Toon posts:

[gezocht] Zwaar overklokte AMD systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik had een vraagje,.. ik ben op zoek naar mensen die een zwaar overklokte AMD processor hebben.. te denken valt aan minimaal 50% overklok..

Waarom ? Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding en de mijne, Q-TEC 550Watt, trekt het nl. allemaal niet meer..

Mijn systeem :
AMD Athlon XP1700+ Tbred B @ 2525 Mhz...
2x 256 MB PC3200 geheugen
Epox 8RDA+ mobo

De processor werkt op die snelheid prima idle, maar zodra er heftige dingen gedaan gaan worden, schakelt de PC zichzelf uit,.. de 5 volt lijn ligt dan onder de 4,73 volt....

Dus, ik zoek mensen die een zwaar overklokte AMD processor hebben en WEL een stabiele 5 volt lijn hebben,... vertel me je voedingwaardes en vooral welke voeding je gebruikt...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 03:54

Mentalist

[avdD]

Moet je 'ns zoeken naar durondude...

[rml][ OC] 101.2 % and rising :)[/rml]

Je kunt 'm natuurlijk even mailen om erachter te komen wat voor voeding ie heeft..

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 13-04-2003 14:42 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cncgzone/2572-233fsb.jpg

Stabiel, ik kan 236fsb ook stabiel.. ga ik zo doen ;)

edit: Oops sorry, heb een ChannelWell (zoiets) 380watt.

+5V: 4,94
+3: 3,28
+12: 11,93

Maarja, hij loopt perfect.. dus ik klaag niet :P

[ Voor 39% gewijzigd door Intronic op 13-04-2003 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Intronic15,.. das allemaal wel leuk, maar niet echt de vraag he? :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Intronic15 schreef op 13 April 2003 @ 14:41:
[afbeelding]

Stabiel, ik kan 236fsb ook stabiel.. ga ik zo doen ;)
Volgens mij wil de TS graag weten wat voor voeding je hierbij hebt ;)

Trouwens TS, waarom lees je geen review van voedingen?

nieuws: Vier voedingen getest bij AnandTech
nieuws: Stresstest van 21 voedingen bij Tom's Hardware Guide

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 13-04-2003 14:45 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 21:01

JT

VETAK y0

Ik denk dat je ook zelf wel een beetje kan bedenken wat voor voeding je nodig hebt...afhankelijk van je systeem iets boven de 400 watt of nog meer.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf het hele Internet al afgestruind, maar overal worden die voeding of

- op normale snelheid van de processor getest
- op een P4 systeem die alleen de 12 volt veel belasten

Zwaar overklokte AMD systemen worden nooit gebruikt hiervoor...daarom dit topic.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 21:01

JT

VETAK y0

Mjah, wat voor systeem heb je ? Ik denk dat als jij een standaard systeempje hebt waarmee je gaat oc'en (CPU, mobo, PC3200 geheugen ofzo, DVD, CDwriter, soundcard en nog meer standaard shit) dat je dan MAKKELIJK met 430 watt of meer weg kan komen van Enermax, Antec enz.

Q-Tec is een low budget merk. Ze hebben gewoon een PSU gemaakt met een overkill aan vermogen waardoor dat ding goed werkt op een normaal systeem, ook al is de kwaliteit niet goed. Die Q-Tec dingen met lagere wattages schijnen best wel bout te zijn. Echter, als jij die 550watt wil gaan trekken van die Q-Tec dan kom je denk toch de kwalitateitsgrenzen tegen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 14:53:
Ik heb zelf het hele Internet al afgestruind, maar overal worden die voeding of

- op normale snelheid van de processor getest
- op een P4 systeem die alleen de 12 volt veel belasten

Zwaar overklokte AMD systemen worden nooit gebruikt hiervoor...daarom dit topic.
Als je had gekeken naar de 2de link die ik je gaf had je gezien dat tomshardware geen pc gebruikt om te testen, maar een speciale testopstelling (met een ik-heb-geen-flauw-idee-hoe-zoiets-heet voedingentestapparaat). Objectiever kan nauwelijks volgens mij, en zo'n test lijkt me stukken betrouwbaarder dan een ervaring van een enkeling op GoT, die altijd een ander mobo, geheugen, cpu of wat dan ook zal hebben.

Verwijderd

Heb je er al eens over gedacht om je PSU te modden? Zoals bijv. hier gedaan is. Het kan geloof ik ook met een weerstandje ergens solderen ofzoiets in enermax voedingen. Misschien ff de search gebruiken hoe een 5v te modden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 14:34:
Yo, ik had een vraagje,.. ik ben op zoek naar mensen die een zwaar overklokte AMD processor hebben.. te denken valt aan minimaal 50% overklok..

Waarom ? Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding en de mijne, Q-TEC 550Watt, trekt het nl. allemaal niet meer..

Mijn systeem :
AMD Athlon XP1700+ Tbred B @ 2525 Mhz...
2x 256 MB PC3200 geheugen
Epox 8RDA+ mobo

De processor werkt op die snelheid prima idle, maar zodra er heftige dingen gedaan gaan worden, schakelt de PC zichzelf uit,.. de 5 volt lijn ligt dan onder de 4,73 volt....

