Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kabels wegwerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag weer eens bezig geweest met m'n casemod.
Er is 2 punten waar ik me nog mateloos aan kan irriteren.
- nog geen rounded cabels, maar die zijn besteld.
- voedings kabels zitten lelijk, in de weg.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het beste de voedings kabels kan wegwerken :X
Ik heb net even een foto gemaakt van hoe de situatie er nu uitziet, maar ik vraag me dus af of de voedings kabels voor Hd's etc. mooier weggewerkt kunnen worden :?
Ik zeg er maar bij dat ik niet veel aan casemod's doe.
Dus alles is wat nieuw voor me op dit gebied O+

Afbeeldingslocatie: http://www.ejboomsma.nl/fok/int.jpg

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:17

Houston3

ole

ik heb de hdd kabels weggewerkt ( weggepropt) onder de hd's :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die voedingskabels in een kable-mesh of hoe je dat ook schrijft doen?? Een soort plastic dat je om de kabels doet...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

apen-nootjes schreef op 13 April 2003 @ 16:58:
Die voedingskabels in een kable-mesh of hoe je dat ook schrijft doen?? Een soort plastic dat je om de kabels doet...
Krimpkous! Ff warm maken met een aansteker en het krimt netjes om je kabetljes heen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Krimpkous kan je er niet meer afhalen!! (niet makkelijk dan) Kable-Mesh wel..

Is een soort van plastic spiraal die helemaal aansluit aan elkaar en die je eromheen kan draaien...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 13 April 2003 @ 17:02:
Krimpkous kan je er niet meer afhalen!! (niet makkelijk dan) Kable-Mesh wel..

Is een soort van plastic spiraal die helemaal aansluit aan elkaar en die je eromheen kan draaien...
en waar kan ik zo'n ding bestellen?

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58

melvie

Retro Icon

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 17:06:
[...]

en waar kan ik zo'n ding bestellen?
De meeste lokale electroboeren hebben ze ook.. is vast goedkoper dan bestellen (verzend kosten enz.)

Verwijderd

kijk even op : http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=39587
hier vind je iets om je kabel ( die van de spanning ) weg te werken

Verwijderd

Wat zit er voor gaas in dat zijpaneel?? Dat is wel heel :9~

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 17:18 ]

Verwijderd

dat heb ik er ook voor gehad ( heel fijn kippegaas ) maar dan gaat je fan lekker sissen :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 17:21:
dat heb ik er ook voor gehad ( heel fijn kippegaas ) maar dan gaat je fan lekker sissen :P
die van mij sist niet...
of ik hoor dat niet eens meer, er zitten nu 8 fans in :P
'k kan niet eens meer slapen als m'n pc aan staat, zoveel pokke herrie maakt ie :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 17:36:
[...]

die van mij sist niet...
of ik hoor dat niet eens meer, er zitten nu 8 fans in :P
'k kan niet eens meer slapen als m'n pc aan staat, zoveel pokke herrie maakt ie :D
ja dan hoor je het inderdaad niet , heb pas mijn alpga 6035 met de 4000 rpm fan eruit geflikkert. zit nu een 8045 op met een 18 db fan. Nu kan ik eindelijk weer eens lekker puteren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 17:38:
[...]

ja dan hoor je het inderdaad niet , heb pas mijn alpga 6035 met de 4000 rpm fan eruit geflikkert. zit nu een 8045 op met een 18 db fan. Nu kan ik eindelijk weer eens lekker puteren ;)
als ik ooit 't lawaai zat ben, flikker ik gewoon alle fans eruit..
behalve dan de cpu fan ;)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
mesh je voedingkabels:)

of doe er tuinslang omheen, of iets in die richting

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja gewoon kabelmesh halen of bestellen bij PureOptical. Die kun je dan zelf om je kabels doen. Kijk ook es op http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=485.
Rounded cables zijn natuurlijk handigste. Maar ik heb mijn niet rounded cables gewoon met een elastiekje zoveel als het kon opgevouwen en dan met een ijzerdraadje op een open plek ergens weggemoffeld en strak gehouden. Als je kabels erg lang zijn kun je ze achter je moederbordplaat plakken of achter de 5,25 inch bays.

