Toon posts:

Wireless Lan

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnekort een notebook aanschaffen en daarbij een wireless lan opzetten.
Daarover enkele vraagjes:
Hoe ver reikt (in een woonwijk)
* 802.11a
* 802.11b
* 802.11g

Maakt het merk Acces Point nog veel uit (max. € 300)
en als laatste:
Zijn er betaalbare producten zoals antenne die afstand van wireless lan tot 1.5 km vergroten (in een woonwijk).

Groetjes en bedankt.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
search? Maar goed ... ik weet dat van bijv Edimax er betaalbare losse antennes te koop zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Een tijdje geleden zijn er 2 reviews door tweakers.net gedaan op het gebied van wireless hardware.

- Wireless access points en netwerkkaarten getest
- Intel's 11 en 54Mbit WiFi hardware onder de loep

Als je die 2 artikelen leest zal je iig een stuk meer te weten komen. Helaas staat er niks in over 802.11G

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22
voor grote afstand gewoon 11mbit op 2.5 ghz gebruiken met aan bijde kanten een richtantenne

Verwijderd

Ik ken weining Access Point die to 1,5 km ver kunnen? Dan heb je denk ik aan een router van +/- 300 euro echt te weining. Je moet dan absoluut dieper in de buidel tasten... suc6 ermee... :)

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:16
Snowbite... koop gewoon ff de PCM expertgids van voorjaar 2003.
http://www.pcmweb.nl/expertgids/netwerken/

Daar staat een test in van huis/tuin/en keuken W-lan apparaten. Wat betreft de accesspoints die 1,5 km moeten zenden, die bestaan wel maar zijn duur. Maar als je in je laptopje een zender in wilt bouwen die 1,5 km moet zenden, kun je dat voor jou budget wel vergeten...

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32
Een linksys WAP11 kost niet zo veel. Als je er een zelfbouwantenne opzet moet je ver kunnen komen...
Wireless leiden
Zoeken met google op wap11 en antenna

Maar zonder die extra antenne rijkt een WAP11 150 meter binnenshuis en 450 meter buitenhuis (neem dit met een korrel zout, alhoewel ik mijn setje al op 100m met 1 raam er tussen heb getest :) )

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is toch redelijk met de search te vinden allemaal. Hell, er staan zelfs links naar in de FAQ.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.