spanning over audio kabel veroorzaakt brom toon over speaker

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Situatie:
- PC met nforce bord (geïntegreerde soundblaster dus)
- kabel naar stereo (jack naar tulp op aux van stereo)

Probleem:
Uit de boxen komt een brom toon. Als je de muziek flink hard zet hoor je het niet zo, maar er zit dus altijd een brom toon onder.

Nu heb ik hier niet zo heel veel verstand van, maar volgens mij wordt die bromtoon veroorzaakt doordat er iets van 'spanning' over die kabel loopt.

Ik kan dus niet de soundblaster in een ander slot zetten omdat hij geïntegreerd is.

Iemand enig idee wat en of ik hier iets aan kan doen?

thnx alvast,...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem :( op m'n msi oem bordje (ms-6701) met ac97 5.1 sound. Het is niet zo erg, hoor het alleen op m'n Sony Ta 1088 versterker, niet op de desktop speakertjes, ook niet op max volume. Bij m'n vorig mobo, een jetway met ac 97 was het veel erger. Daar had ik een losse soundblaster Live 5.1 in gezet en daarmee heb ik deze problemen NOOIT gehad.

Verwijderd

Onboard sound heeft dat wel vaker
Sterker nog, ik ben nog geen een mobo tegen gekomen dat bij onboard sound geen vorm van verstoring had (bromtoon,ruis,etc.)

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik heb al vaker onboard sound bij computers gezien, maar nooit dit probleem gehad,....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb last van een ENORME brom als ik mijn pc op mijn hifi aansluit

Staat dus al in de FAQ. Een aardlus. Je kan er ook veel topics over terug vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 13-04-2003 17:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.