[MSI K7T Pro2 MS-6330] Mobo stuk? of...

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Gister gebeurde het na een maand ofzo weer. Kwas aanet gamen (LAN Party) en de pc viel ineens uit. De led's van de HD bleven branden, en je hoorde em ook nog wel alleen et beeld was zwart.
Een maand geleden:

- cooler vervangen > Zalman CNSP 6000
- videokaart vervangen > Ti 4200 64 mb ddr
- gister (12-4-03) voeding vervangen > 350W

** Bios is laatst geflashed > versie 3.6 **

Voordat ik de cooler en de videokaart had vervangen had ik ditzelfde probleem en ben er toen mee naar de winkel gegaan. Daar hebben ze em getest op geheugen enzo. Daar was verder nix mee aan de hand.
Verder heb ik nog geprobeerd te booten zonder NIC of geluidskaart maar zonder succes. Verder heb ik nog eens de IDE kabel van de dvdrom speler of de brander eruit gehad (kweet zo ff niet welke).
Hij gaat wel aan maar je hoort niet het standaard piepje. Maar wat nou het gekke is, soms kom ik er wel gewoon in. Khad vanmiddag nog heel even Quake III kunnen spelen en daarna viel hij weer uit. Zonet wilde ik een film kijken maar je raadt et al...
Op het mobo zelf zitten ook ledjes (diagnostic led's). Er zitten dus vier naast elkaar en ze kunnen elk groen of rood zijn. Ze vormen dus samen een code.
Ik heb de handleiding er even bijgepakt en 4x gekeken (4x opnieuw geboot dus) wat de foutcodes betekenen:

- processor initialization
- memory detection test
- BIOS sign ON (informatie over proc. merk enz.)
- wel 1x piep. bios sign ON

Er werd me al gezegd dat et mobo welles stuk of brak zou kunnen zijn. En dat MSI welles conflicten heeft met andere hardware en dat Asus een betere keus zou zijn. Maargoed een heel nieuw mobo kost ook niet nix natuurlijk. Zijn er nog een aantal tests die ik kan doen om erachter te komen wat er precies aan de hand is?

Verwijderd

yep heb hetzelfde bord gehad.
er zit een chip op die te heet word.
moet je naar msi bellen,krijg je een ander bord.
mits je nog in de drie jaar garantie zit.
fans draaien alles,lampjes branden behalve er is geen beeld.
ik heb toen een nwe gehad.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor dignen die je kan proberen kan je het beste even hier kijken: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
thanx, *was ondetussen al die PMG's aant lezen* :-) word er niet echt gelukigger op wat ik tot nu toe lees over MSI. Maar is het nou zo dat de proc. stuk is of het mobo?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb nog wel zo'n ding liggen. een pro 2a. teruggehad van de rma, en zou dus goed moeten zijn. er kunnen alleen maar spitfire durons in en tragere athlons, en daar kan ik niet meer aankomen. bordje is dus over. wat heb je er voor over?

Verwijderd

ik heb het ook gehad met me K7T Turbo.... 4 rode leds en krijg geen beeld.... me moederbord was dus stuk... kreeg wel een nieuwe ter vervanging en die draait prima bij m`n zus... omwisselen dus... suc6 :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik was ondertussen al even aanet kijken naar nieuwe onderdelen, en heb al wat gevonden. Maar wat me opviel was het volgende. De moederborden van Asus (P4) die gaan allemaal tot pc2100/DDR 266 geheugen. Maakt het nou in de praktijk veel uit of je nou voor ddr-333 of voor ddr-266 gaat? Ik zie dat het bij Norrod maar 2 euro scheelt als je kiest voor 512 Mb ram. Zou dit wat zijn:

** Mobo - Asus P4B533 Intel P4 DDR S478

Technische specificaties:

