Toon posts:

Monitor Verkleuring

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een monitor die last heeft van verkleuring nadat ik de zekering hiervan heb vervangen. De reden voor de vervanging was omdat hij op een dag niet aan wou gaan.

In de hoeken zijn de kleuren wel goed maar in het midden wordt rood blauw. Het ligt niet aan mijn boxen aangezien ze ver genoeg en niet gericht staan. Een ander probleem is dat mijn degaus niet echt werkt. Normaal gesproken krijgt mn beeldscherm een dikke opdonder maar nu helemaal nix.

Opzich is de verkleuring niet storend omdat ik toch een tvout heb met een tv eraan. Maar ik vraag me af waarom hij verkleurt is en of ik het kan fixen. Ik heb laatst voor de grap mijn creative subwoofer losgekoppeld en op mn monitor gelegd...
En toen waren de kleuren weer in orde |:( ... op enkele hoekjes na!

Anyway... Mijn vraag is... Hoe kan ik mijn kleuren normaal krijgen zonder gebruik van mn subwoofer? En hoe komt het dat hij is verkleurt?... komt het door de zekering ofzo?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt er van die gorte spoelen voor die hou je in de buurt en dan neutrelaiseert het zootje zon beetje.

Ik heb niet zo'n ding .. maar ik heb het in de meeste gevallen kunnen verhelpen met een kein magneetje en snelle bewegingen .. ... (maareuh geen garantie als je het zelf erger maakt, ook schilderen is een kunst)

ga eens langs een (echte) reparatie zaak wellicht heben ze zo'n degaus-ding liggen

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 13-04-2003 20:34 ]

Iperf

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

fish schreef op 13 april 2003 @ 20:32:
je hebt er van die gorte spoelen voor die hou je in de buurt en dan neutrelaiseert het zootje zon beetje.

Ik heb niet zo'n ding .. maar ik heb het in de meeste gevallen kunnen verhelpen met een kein magneetje en snelle bewegingen .. ... (maareuh geen garantie als je het zelf erger maakt, ook schilderen is een kunst)
Dit advies van iemand met een Guust Flater avatar zou ik met zeer veel zorgvuldigheid naast mij neerleggen :+

Download my music on SoundCloud

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ja ik denk dat je dat even meot doen...

ik had ook eens een monitor die echt HELEMAAL verkl*** was.Toen ging iemand op een lanparty met een daarvoor gemaakte spoel/magnetisch iets langs mijn monitor en toen was het ineens een stuk beter :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kan komen doordat je monitor verkeerd stond. Dus niet op zijn voet terwijl hij aan stond. Dit probleem gaat vanzelf weer over na een aantal dagen. In het vervolg ervoor zorgen dat je de monitor iets zachter behandelt :)

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Dank u mensen. Ik heb 2 magneten uit een radio gesloopt. En vervolgens deze magneten langs het scherm gehouden. En op dit moment zijn de vlekken voor het grootste gedeelte weg. Wel moet ik nu de twee magneten op de kap van de monitor leggen om de verkleuring weg te werken.

Anywayz bedankt mensen... :D

Verwijderd

Het probleem is waarschijnlijk veroorzaakt doordat je met magnetische schroevendraaiers aan de gang bent gegaan - of de speakerboxen te dichtbij hebt gehouden...

Meestal lost het zichzelf op, die kleurvlekken...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas bij mijn geval niet.... :(
Pagina: 1