Toon posts:

Internet valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even de situatie:

Wij hebben thuis internet via @home gedeeld over 2 computers via een Edimax router.
Dit werkte altijd goed maar de laatste tijd loopt het steeds slechter.

Om de zoveel tijd valt het internet even weg, een paar minuten soms wat langer maar het is wel zwaar irritant.
Op de andere computer werkt het internet dan gewoon nog.

Ik heb een standaard Intel 10/100 mbit NIC en heb verder nooit iets veranderd.

Weet iemand wat hier loos is want het gaat best wel vervelen als het internet weereens niet werkt

Verwijderd

Probeer eens wat te spelen met hardware. Netwerkkaart vervangen, kabels van poort in de router verwisselen, kabeltje vervangen, netwerkapparatuur van computer verwisselen, etc.
Wij kunnen met deze info niet direct aanwijzen wat er mis is. Je moet echt dingen gaan uitsluiten enzo.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Heb zelf een soortgelijk probleem gehad, en dan vooral als ik CS ofzo had gespeeld, en servers had gelist.

Later kwam ik erachter dat mijn router een "Connection limit" had, een maximaal aantal connecties per tijdseenheid I guess. :)

Kijk even in de handleiding of bij de opties van je router, of hij ook zoiets heeft? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu even mijn router gereset, kijken of het nu werkt...

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Hmmm, lijkt ergens wel op een toppic van een ander die ik net heb gelezen.. (Problemen met netwerk onder XP Pro)

Gaat het hier inderdaad om (redelijk) de zelfde problemen?

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
Dit ligt waarschijnlijk niet aan je hardware/configuratie maar aan @home zelf. Er zijn landelijk mensen met dergelijk probleem. Afgelopen 2 weken is het er niet beter op geworden.

Bekijk anders ook even het logboek op www.troublesathome.nl.

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem. Heb sinds kort wireless en sindsdien valt de internet verbinding bij beide computers vaak weg. Ik zit ook bij @home, zal het niet aan hen liggen?

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

wat me wel opvalt is dat mijn ping bij CS tegenwoordig rond de 250-300 is, waar dit vroeger nog 40-80 bedroeg
het connecten bij CS duurt ook lang, vroeg kaptie bij 110 sec nu ergens bij 90
valt me wat tegen

Verwijderd

Staat je netwerkkaart op half duplex?

Status LAN verbinding> Eigenschappen> Algemeen> Configureren> Geavanceerd

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat op automatische detectie

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
zet allebei de PCs een op 100 mbit full duplex, of eventueel op 10 mbit half duplex als ultimate test...

Wie weet dat t werkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Zoetjuh op 13-04-2003 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt bij 'type verbinding' he? Kheb het nu op 10base2(twisted pair) gezet... als ie op 10base2 (full duplex) staat dan gaat het nog slomer

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

Zoetjuh schreef op 13 April 2003 @ 20:10:
zet allebei de PCs een op 100 mbit full duplex, of eventueel op 10 mbit half duplex als ultimate test...

Wie weet dat t werkt...
waar heb ik dit eerder gelezen :Y)

Verwijderd

droeftoeter schreef op 13 April 2003 @ 19:33:
Dit ligt waarschijnlijk niet aan je hardware/configuratie maar aan @home zelf. Er zijn landelijk mensen met dergelijk probleem. Afgelopen 2 weken is het er niet beter op geworden.

Bekijk anders ook even het logboek op www.troublesathome.nl.
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 19:34:
Heb precies hetzelfde probleem. Heb sinds kort wireless en sindsdien valt de internet verbinding bij beide computers vaak weg. Ik zit ook bij @home, zal het niet aan hen liggen?
Mensen, het gaat niet om de internetverbinding, maar om één computer. De andere kan wel goed internetten :z
Paulus0013 schreef op 13 April 2003 @ 19:42:
wat me wel opvalt is dat mijn ping bij CS tegenwoordig rond de 250-300 is, waar dit vroeger nog 40-80 bedroeg
het connecten bij CS duurt ook lang, vroeg kaptie bij 110 sec nu ergens bij 90
valt me wat tegen
Als je niets toe te voegen hebt hoef je het niet te melden hoor.

Maar Deniem-G, heb je überhaupt al eens wat dingen geprobeerd mbt de verbinding naar die tweede computer? Je kan wel lukraak wat instellingen veranderen, maar dan kom je nergens.
Gestructureerd je verbinding en instellingen nalopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dat type verbinding handmatig ingesteld en heb er nu geen last meer van gehad :P dus het lijkt te werken

Verwijderd

huh? Wat heb je nou precies gedaan Deniem? Wat heb je handmatig ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Zoetjuh schreef op 13 April 2003 @ 20:10:

Wie weet dat t werkt...
dit
Pagina: 1