- Intel Pentium 4 400/533MHz socket 478
- Intel 845E chipset
- 3 x 184-pin DIMM DDRAM PC2100/1600 Sockets (max. 2GB)
- Onboard audio (heb momenteel een creative soundblaster live 1024,krijg ik conflicten als deze kaart geïnstalleerd wordt?)
- 1 x AGP 4X (1.5V only)
- 6 x PCI
- 2 x UltraDMA 100 / 66 / 33
- 6x USB 2.0
- ATX Form Factor 12.0ï x 9.6ï (30.5cm x 24.5cm)

** 1x Ram - 512 Mb DDR266

** Intel Pentium4 2.4 Ghz 533Mhz

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het scheelt in theorie 50% geheugenbandbreedte, die in een P4 graag lust.
Het kan wel gebeuren dat norrod CL 2.5 PC2700 in zou bouwen ipv. CL 2 PC 2100.
Let ook op als je voor PC2700 kiest, het moederbord dat je laat zien kan niet de volledige bandbreedte ervan gebruiken (zonder overclock).
Onboard Audio kan je uitschakelen, net zoals USB 2.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57
Ten aanzien van dit bord: dit probleem had ik ook zo nu en dan als ik mijn fotocamera wilde uitlezen met de USB-poort. Ik moest de processor erdan afhalen. Bios resetten, terwijl de bios gereset stond, processor er weer op. Jumper weer goed zetten en daarna werkte alles weer.
Nooit geen MSI meer.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
ANdrode schreef op 13 April 2003 @ 20:28:
Het scheelt in theorie 50% geheugenbandbreedte, die in een P4 graag lust.
Het kan wel gebeuren dat norrod CL 2.5 PC2700 in zou bouwen ipv. CL 2 PC 2100.
Let ook op als je voor PC2700 kiest, het moederbord dat je laat zien kan niet de volledige bandbreedte ervan gebruiken (zonder overclock).
Onboard Audio kan je uitschakelen, net zoals USB 2.
Ja want als je een pc2700 op een mobo zet die 2100 aankan, sja dan benut je niet de optimale kracht zegmaar. En aangezien die Asus max. 2100 aankan wordt et wel duidelijk :) Maareuh beide hebben volgens de specs CL 3 hoor...

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Zo ben even verder gaan zoeken en heb wat geïnformeerd naar mobo's enzo. Er werd mij het volgende mobo aangeraden:

** Asus P4S8X LAN Intel P4

Technische specificaties:

- Intel Pentium 4 Socket 478
- SiS648/963 chipset
- FSB 533 / 400
- 3x DDRAM
- Memory bus 333/266/200
- Maximaal 3.0Gb
- ATA 133 (3x)
- Onboard audio (CM9739-6CH) CODEX
- AGP 8x
- Onboard LAN (Realtek PHY)

** op de Asus site staat 10/100 Mbps LAN Support dat houdt toch in dat
deze 10 of 100 mbit is afhankelijk wat je er tussen hebt > 10mbit hub of 100 Mbit switch??

- 6x PCI
- geen CNR
- geen AMR
- 6x USB 2.0
- afmeting moederbord (ATX) 30,5cm bij 21,9cm

Het verschil met mn vorige specs-post is dat hier een SiS chip inzit. Nou heb ik begrepen dat SiS en Intel tegenwoordig niet zoveel uitmaakt of denken jullie daar anders over??
Dit mobo ondersteunt daarentegen WEL DDR333. Maar ik kan WinXP 1 GB RAM aan (remember het voorval dat gebeurde met win98 als je dr meer dan 512 ram inzet). En is het trouwens aan te raden of kan ik gewoon voor 1x DDR300 gaan?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Als eerst ik heb 3 boarden uit die serie (allemaal anders) en werken tot nu toe perfect. Alleen zijn MSI in het algemeen niet goed overteklokken, net zoals mijn MSI KT4 Ultra BSR. MSI is dus zeker geen slechte keuze hoor, die Asus BTW is wel een slechte keuze vanwege slechte serie evenals de K7T van MSI. Als ik jouw was zou ik de Gigabyte SINXP1394 aanraden (zeer positive revies enzo) alleen wel niet mega goed verkrijgbaar. Misschien toch controleren op breuken (tijdens het transporteren naar LAN).

