Ik kom hier dus echt niet uit!
Ik heb een pagina gebakken in dreamweaver en heb besloten om er frames op te zetten. In fotosoep een plaatje gebakken (1024x768) en versneden in 3 segmenten.
Te weten: top, left en right.
Vervolgens open ik Dreamweaver en maak een nieuwe pagina.
Zet een top frame erin, left frame en een right frame. Vervolgens plak ik de segmenten (gemaakt in Adobe) in de betreffende frames.
Als ik de pagina bekijk (IE6.0) op 1024*768 dan ziet het er goed uit!
Maar nu komt het!
Als ik de pagina in een hogere resolutie bekijk, verspringt de hele zooi
Sterker nog: de achtergond plaatjes worden herhaald..
Paar vraagjes:
a) hoe krijg ik het voor elkaar om de achtergrond niet te herhalen???
b) hoe krijg ik de achtergrond zo uitgelijnd (in dreamweaver) dat hij altijd in het midden staat??
Kortom: hoe voorkom ik dat de zooi verspringt????
Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen.
Wat ik ook al geprobeerd heb is om bijv. in de top frame een tabel te maken maar als ikvervolgens de linkerframe en rechterframe voorzie van het plaatje zit er ruimte tussen de top en de zijkanten.
Ik weet het ff niet meer...... HELP!
Ik heb een pagina gebakken in dreamweaver en heb besloten om er frames op te zetten. In fotosoep een plaatje gebakken (1024x768) en versneden in 3 segmenten.
Te weten: top, left en right.
Vervolgens open ik Dreamweaver en maak een nieuwe pagina.
Zet een top frame erin, left frame en een right frame. Vervolgens plak ik de segmenten (gemaakt in Adobe) in de betreffende frames.
Als ik de pagina bekijk (IE6.0) op 1024*768 dan ziet het er goed uit!
Maar nu komt het!
Als ik de pagina in een hogere resolutie bekijk, verspringt de hele zooi
Sterker nog: de achtergond plaatjes worden herhaald..
Paar vraagjes:
a) hoe krijg ik het voor elkaar om de achtergrond niet te herhalen???
b) hoe krijg ik de achtergrond zo uitgelijnd (in dreamweaver) dat hij altijd in het midden staat??
Kortom: hoe voorkom ik dat de zooi verspringt????
Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen.
Wat ik ook al geprobeerd heb is om bijv. in de top frame een tabel te maken maar als ikvervolgens de linkerframe en rechterframe voorzie van het plaatje zit er ruimte tussen de top en de zijkanten.
Ik weet het ff niet meer...... HELP!