Dus, ik zoek mensen die een zwaar overklokte AMD processor hebben en WEL een stabiele 5 volt lijn hebben,... vertel me je voedingwaardes en vooral welke voeding je gebruikt...
Probeer een 5V mod te vinden voor die Qtec550W....ik ben ook al tijden opzoek voor die mod, mijn Qtec550Watt trekt het ook niet meer. Ook 2.5Ghz Tbred-B.

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 13 April 2003 @ 14:56:
Mjah, wat voor systeem heb je ? Ik denk dat als jij een standaard systeempje hebt waarmee je gaat oc'en (CPU, mobo, PC3200 geheugen ofzo, DVD, CDwriter, soundcard en nog meer standaard shit) dat je dan MAKKELIJK met 430 watt of meer weg kan komen van Enermax, Antec enz.

Q-Tec is een low budget merk. Ze hebben gewoon een PSU gemaakt met een overkill aan vermogen waardoor dat ding goed werkt op een normaal systeem, ook al is de kwaliteit niet goed. Die Q-Tec dingen met lagere wattages schijnen best wel bout te zijn. Echter, als jij die 550watt wil gaan trekken van die Q-Tec dan kom je denk toch de kwalitateitsgrenzen tegen.
Ik had die link ook al gevonden,.. nadeel is alleen dat alle voedingen die ik tot nu toe heb gebruikt, en dat zijn er al heel wat, op Internet review sites werden aangeprezen als ' je van het', maar bij mij thuis, zwaar klote werkten... Effe mijn specs:

AMD Athlon XP 1700+ TBred B @ 2300 Mhz. hardstikke stabiel
2x 256 MB PC3200 Samsung geheugen
Epox 8RDA+ mobo
2x HDD (60GB Maxtor, 80GB Samsung)
1x CDRW Lite-on
1x DVD ROM Aopen
Radeon 8500 LE AGP kaart
56k PCI modem
100MBit netwerkkaart PCI
Waterkoeling setup..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 15:11:
[...]

Ik had die link ook al gevonden,.. nadeel is alleen dat alle voedingen die ik tot nu toe heb gebruikt, en dat zijn er al heel wat, op Internet review sites werden aangeprezen als ' je van het', maar bij mij thuis, zwaar klote werkten... Effe mijn specs:

AMD Athlon XP 1700+ TBred B @ 2300 Mhz. hardstikke stabiel
2x 256 MB PC3200 Samsung geheugen
Epox 8RDA+ mobo
2x HDD (60GB Maxtor, 80GB Samsung)
1x CDRW Lite-on
1x DVD ROM Aopen
Radeon 8500 LE AGP kaart
56k PCI modem
100MBit netwerkkaart PCI
Waterkoeling setup..
Die 8RDA+ is het probleem.
Ik heb precies het zelfde pobleem!!
Ik heb mijn qteq550 op een abit NF7-S van mijn oom gezet met mijn proc.
En ik haalde daar de 2,2ghz rock stabel met een 5volt lijn van 4,95.
En als ik dat op mijn 8rda+ doe dan zit ik op de 4,85 idle en strest dan restart hij.
Dus het licht echt niet aan die voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik een Antec Truepower 550 Watt kunnen bestellen en bij slechte 5 volt lijn weer terug kunnen sturen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 15:11:
[...]

Probeer een 5V mod te vinden voor die Qtec550W....ik ben ook al tijden opzoek voor die mod, mijn Qtec550Watt trekt het ook niet meer. Ook 2.5Ghz Tbred-B.
Eeey pim das langgeleden dat ik je gesproken heb.
Ik Ga denk oop een abit nf7 halen.
Want die epox zuigt echt bij mij :(
Ik haal niet eens meer de 200fsb wat ik eerst wel kon :(
En naar die mod voor die qteq ben ik ook een tijd op zoek.
Maar als ik mijn abit NF7 heb ik die niet meer nodig :)
Waarom kom je niet meer op msn eigenlijk?
nou ff sorry voor dit off topic gedoe :)

Verwijderd

probleem met die 8rda+ is volgens mij dat hij geen aparte Pentium IV style connector heeft, waardoor hij nogal zwaar aan je 5V trekt ...

dat wordt dus of een dikkere voeding idd (k'hoorde veel goeds over CWT dacht ik ? :? iemand ervaring met deze ?) of anders een 5V mosfet-mod (zie grote epox 8rda topic)...

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

bij speedfan staat bij mij bij de +5 V lijn 5,03 Volt.. is dat netjes?

Dit zijn mijn specs:

ECS K7S5A
512 ddr pc 2100 dane elec
palomino 1800+
Connect 3d 9500

voeding weet ikniet uit mn hoofd.. als je het moet weten zeg je het maar dan zal ik wel voor je kijken.

maar is die 5,03 goed of kan die nie kloppen?

Verwijderd

Dit topic heeft dus echt geen zin. Een Qtec is gewoon een gaar ding en je bent zeker niet de eerste die klaagt er over. Een CWT is iid heel goed. Ik heb er zelf een. De Antec True Power is exact hetzelfde overigens. Daarbij undervolt de 8RDA ook nog..

Hier een screenshot van mijn Athlon met 2,2V erop:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/2562MHz.JPG

Ook een 8RDA+. De voltages die de voeding geeft zijn 11,99V en 5,01V. De waardes in MBM zijn een stuk lager.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 16:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.