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Master Tweaker schreef op 14 april 2003 @ 20:37:
Als eerst ik heb 3 boarden uit die serie (allemaal anders) en werken tot nu toe perfect. Alleen zijn MSI in het algemeen niet goed overteklokken, net zoals mijn MSI KT4 Ultra BSR. MSI is dus zeker geen slechte keuze hoor, die Asus BTW is wel een slechte keuze vanwege slechte serie evenals de K7T van MSI. Als ik jouw was zou ik de Gigabyte SINXP1394 aanraden (zeer positive revies enzo) alleen wel niet mega goed verkrijgbaar. Misschien toch controleren op breuken (tijdens het transporteren naar LAN).
maar welke Asus bedoel je dan:

- Asus P4B533 Intel P4 DDR S478 (uit eerdere post)

- Asus P4S8X LAN Intel P4

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag heb pssies hetzelfde probleem, zou het ook mogelijk zijn om een ander moederbord te nemen van MSI:S !!!!!!! eigenlijk wil ik gewoon ander merk maar oke

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
LeMerchant schreef op 15 April 2003 @ 19:02:
[...]

maar welke Asus bedoel je dan:

- Asus P4B533 Intel P4 DDR S478 (uit eerdere post)

- Asus P4S8X LAN Intel P4
O sorry, ik bedoel de P4S8X |:(

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
hmzz.. oke. Maar wat is er dan zo slecht aan dan? Ik heb laatst ook diverse topics kunnen lezen dat het mobo dat ik nu heb (MSI) gewoonweg na een tijdje brak is/wordt. En mij is juist Asus aangeraden en met name de P4S8X.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

LeMerchant schreef op 13 April 2003 @ 18:12:
Er werd me al gezegd dat et mobo welles stuk of brak zou kunnen zijn. En dat MSI welles conflicten heeft met andere hardware en dat Asus een betere keus zou zijn.
K7T serie is inderdaad brak, verder kan je dikgedrukte wel vergeten, want dat slaat nergens op.

Waarschijnlijk een verkooptruc als je dit in een winkel gehoort heb :z
Asus is namelijk een duur merk, te duur voor wat je krijgt.

Als het effe kan kijk dan door naar eventuele nieuwe features op andere moederborden, en laat je niet geleiden door dat labelletje met ASUS erop :z
MSI, Gigabyte, Epox, ASUS, Abit, ze maken allemaal goede mobo's. En ja, sommige hebben nou eenmaal bugs, ook ASUS borden.

Persoonlijk vindt ik Epox kwa prijs ook niet veel beter dan asus, maarja, das mijn mening. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen kijk ook naar andere merken dan alleen naar ASUS, je versplit je geld :z

Niet dat een ASUS een slechte koop zou zijn hoor, integendeel zelfs, maar vaak krijg je voor minder geld een bord met hetzelfde bij een andere fabrikant

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Dit moederbord is rijp voor een RMA, maar het lijkt er op dat Topicstarter er op rekent dat hij zelf kan kiezen welk bord hij er voor retour krijgt, dat is dus niet zo.
Je krijgt gewoon een gerepareerde, c.q. betere versie retour van de MS 6330.
En uit ervaring mag ik zeggen dat die WEL goed werkt.

Verwijderd

Aan smvs; op de K7T Pro 2(a) passen dus wel Durons met een Morgan core (vanaf bios 3.4), waar best nog wel aan te komen is. Bedenk wel dat de snellere Durons meer stroom trekken, waardoor de betreffende chip (een spanningsconvertor) nog heter wordt. Overigens helpt koelen met een koelvin.

