Toon posts:

Hercules Prophet 9000 128 MB[Vastlopers+Gekleurde driehoek]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow

Betreft:Hercules Prophet 9000 128 MB
systeem:
Athlon 1,3 ghz
256+128 MB RAM
WIN XP
30 GB

Na eindeloos dagen zitten zwoegen met drivers te installeren is het eindelijk gelukt om windows met de nieuwe videokaart te starten dankzij omega drivers
maar natuurlijk komt er een volgende probleem opkijken Battlefield en C&C generals spellen van 2002/2003 willen niet starten (andere heb ik niet)of als het wel start dan krijg ik gekleurde driehoeken in het scherm en het menu flikkert waarna hij na 5 (ongv) seconde vastloopt.
Andere drivers proberen is geen optie, van dan zitten ik weer te kloten met zwarten schermen.en oja, het begin scherm werkt ook niet naar toebehoren er zijn strepen in de letters te zien. kan iemand mij helpen
:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 16:12 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lijkt me toch dat je een behoorlijk brakke videokaart hebt...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

XceeD schreef op 13 april 2003 @ 16:11:
Lijkt me toch dat je een behoorlijk brakke videokaart hebt...
jij wil zeggen dat een Prophet 128 mb een brakke videokaart is?? dat slaat echt helemaal NERGENS op (radeon 9000 vriend!)

spellen als generals horen al op een 32mb tnt2tje te kunnen draaien dus t is idd een driverprobleem gok ik. ik denk dat je gewoon een boel moet kutten in kaartinstelling etc. en toch naar betere drivers zoeken. dat is nu eenmaal het probleem met de ati kaarten, driver ondersteuning blijft brak

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 16:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 16:16:
[...]

jij wil zeggen dat een Prophet 128 mb een brakke videokaart is?? dat slaat echt helemaal NERGENS op (radeon 9000 vriend!)

spellen als generals horen al op een 32mb tnt2tje te kunnen draaien dus t is idd een driverprobleem gok ik. ik denk dat je gewoon een boel moet kutten in kaartinstelling etc. en toch naar betere drivers zoeken. dat is nu eenmaal het probleem met de ati kaarten, driver ondersteuning blijft brak
Huh hij bedoelt dat die kaart STUK is!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 16:16:
[...]

DAT is pas onzin. Als jij de afgelopen 3 jaar zelf ook maar 1 zo'n kaart in handen had gehad had je dat ook geweten. Het is natuurlijk mogelijk dat het een dooie kaart betreft, het komt altijd voor. Probeer Catalyst 3.2, 3.1, en eventueel de drivers die Hercules er zelf voor aanbied. Update ook eens de drivers van je chipset ed. Mocht dat alles niet werken kan je de kaart testen in een ander systeem, of eventueel nog wat settings/resoluties testen, anders vrees ik dat het gewoon een kwestie van omruilen wordt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@ KKeunen: Xceed bedoelt dat het exemplaar wat hij heeft brak (kapot) is, en niet de hele serie. Verder is jouw opmerking over de slechte driverondersteuning van Ati ook behoorlijk loos, zeker sinds de Catalyst 3.0 zijn er weinig problemen meer (iig niet opmerkelijk veel meer dan met nVidie drivers) en ook komen er regelmatig updates uit. Dus wat je probleem is :?

Maargoed, ontopic weer. Tijdens de boot geeft de kaart het beeld wel goed weer? Of zitten er daar ook al fouten in? Heb je de drivers van je vorige kaart wel goed verwijderd (indien van toepassing)? En als laatste optie kan je proberen te installeren met een verse Windowsinstallatie.

[ Voor 31% gewijzigd door Pollewob op 13-04-2003 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart iz echt splinter nieuw is er echt niks aan te doen ???

Verwijderd

Topicstarter
1- Make sure you monitor is identified as Plug & Play or WinXP is using your Monitor driver.
2- Right Click an empty space in your desktop and click PROPERTIES, in the display properties, click the followings: SETTINGS, ADVANCED, DISPLAYS, MONITOR. On monitor attributes, you will see that "USE DDC INFORMATION" is marked, and you will also see that the maximum resolution and refresh rate for your monitor are selected. Uncheck "USE DDC INFORMATION" and press APPLY. Now you can select ANY refresh rate supported by your monitor. weet iemand wat ddc information in het nederlands is

Verwijderd

DDC
Display Data Channel
VESA-standaard waarbij de monitor via de monitorkabel zijn technische gegevens naar de PC verstuurt.
http://home.tiscali.be/lexicon/d.htm

Dit?
Pagina: 1