[GOT] Brakke HTML?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Ik gebruik Opera 7.10, een browser waarvan wordt beweerd dat die zich HEEL nauwkeurig houdt aan de DOM-specs... Van Internet Explorer is al bekend dat je daar allerlei vage constructies kunt maken en dat het er dan toch goed uit ziet.

Even twee screenshots... Zo ziet een pagina eruit in Internet Explorer 6.0:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/E/S.V.Groeneveld/tmp/got_ie.png

En zo in Opera 7.10 (met lege cache):

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/E/S.V.Groeneveld/tmp/got_opera.png

Zoals je ziet, worden bij veel berichten meerdere regels aan het eind overschreven met de volgende post.

Ik weet natuurlijk niet of het nou aan Opera ligt, of aan de forum code, maar van deze uitslag van de w3.org validator zou ik als forum ontwikkelaar toch niet vrolijk worden! Als je toch in je HTML header aangeeft dat je HTML 4.0 gebruikt maar het lijkt er niet eens op, dan zou ik me echt schamen...

Zijn er meer mensen die hier last van hebben in Opera? Even zeker weten, voordat ik het in het React bugs forum post...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik word een beetje simpel van lui die kicken op "valid" html. Feit is nu eenmaal dat alle browsers hun eigen definities erop na houden, dus wat is dan valid? Als het onder IE goed uit ziet dan is het weer niet goed voor Netscape of Opera. Als het goed is voor Opera vreet IE of Netscape het weer niet.

Wat betreft die validator: Leuk tooltje, maar als mijn site in de browsers waarop ik me richt werken dan kan het me geen ene moer schelen wat dat ding er van vindt. Je kunt nu eenmaal niet koken voor alle monden. En als je het al voor elkaar krijgt een site (behalve hele platte duffe tekst e.d.) voor alle browsers aan de praat te krijgen, dan is er altijd wel iemand met een nog vagere browser of met een of andere beta die weer net iets anders is dan zijn voorganger.

Natuurlijk is het fijn als je HTML goed is (dus tags sluit je, je begint met een head e.d.) en daar doe je dan ook je best voor. Maar als het dan onder een of andere vage subversie van een of andere browser niet werkt, dan trek ik mijn schouders op en heeft die ene gebruiker lekker pech. Ik ga geen 6 uur zitten zoeken naar een fout om die ene knakker gelukkig te maken. En dan kan ik mijn systeem weer over de zeik gaan helpen door 40 soorten en versies van browsers door elkaar te gaan liggen installeren om maar te kijken of het overal in werkt. Weet je wat dat kost?

pfff... Zo dat is er uit... Jarenlange frustratie :P Wie volgt?

Maarre, natuurlijk kun je het melden! Misschien wordt er iets aan gedaan, misschien niet. Ik hoop het van harte voor je. Maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat je de specs niet moet gaan verheffen boven de uiteindelijke functies van een site. Als het niet voldoet aan de specs, maar het werkt wel zoals beoogd was dan is dat IMO prima. F*ck the specs in dat geval :P

P.s.: Dit is niet naar jou gericht ofzo. Meer een algemene slaak van frustratie ;) NOFI dus!

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 13-04-2003 16:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ten eerste had dit in React Bugs en Featurerequests gemoeten, en ten tweede dit is bekend en ik geloof dat er niets aan de brakke html gedaan wordt :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op 13 april 2003 @ 16:26:
ten eerste had dit in React Bugs en Featurerequests gemoeten, en ten tweede dit is bekend en ik geloof dat er niets aan de brakke html gedaan wordt :)
Le-zen...
Dracula78 schreef op 13 April 2003 @ 16:10:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben in Opera? Even zeker weten, voordat ik het in het React bugs forum post...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 13-04-2003 16:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dan nog had het daar gemoeten ;)

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Maar wat ik dus bedoel te zeggen is dat je de specs niet moet gaan verheffen boven de uiteindelijke functies van een site. Als het niet voldoet aan de specs, maar het werkt wel zoals beoogd was dan is dat IMO prima. F*ck the specs in dat geval
Ja tuurlijk... mijn eigen site voldoet ook vast niet aan die DOM specificaties, maar ziet er prima uit op IE, Opera, Konqueror, etc... en daar gaat het mij ook om, hier is dat dus niet zo.

