Apple mail Mac OS X mappen

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met Apple mail onder Mac OS X lees ik een imap mailbox uit. Dit lukt zonder problemen, maar ik zie de mappen niet. Een map aanmaken lukt ook, de mappen komen op de server (ik zie ze verschijnen in Outlook Express op een Windows PC), maar onder Apple mail zie ik ook deze mappen niet verschijnen.

Aan de zijkant van het venster staat een lijstje mailboxen, waaronder inbox en verzonden items, maar niet mijn mappen.

Hoe kan ik deze weergeven :?

Verwijderd

ehm, c't had een hier een tijdje terug een oplossing voor... even zoeken in mn literatuurbak :)

Verwijderd

Tot nu toe is er slechts een workaround: maak een extra mail-account met willkeurige gegevens aan. De ingevoerde server- en gebruikersgegevens hoeven niet eens geldig te zijn. Nu schakel je op het tabblad 'Uitgebreid' de checkbox 'Bij het ontvangen van mails ook hiermee rekening houden' uit. Aangezien je nu meerdere accounts hebt, vindt Apple Mail dit voldoende reden om de ingangsmap gestructureerd weer te geven, en dus ook de eerder aangemaakte IMAP-mappen.
uit c't jan/feb 2003, pagina 175.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bedankt voor je reply, dat was inderdaad de oplossing!

Heeft iemand misschien een mail-adres van Apple voor feedback? Ik wil deze bug wel aangeven. Op de site heb ik niks kunnen vinden. Ik vind het behoorlijk arrogant van Apple dat ze geen mail-adres hebben voor dit soort zaken.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Een vriend van mij heeft XMail op zijn mac en heeft het volgende probleem mischien dat jullie kunnen helpen.
Zijn mail blijft nu een bepaalde tijd op de mail server staan bij @home.
Nu weet ik dat je dat in Windows programma's kan instellen dat ze meteen verwijderd moeten worden na het binnenhalen.

Kan je dat in Xmail ook instellen en zo ja waar kan hij dat instellen.

Mijn profiel op Discogs

• chem

chem

Reist de wereld rond

XMail? Wat is XMail?
Ik vind alleen een kazige Mailserver...

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Is een mailprogramma (van Apple) voor de mac volgens mij.

Ik heb volgens mij in de verkeerd groep gereageerd (sorry) maar hoop hier ook wat wijzer te worden.

Mijn profiel op Discogs

• chem

chem

Reist de wereld rond

Als ik het goed begrijp bedoel je Mail van Apple (vaak specifieker "Mail.app" genoemd).
ga naar menubalk | preferences | accounts | edit acount | advanced
En vv "remove copy after..."

Verder wel erg rtfm werk.

Pagina: 1