Ik werk sinds een tijd al weer met Indesign (versie 2.0.2) van Adobe. Het probleem met dit op zich mooie programma is echter dat het engels is. Dat maakt me voor de menu's niet uit, maar het zou handig zijn als ik wel een nederlandse spellingschecker had en ook de afbreekregels voor nederlandse woorden. Ik ben al aan de slag geweest met een userdictionary, maar je kunt dit niet gemakkelijk bijwerken (het is niet zo 123 mogelijk om bijv met een macro het gehele groene boekje in je userdictionary te zetten). Weet iemand hoe je meerdere talen naast elkaar kan gebruiken in Indesign? En hoe ik aan de bestanden voor de andere talen (in het eerte geval alleen Nederlands) kom? Ik ben een beetje radeloos want er sluipen iedere keer ongemerkt toch weer fouten in het blad dat ik maak. Met name door verkeerd afbreken.
Je kan natuurlijk de Nederlandse versie kopen
De vereniging heeft een legale versie, maar die is dus zoals gezegd engels. Tja ik zal maar eens naar Adobe mailen dan. Toch bedankt
Voor zover ik weet zitten er voor zo'n twaalf talen een dictionary bij, als die niet is geinstalleerd zal die iig op de cd staan en moet je hem ff installeren.
Ik dacht ook ooit eens bijgewerkte dictionaries te hebben gezien op de adobe-site.
Ik dacht ook ooit eens bijgewerkte dictionaries te hebben gezien op de adobe-site.
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!