Toon posts:

Foutmelding bij invoer wachtwoord Exact

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Exact Globe for Windows 3.70.4 geinstalleerd op mijn pc (Windows 98) maar bij het invoeren van een wachtwoord krijg ik de foutmelding:

Database foutcode 11, fout in ODBC-functie SQL driver connect.

Vervolgens krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is ingevoerd (hoofdlettergevoelig) en kan ik de boel alleen maar weer afsluiten.

Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Exact is geen Microsoft-OS, dus ik verplaats je vraag WOS --> Software Algemeen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 15:02:
Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is?
Het juiste wachtwoord invoeren :?
Geef eens wat meer info... nieuwe installatie? backup teruggezet? Probeer je als admin in te loggen, of als gewone gebruiker? Draait de sql server goed?

En Exact kennende is dat niet helemaal een letterlijke copy-paste van de foutmelding ;)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Exact nieuw op de pc geinstalleerd. Bij het inloggen krijg ik een inlogscherm (Database Exact Master) met achtereenvolgens SQL server, Local path, Gebruiker, Wachtwoord en Protocol. Ik hoef alleen het wachtwoord nog maar in te vullen en krijg dan de foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het benaderen van de database (meer gedetailleerd: een fout opgetreden bij het uitvoeren van de ODBC-functie SQL driver connect).

En verder:

SQL status 08001, Database foutcode 11

En:

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][TCP/IP Sockets]General network error. Check your network documentation.[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][TCP/IP Sockets]ConnectionOpen (connect()).

Thijss

• Crazy D

Crazy D

Wat is je servernaam? (en klopt die? :) Met namen langer dan 14 tekens heeft Exact moeite (en een - of een _ in de servernaam wil ook niet altijd even lekker werken).

[edit]
http://www.exactforum.nl
Misschien kun je daar nog wat zinnigs vinden?

[ Voor 20% gewijzigd door Crazy D op 13-04-2003 19:50 ]

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
SQL Server: H5U2B9

Geen flauw idee of die klopt. Staat standaard zo vermeld en heb geen idee wat het anders zou moeten zijn...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t exactforum geraadpleegd en heb misschien al wat nuttige info ontvangen...

• Crazy D

Crazy D

Als je een oplossing hebt, post 'm hier dan ook ff. Kan nog weleens handig zijn ;)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen oplossing maar volgens mij heeft t te maken met dat ik geen MS sql server heb :-s

Verwijderd

Euhh.... jij heb de front-end voor exact geinstalleerd. dat werkt samen met de back-end die bestaat (bij jou versie) uit een W2K server met SQL2000.

Als je die server niet hebt draaien kan je het vergeten......

Verwijderd

Topicstarter
Juist...

Als ik het goed begrijp zit de w2k server en sql2000 niet bij windows 98, is dit nog te fixen bijv. dmv een download?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... onder de odbc data source staat onder drivers wel een sql server vermeld...

Ik denk dus dat ik iets moet instellen ofzo... Maar wat?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 13:27 ]

Verwijderd

Dat is de *client* driver.

Je habt dus nog steeds een Server nodig

quote]thijss schreef op 15 april 2003 @ 12:56:
Juist...

Als ik het goed begrijp zit de w2k server en sql2000 niet bij windows 98, is dit nog te fixen bijv. dmv een download?[/quote]

Ja, Download Windows 2000 en SQL server 2000 |:(

Zonder gekheid; ik weet niet wat je ermee wilt maar als ik jou was zou ik ermee stoppen. Dit gaat je op deze manier echt niet lukken (nofi)

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 12:56:
Als ik het goed begrijp zit de w2k server en sql2000 niet bij windows 98, is dit nog te fixen bijv. dmv een download?
Nee, als het goed is heb je bij je Exact pakketje ook een SQL Server cd ontvangen, en zo niet, kun je op zoek gaan op de microsoft site naar MSDE (het iets kleinere broertje van MS SQL Server). Exact Globe voor Windows kan daar ook prima mee overweg.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik SQL 2000 (msde) gedownload, maar bij installatie hiervan krijg ik de melding:

A strong SA password is required for security reasons. Please use SAPWD switch to supply the same.

Iemand enig idee??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=A strong SA password is required for security reasons] --> http://www.tulsadnug.org/Forums/ShowPost.aspx?PostID=349

[search=A strong SA password is required for security reasons] --> [rml][ XP + MSDE] SA password[/rml]

:Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1