Verwijderd

Maja over dat bordje heb precies hetzelfde.... als je kijkt op de site van MSI dan staat er dat je alleen garantie hebt als je het direct bij hun hebt gekocht en als je het dan via bijvoorbeeld Mycom hebt gedaan dan moet je daarnaartoe gaan. Nu is het bij mij zo dat m'n garantie bij Mycom allang niet meer geldt wat moet ik dan nu doen!!!!!!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:41

Meneer aard

Porsche rulez!

beetje domme vraag maar wat doen jullie allemaal met die bordjes? want ik heb de k7t266 pro2A RU nooit porblemen. M`n pa doet ook al 2 jaar met dit bordje en nooit echter problemen gehad. Wel is mijn bekend dat de niet de A serie te heet werd en daardoor vast liep. Je kreeg van msi een cooler thuis die zelf moest bevestigen of je deed het via RMA.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 13:18:
Aan smvs; op de K7T Pro 2(a) passen dus wel Durons met een Morgan core (vanaf bios 3.4), waar best nog wel aan te komen is. Bedenk wel dat de snellere Durons meer stroom trekken, waardoor de betreffende chip (een spanningsconvertor) nog heter wordt. Overigens helpt koelen met een koelvin.
volgens de msi site niet...
http://www.msi.com.tw/pro...20&NAME=MS-6330%20Ver1.0C

ik zou het trouwens zowieso niet aandurven, zo'n snelle duron er op. bij mij overleefden die bordjes altijd wel met een duron 600 er op ofzo, maar met bijvoorbeeld thunderbirdjes 1000 ging het vaak vout.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De Duron 1300 past voor eens en altijd wel op een MSI K7T Pro versie 1!. Aangezien versie 2 nieuwer is zal ie daar ook op werken.

En kom alsjeblieft niet met die blaterij van "geen multiplier van 13", lees: BLAAT is dat!
Het werkt prima, ik heb het zelf gezien O-) :z

lol @ smvs :
vout
:+

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 16-04-2003 21:15 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• smvs
  • Niet online
ik geloof je gerust als je het zegt, daar gaat het niet om. maar waarom staat er dan op hun site dat het niet kan. dat is toch debiel dan?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

smvs schreef op 16 april 2003 @ 23:56:
ik geloof je gerust als je het zegt, daar gaat het niet om. maar waarom staat er dan op hun site dat het niet kan. dat is toch debiel dan?
Waarschijnlijk zijn ze voorzichtig. Dit kom je wel vaker tegen, waarschijnlijk niet getest ofzo.

ASUS heeft ook een KT133 bord en daar loopt een Duron 1300 ook prima op ;)

Not Supported op de site van een fabrikant moet je altijd met een korreltje zout nemen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 17-04-2003 00:02 ]

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 14:38:
Maja over dat bordje heb precies hetzelfde.... als je kijkt op de site van MSI dan staat er dat je alleen garantie hebt als je het direct bij hun hebt gekocht en als je het dan via bijvoorbeeld Mycom hebt gedaan dan moet je daarnaartoe gaan. Nu is het bij mij zo dat m'n garantie bij Mycom allang niet meer geldt wat moet ik dan nu doen!!!!!!
Gewoon bij Mycom erop aandringen dat je nog wel in de fabrieksgarantie valt en dat zij de RMA voor jou moeten verzorgen. Duurt een anderhalve maand en dan krijg je een gerepareerde terug. Zelf heb ik al twee van deze plankjes RMA gehad en een keer in de winkelgarantie. Ben over deze serie dus neit geheel en al tevreden. (understatement)

Verwijderd

Het is toch zo dat je binnen de EU 2 jaar garantie moet krijgen? Ik heb dus al gemaild naar Msi maar krijg maar 1 jaar garantie. Heb bordje bij Memo systems gehaald, maar ze zijn failliet.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 13:54:
Het is toch zo dat je binnen de EU 2 jaar garantie moet krijgen? Ik heb dus al gemaild naar Msi maar krijg maar 1 jaar garantie. Heb bordje bij Memo systems gehaald, maar ze zijn failliet.
Tis niet de eerste keer dat MSI borden veel problemen geven, enne 1 jaar garantie??? Als ze maar 1 jaar geven, geven ze dus zelf toe dat ie na een tijdje brak wordt...

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Pagina: 1