Die specs zijn nodig om in elk geval enige richtlijnen te hebben. Een browser die zich daaraan houdt moet de pagina weergeven zoals die bedoeld is. Dat is dus niet het geval op GoT. En het gaat niet om een plaatje dat iets verschoven is, of een lijntje dat niet recht loopt... er worden gewoon hele regels van berichten weggehaald...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Afbeeldingslocatie: http://efx.endoria.net/zooi/got.gif
dit is toch wel een ironisch voorbeeld ;) om maar te kijken of..... wat ?
ik heb er dus ook last van met opera 7.10

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik gebruik zelf een vergroot font 125% ........ dan zie ik vaak/regelmatig software die daar geen rekening mee houdt en dan blijft bijv het window even groot en de tekst valt dus over de rand in het niks ..

kijk daar eens naar voordat je het post als een bug.
Ik gebruik zelf geen opera maar heeft die geen faq waar zoeits instaat

Iperf

Verwijderd

Ik probeer me gewoon zoveel mogelijk aan de W3C standaard te houden bij het opmaken van HTML. Gewoon netjes coden alle tags goed afsluiten geen rare fratsen gebruiken die alleen worden ondersteund door IE ofzo dan zit je wel goed.

En feit is dat bijna 90% van de bezoekers IE5.5 of IE6.0 gebruiken, dan heb je nog een groep die simpelweg niet kan werken met IE en dus aangewezen zijn op andere browsers, of gewoon andere goede browsers preferen zoals Mozilla.

En dan zijn we beland bij de laatste groep waar ik me mateloos aan erger, vaak van die "Microsoft sucks!", "IIS is bagger" en "Linux ROELT DE PAN UIT" lui die express van de meeste wazige browsers installeren om vervolgens te kunnen zeggen "zie je wel je site is niet 100% browserproof, mijn Floepiedoepie Alpha 0.5 Internet Browser geeft allemaal fouten je kunt er niets van".

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 16:38 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 16:37:
En dan zijn we beland bij de laatste groep waar ik me mateloos aan erger, vaak van die "Microsoft sucks!", "IIS is bagger" en "Linux ROELT DE PAN UIT" lui die express van de meeste wazige browsers installeren om vervolgens te kunnen zeggen "zie je wel je site is niet 100% browserproof, mijn Floepiedoepie Alpha 0.5 Internet Browser geeft allemaal fouten je kunt er niets van".
Vriend! :P

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 13-04-2003 16:40 ]

Over mij

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laten we er geen browser oorlog van maken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 16:37:
ehm zodra je linux draait werkt IE niet, en dus vind ik dat je het recht hebt om te klagen ;)

en de meeste niet-IE browser werken imo veel beter/sneller/handiger ;)

en nu ontopic: [rml][ Bug]Opera 7.10 FINAL[/rml]

Verwijderd

Dracula78 schreef op 13 April 2003 @ 16:34:
[...]
Ja tuurlijk... mijn eigen site voldoet ook vast niet aan die DOM specificaties, maar ziet er prima uit op IE, Opera, Konqueror, etc... en daar gaat het mij ook om, hier is dat dus niet zo.
No offence, maar jouw site ziet er wel even stukken simpeler uit dan de code van het GoT forum. Dan is niet te vergelijken.

Ik denk dat je pas echt een mening moet gaan vormen over wat wel en wat niet goed is, als je er zelf de nodige ervaring in hebt (dus niet je basic homepage) en deze ervaring kunt gebruiken in het onderbouwen van je mening.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
laten we het daar maar bij houden voor vandaag, voor het weer een browser oorlog wordt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.