moeite heeft ook geen zinsyserr schreef op 30 April 2003 @ 10:57:
[...]
same here, ook nog steeds niks gevonden.. had toen ook maar die hele zijbalk uitgezet, maar kwam erachter dat ik de functie om ff snel een plaatje daarin te kijken wel weer heel erg handig vond.. was ook geen blijvende oplossing dus.
we blijven zoeken, maar ik ben toch bang dat het vrij lastig te veranderen is, misschien iemand die es het register in wil duiken om te kijken of je daar wat kan vinden!? (wild guess...)
misschien iemand ondertussen al wat wijzer geworden!?
inmiddels heb ik windows xp, ik ben hier dus niet mee verder gegaan, enige oplossing tot nu toe is gewoon die zijbalk uitzettensyserr schreef op 19 October 2003 @ 22:15:
tis alweer een topic van een tijdje geleden, maar was laatst bezig handmatig wat mp3tjes een andere naam te geven en ik ergerde me er weer mateloos aan...
misschien iemand ondertussen al wat wijzer geworden!?
[ Voor 5% gewijzigd door littledreamer op 20-10-2003 13:39 ]
het gaat er dus om dat w2k icm wmp9 eerst die mp3 bestanden wil inlezen voordat ik de naam ervan kan wijzigen of het bestand kan verplaatsen. ja ik weet dat de gehele zijbalk uitkan, maar ik wil dus alleen de mediaplayer functie eruit..
lijkt me toch niet dat ik daar als enige mee zit en dat daar nog nooit iemand over heeft nagedacht.
gewoon je folder customizen en in de folder.htt het woordje mp3 wissen.
helaas krijg je dan wel de verborgen desktop.ini en verborgen map 'folder settings' erbij.
in die desktop.ini staat wel:
1
| PersistMoniker=file://Folder Settings\Folder.htt |
dus die is ook wel ergens centraal op te slaan, maar van die desktop.ini zal je niet afkomen.
Ik heb werkelijk geen idee, het is een wilde gok, maar zoiets lijkt me iets dat met iets als TweakUI wel te regelen issyserr schreef op 22 October 2003 @ 23:10:
iemand anders misschien!?
het gaat er dus om dat w2k icm wmp9 eerst die mp3 bestanden wil inlezen voordat ik de naam ervan kan wijzigen of het bestand kan verplaatsen. ja ik weet dat de gehele zijbalk uitkan, maar ik wil dus alleen de mediaplayer functie eruit..
lijkt me toch niet dat ik daar als enige mee zit en dat daar nog nooit iemand over heeft nagedacht.
edit: eigenlijk overbodig nu, zie mr_petit
[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 22-10-2003 23:40 ]
Heb ook je vorge post nog es doorgenomen, maar ben bang dat ik niet precies weet hoe ik wat doen moet. Buiten dat is het dan zo dat je het voor elke folder afzonderlijk zal moeten aanpassen en dat kan nogal eens onhandig zijn (neemt niet weg dat ik graag jouw manier es uitgelegd zie..)mr_petit schreef op 22 October 2003 @ 23:39:
mijn manier werkt nog steeds hoor!
in TweakUI is veel aan te passen, maar dit niet, was volgens mij zo ongeveer het eerste wat ik probeerde. Maar dat brengt me wel op het idee dat er misschien wat meer/andere van dit soort progjes zijn waar de mogelijkheid wel inzit!? es zoeken dus...
[ Voor 24% gewijzigd door syserr op 22-10-2003 23:50 ]
-klik in explorer (rechtermuisklik) in de map die je wilt veranderen en kies 'customize this folder'
-kies in de wizard 'choose or edit an html template'
-kies een standaard template en vink 'i want to edit this template' aan
-de template opent zich in notepad en zoek in notepad op mp3 (of welke andere extentie die je wilt weghalen)
-verwijder het gevonden 'mp3' + de komma
-sluit notepad af en sla op
-klik op finish
nu heb je de komplete template (+wat rommel) in de automatisch gegenereerde map 'folder settings' en je hebt in de hoofdmap een 'desktop.ini' (het zijn allemaal verborgen systeembestanden, dus met normale weergave zie je ze niet)
indien je van de map 'folder settings' af wilt, dan kan je die ergens neerzetten (bijv. c:\folder settings)
open het bestand 'desktop.ini' en verander het pad naar het bestand 'Folder.htt'
Let erop dat er nu een relatief pad staat (file://) en dat je dat veranderd in een 'absoluut pad'
dus i.p.v. 'file://folder settings' gewoon c:\folder settings\folder.htt (zonder file://)
In elke map die je die instellingen wilt geven hoef je nu alleen maar het bestandje desktop.ini te zetten.
Helaas werkt de optie (bij extra->mapopties->view) 'like current folder' niet voor deze handeling (met het desktop.ini bestandje).
Zo kan het dus (maar ik gebruik het zelf ook niet hoor
misschien in de toekomst....
In het register rommelen zou makkelijker zijn...... maar waar?.....
En inderdaad, dit moet wel ergens in het register staan, maar waar!? misschien nog eens naar op zoek als ik tijd over heb.
Als iemand btw een andere/betere/snellere/makkelijkere oplossing weet... deel het met ons!