Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding mod? vraag over aardestroom enzo

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Ik wil een eigen case maken voor een oude pc.. ik heb nu alles in huis aan materiaal. en wil mijn voeding ook net zoals de rest in de kast in een soort perpex plastic doorzichtige kast doen. De voeding wil ik graag dus ook in een transparant hokje bouwen. nu weet ik dat ik moet zorgen voor een goede airflow maar er zit altijd een aarde draaitje direct vanuit waar je de stekker instopt naar het metalen deel van de echte "case".

Plastic geleid niet en is dit dan dus een probleem factor als ik dat draatje nergens op aansluit (ik verwacht van niet omdat het voor een de aarde is die in alleen de keuken stopcontacten terug zijn te vinden)

Hoe moet ik dit probleem oplossen of ontstaan er geen problemen als ik dat dus niet doe

Verwijderd

Ik zou daar ieder geval geen dat materiaal voor gebruiken want dat is een thermoplast dat betekent dat het kan smelten en ook snel. Probeer iets anders.

• ultimasnake
uuhm ok.... zo en zo weet ik dat deze niet zo snel smelt.. want het is niet perpex maar iets anders maar heb geeeeen idee hoe het heet namelijk :) .. ik heb het speciaal laten make/snijden enzo voor dit doel einde (hoop ik.. zal het zo en zo eerst testen voor het uit eindelijk echt gaat functioneren) ... maar het gaat mij dus veel meer om dat aarde draatje :) dat ie BV niet ontploft op het moment dat het aarde draatje nergens aan vast zit etc etc

Verwijderd

Volgens mij maakt het niks uit als je het niet aardt. Het werkt zowieso al niet als je geen geaard stopcontact hebt. Ik heb het hier ook niet en werkt al jaren perfect.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
De zwarte draden uit je voeding zijn ook allemaal aarde/massa draden er is dus geen groot probleem.

Alles is terug te redeneren naar 4

• ultimasnake
okie dokie :D.. dus no problem ik zal hem effe ergens gewoon aan vast maken zodat ie niet ergens tegen aan kan komen..

1 andere vraag

Kan ik heb beste voor mijn mod de voeding 2 fans geven (om naar de voeding te zuigen en daarna uit de kast) of 1 fan in de voeding.. met veel gaten naar de case zelf toe en ergens anders een intace fan maken

Verwijderd

Ik zou iig een intake en een outtake in je kast zetten, en daarna 1 of 2 fans in je voeding zetten. 1tje is denk ik wel genoeg :)

Verwijderd

Problemen hoeven er niet te ontstaan, er zijn wel meer mensen die hun kast niet geaard hebben.
Aarding is voor veiligheid, mocht de kast onverhoopt "onder stroom komen te staan"
dan zorgt de aarding er voor dat die stroom ogenblikkelijk naar aarde wordt afgevoerd, en niet via jou, als je de kast aanraakt.

Klasse 1 apparaten hebben enkele isolatie en zijn altijd voorzien van een steker met randaarde. Een computer is dus een klasse 1 apparaat.

Klasse 2 apparaten zijn dubbel geïsoleerd en hebben een aangegoten steker.

Een kunstof kast kan geen spanning voeren. Apparaten in een kunststof behuizing hebben meestal geen randaarde, ze zijn dubbel geïsoleerd en hoeven geen randaarde.

Maar je kunt gewoon je aardedraad aan de metalen behuizing van de voeding zetten, ik neem tenminste aan dat je de voeding niet uit z'n behuizing sloopt.

Doe je dat wel, dan kun je je aardedraad met voedingsnul verbinden, een zwarte draad die uit je voeding komt.

• ultimasnake
ok hij wordt dus wel uit die behuizing gehaalt.. (lelijk in een transparante kast) en dus moet ik zo een voedingsnul maken.. maar als ik die dus uit de voeding laat komen moet ik hem dan indien nodig ergens op aansluiten als ik me kast aan wil zetten?

Verwijderd

Ummm ik heb in m'n plexicase alle punten verbonden die normaal aan de case verbonden zijn.. Bij mij zijn dat de schroefpunten van het moederbord en bij de stekker van de videokaart en het hardeschijf rekje..... Deze heb ik gewoon verbonden aan de stekker.... Werkt perfect.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

kan je daar pix van laten zien cyber dude?
Pagina: 1