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
dit is mijn kast van binnen ook een gigantische tering zooi ondanks de ronde ide kabels
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/computerinside.JPG

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:08
joostve schreef op 13 April 2003 @ 18:25:
dit is mijn kast van binnen ook een gigantische tering zooi ondanks de ronde ide kabels
[afbeelding]
Ik dacht echt even mijn case voorbij te zien komen. Ook zo'n zalman koeler, ook die zilveren rounded cables ook zo'n puinhoop. Ik snap ook niet hoe iederen het hier altijd zo netjes weggewerkt krijgt hoor ik ben allang blij als ik het allemaal zo gedraaid en gedaan krijg dat het past.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Mooier is het om van dat gewoven kabelmesh te gebruiken en op de eindjes krimpkous. Op die manier zit het én compact verpakt én blijft het soepel én is het beter voor je airflow als die dikkere spriralwraps. Als je krimpkous over de gehele lengte gebruikt wordt het zo stug nl. Bij veel voedingen zit dat tegenwoordig ook op die manier...

Bij deze Enermax is alleen de voedingskabel van het moederbord gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-one.com/reviews/Enermax451/images/Shielding.jpg
* grotere versie

Nog meer plaatjes:
- http://www.planetsavage.n...ermax550/enermax550-4.jpg
- http://www.hardware-one.c...ax451/images/Sprawled.jpg
- http://www.hardware-one.c...1/images/DiagonalView.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 18:45 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
joostve schreef op 13 April 2003 @ 18:25:
[afbeelding]
PFfff, maar dat kan dus ECHT niet.
Kabels die je niet gebruik in een 5.2 bay proppen, rest, achterlangs wegwerken, desnoods daar houwen met plakband/tie-wraps elastiek.
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 17:16:
Wat zit er voor gaas in dat zijpaneel?? Dat is wel heel :9~
Das standaard stoffilter die bij chieftec window zit.

BTW, de mannen van CaseJunkies.com (NL Casemod site) hebben daar een mooi verslag van gemaakt, over het meshen van een voeding:

http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=485

[ Voor 13% gewijzigd door Novah op 13-04-2003 18:40 ]

Verwijderd

hmm ziet er erg rommelig uit allemaal.

hier een tip wat ik meestal gebruik is tirips (of zo iets) om voedings kabels netjes te leggen zo kan je er voor zorgen dat ze ook rond worden en dus de lucht stroom ook niet tegen houden en het ziet er netter uit natuurlijk.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
IK heb zelf een andere kast een xaser 3, en ik heb zoveel mogelijk snoeren naar boven in me kast proberen te verwerken. Verder heb ik overal rounded silver kabels voor, en heb ik omdat die snoeren allemaal boven in zitten een fanduct gemaakt zodat fan alles vanonder de snoeren weg zuigt (outtake) door pvc buis (zilver) naaar boven gezogen word..

Die kabel meshes zijn inderdaad wel handig maar imho te veel werk. IK heb ze allemaal bij elkaar gehouden met tierips zoveel mogelijk...

• Whieee
  • Laatst online: 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

the magic word is: tie-wraps
ze zijn overal te krijgen en het werkt perfect (mijn case is _netjes_ van binnen.... k heb helaas alleen geen digicam om ff een goeie pic te posten :)

Launching containers into space

Verwijderd

aan dat was het dus lol

indeed dat het werkt >:)

Verwijderd

ik prop gewoon alles is me lege bovenste cdrom bay :9

zalman fan controller geeft berg troep :)

• m-m
  • Niet online

m-m

kabels wegwerken is zo lastig niet hoor... Pak een lading tie-wraps en ga aan de slag. Gewoon een beetje logisch nadenken is ermee echt het halve werk. Met de search is ook het e.e.a. aan tips te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.