• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik vraag me wel eens af ( zoals zovelen..) hoe en waarom de aarde en de mens bestaan ( Zie ook topic Leven zinloos? )
Ik denk dat de Aarde een gevangenis is voor misschien buitenaards leven.

Bijvoorbeeld: Je hebt ergens iets verkeerds gedaan en je wordt voor straf naar de aarde gestuurd. Als je iets heel ergs gedaan hebt word je misschien een dier of word je geboren in Afrika. Als je iets minder ergs gedaan hebt dan kom je in Europa terecht.

Waarom de Aarde als gevangenis?
- 80% is arm
- Oorlogen
- Derde wereld landen etc.

Wat denken / vinden jullie van deze theorie.
B.v.d

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Haha, het is wel een grappige theorie. Echter, er zitten haken en ogen aan.
Mijn leven (op dit moment) vind ik zeer chill... feesten, blije mensen, mooi weer etc etc.
Hoe moet het in 'ergens' dan wel niet zijn?! Superrrrrr :D
Maar als we wetenschappelijk hebben vastgesteld dat buitenaardse wezens bestaan, dan vind ik dit helemaal niet zo'n slechte theorie.
Het andere haakje en oogje is dat de mensen die op deze aarde zijn zelf de armoede en oorlogen beginnen en dat dat niet van te voren al zo was. De buitenaardse wezens die ons dit aandoen hebben dat niet kunnen voorzien en die zagen dit dan ook niet als gevangenis. Misschien is de aarde juist wel de 'hemel' maar hebben wij het verkloot......

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die theorie gaat nergens over als je het mij vraagt.

Als je straf krijgt dan is het de bedoeling dat je weet waarvoor.
Ook is het andig om te weten hoelang je dan straf zou moeten hebben.

Alleen al daarom lijkt het mij niet dat de Aarde een groot uitgevallen strafkamp is.
Nog iets, er worden hier kinderen geboren, krijgen zij dan ook straf? Moeten zij dan ook boeten voor iets dat zich al generaties lang heeft afgespeeld? Het lijkt mij niet want een beschaving die in staat is om straffen op te leggen heeft dan ook een rechtsysteem, een systeem die bepaalt dat alleen degene die iets verkeerd heeft gedaan gestraft moet worden.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 12:02
stefanbstefan schreef op 13 April 2003 @ 15:33:
Ik vraag me wel eens af ( zoals zovelen..) hoe en waarom de aarde en de mens bestaan ( Zie ook topic Leven zinloos? )

Bijvoorbeeld: Je hebt ergens iets verkeerds gedaan en je wordt voor straf naar de aarde gestuurd. Als je iets heel ergs gedaan hebt word je misschien een dier of word je geboren in Afrika. Als je iets minder ergs gedaan hebt dan kom je in Europa terecht.

- 80% is arm
- Oorlogen

B.v.d
Beetje ondoordacht, of je hebt te weinig gepost over wat je er nu echt van vind.
Mensen die op aarde geboren zijn, die worden dan dus in gevangenschap geboren. Soort erfzonde idee als bij de christenen?

En veel mensen hier op aarde die hebben wel een gelukkig leven zoals eerder aangegeven.
Als je iets heel ergs gedaan hebt word je misschien een dier
Hmm, veel dieren hebben minder ellende dan de mens dacht ik zo :)
Mensen maken elkaar voor de meest stompzinnige reden af, dieren hebben dat gelukkig toch wat minder.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

- 80% is arm
- Oorlogen
Waarom zou je de oorzaken van deze fenomenen zo ver weg zoeken en waarom ze niet gewoon toerekenen aan de mensheid?

Verwijderd

Ik heb wel eens een theorie gelezen van iemand die dacht de andere wezens de aarde als plek gebruiken om uit te testen hoe we zouden omgaan met bepaalde dingen. (armoede, oorlogen, derde wereld landen etc.) En dat verklaard misschien ook waarom er zo nu en dan mensen worden ontvoerd door ufo's? En te denken aan de vele koeien die rond 1990 over de hele wereld, met name in de UK en de USA, op professionele (en niet aardse) wijzen zijn opgengesneden, en waarbij ledematen zijn weggehaald. Dit zouden ze doen om te onderzoeken hoever we zijn met het vervuilen van onze aarde.

• stefanbstefan
bazs2000 schreef op 13 April 2003 @ 15:41:
Nog iets, er worden hier kinderen geboren, krijgen zij dan ook straf?
Nee, iedereen die hier geboren wordt, is hier naartoe gestuurd voor straf.
pEeDy16 schreef op 13 April 2003 @ 15:39:
Mijn leven (op dit moment) vind ik zeer chill... feesten, blije mensen, mooi weer etc etc.
Maar dat is jouw leven. Ik denk dat als er b.v. 100 Levende Wezens ( dus mensen en dieren, dat er 50 gelukkigen zijn en dat er 50 ongelukkigen zijn.
Waarom is dan 80% arm?
omdat er ook dieren in meespelen en ik denk dat dieren evenwaardig zijn aan mensen, ze hebben allemaal een 'geest' maar alleeen een ander 'huis'.
Dus stel er zijn (fictief) 1 miljard levende wezens op deze aarde dan vermoed ik dat er altijd één miljard levende wezens blijven en als je dood gaat dan wordt je misschien een struisvogel ofzo, maar er blijven altijd 1 miljard mensen.
misschien is het doel van de mens om als enige over te blijven

Alleen kunnen wij dit onmogelijk meten.

[ Voor 69% gewijzigd door stefanbstefan op 13-04-2003 17:25 ]

Verwijderd

stefanbstefan schreef op 13 April 2003 @ 17:14:
[...]

Nee, iedereen die hier geboren wordt, is hier naartoe gestuurd voor straf.

[...]

Maar dat is jouw leven. Ik denk dat als er b.v. 100 Levende Wezens ( dus mensen en dieren, dat er 50 gelukkigen zijn en dat er 50 ongelukkigen zijn.
Waarom is dan 80% arm?
omdat er ook dieren in meespelen en ik denk dat dieren evenwaardig zijn aan mensen, ze hebben allemaal een 'geest' maar alleeen een ander 'huis'.
Dus stel er zijn (fictief) 1 miljard levende wezens op deze aarde dan vermoed ik dat er altijd één miljard levende wezens blijven en als je dood gaat dan wordt je misschien een struisvogel ofzo, maar er blijven altijd 1 miljard mensen.

Dit topic is eigenlijk een beetje te absurd om in te reageren maar omdat je nog maar 12 :p bent, maak ik een uitzondering.

Sinds wanneer is arm evenredig aan ongelukkig.
Ook is jouw defenitie van arm misschien wat te eenzijdig, oke heel afrika is arm naar een westerse standaard maar misschien leven zij daar naar een andere standaard. Als ik zelf niet zo verslaafd zou zijn aan de extras die de westerse cultuur brengt zou ik ook mijn dagen besteden aan het relaxen in de zon en me alleen maar druk maken om de dag van vandaag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 17:43 ]

Verwijderd

oeps verkeerde edit knop.
stefanbstefan schreef op 13 april 2003 @ 17:14:
..... Dus stel er zijn (fictief) 1 miljard levende wezens op deze aarde dan vermoed ik dat er altijd één miljard levende wezens blijven en als je dood gaat dan wordt je misschien een struisvogel ofzo, maar er blijven altijd 1 miljard mensen....
Het aantal mensen op de aarde is de laatste honderd jaar verdubbeld volgens jouw zijn er een dan even veel dieren verdwenen als het aantal mensen dat er bij is gekomen, misschien is dat ook wel zo.
Maar waarom zijn zoveel dieren mens geworden, is het mens worden een straf of een beloning voor het dier ?

Ik zou zeggen lees eens wat boeken over onderwerpen die jouw intresseren, probeer eens de bijbel of de koran daar staan nogal wat visies in over de mens.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 17:48 ]

Verwijderd

stefanbstefan schreef op 13 april 2003 @ 17:14:

ga lekker The One kijken :P

maar ffkes serieus: beetje onzinnige stelling imho...
de mensheid heeft het voor zichzelf verkloot idd... en voor anderen (3e wereld)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
bazs2000 schreef op 13 April 2003 @ 15:41:
Die theorie gaat nergens over als je het mij vraagt.

Als je straf krijgt dan is het de bedoeling dat je weet waarvoor.
Ook is het handig om te weten hoelang je dan straf zou moeten hebben.
Jij beredeneert nu volgens de algemene visie van de mens zelf. Maar misschien werkt dat zo niet bij de 'Aliens'. Zij hebben bijv. je berecht en vervolgens word je geheugen gewist ( format c: :P ) en je geest hiernaartoe gestuurd om te leven.
Alleen al daarom lijkt het mij niet dat de Aarde een groot uitgevallen strafkamp is.
Nog iets, er worden hier kinderen geboren, krijgen zij dan ook straf? Moeten zij dan ook boeten voor iets dat zich al generaties lang heeft afgespeeld? Het lijkt mij niet want een beschaving die in staat is om straffen op te leggen heeft dan ook een rechtsysteem, een systeem die bepaalt dat alleen degene die iets verkeerd heeft gedaan gestraft moet worden.
De kinderen die hier geboren worden kan je weer zien dat het reincarnaties zijn van nieuwe schuldig bevonden mensen. Dus dan zijn zij niet meer zo onschuldig als je denkt.

Maar enfin dit allemaal is wel HEEL ver gezocht hoor. ;)

dikzak

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 09:33
stefanbstefan schreef op 13 April 2003 @ 15:33:

- 80% is arm
- Oorlogen

B.v.d
Het vervelende gevolg van een idee als deze is dat dan het geven van hulp aan 3de wereld landen zonde van het geld is. Ellende, armoede, etc is hun eigen schuld en ze bekijken het maar.

lijkt me niet echt een fijne wereld om in leven.

• stefanbstefan
Chello200 schreef op 13 april 2003 @ 21:41:
[...]

Jij beredeneert nu volgens de algemene visie van de mens zelf. Maar misschien werkt dat zo niet bij de 'Aliens'. Zij hebben bijv. je berecht en vervolgens word je geheugen gewist ( format c: :P ) en je geest hiernaartoe gestuurd om te leven.

[...]

De kinderen die hier geboren worden kan je weer zien dat het reincarnaties zijn van nieuwe schuldig bevonden mensen. Dus dan zijn zij niet meer zo onschuldig als je denkt.
Helemaal juist!!!
Dat probeerde ik net ook duidelijk te maken.
Ik denk ook, precies wat je zegt, dat ons geheugen gewist wordt oid.
maarja, waarom ben je hier dan als dit een straf zou zijn dan moet je ervan leren.

[ Voor 7% gewijzigd door stefanbstefan op 13-04-2003 22:51 ]

Pagina: 1