Toon posts:

Xvid met ffdshow... blauwe gezichten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar xvid films gedownload en die kon ik vervolgens niet afspelen. Toen heb ik een aanta codecs geprobeert maar geen van allen werkt. Toen heb ik andere topics gelezen over xvid problemen, en verschillende oplossingen die daar stonden geprobeert maar hij speelt nog steeds niet goed af. De enige manier die wel gedeeltelijk werkte was "ffdshow" installeren. De films spelen nu wel af, maar de kleuren oranje en rood zijn omgedraaid. Alles wat blauw hoort te zijn is oranje en alles wat oranje hoort te zijn (Zoals gezichten) is blauw....

Ik heb wel voordat ik ffdshow installeerde alle oude codecs ge-uninstalleerd.... toen speelde hij wel af maar kreeg ik blauwe gezichten dus heb ik daarna ook een divx codec geinstalleerd omdat sommigen dat ook aanraden, maar ik heb dus nog steeds blauwe gezichten en dingen die blauw horen te zijn zijn oranje.
Ook gebruik ik Xp, zou dit er wat te maken mee kunnen hebben??

Heeft 1 van jullie dit zelfde probleem ook gehad? en hoe hebben jullie het opgelost? alvast bedankt

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:30
Ik heb dit ook gehad.... Leek wel of ik in smurfen land beland was...
Heb uiteindelijk een andere Xvid geinstalled weet niet zo ff meer welke...
Maar toe was het bij mij over.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
De enige codecs die ik installeer:
- DivX Codec 5.0.3
- XviD Codec 0.9.1
- Nimo Lite pack 1.0, niet de gewone, die zorgt voor groen beeld

de films ff controleren met DivFix
verder alle andere codecs die je tot nu toe hebt geïnstalleerd uninstallen, en verder raad ik je aan de films te bekijken met BS Player

offtopic:
ik ga deze post maar in een tekstbestand zetten, dat werkt een stuk makkelijker voor de volgende keer

[ Voor 107% gewijzigd door OnTracK op 13-04-2003 14:27 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
heeey bedankt, maar et werkt helaas nog niet... hij speelt het bestand wel weer af maar hij heeft nog steeds blauwe gezichten.. ik kon trouwens ook die xvid. 0.9.1 niet vinden... als ik op de link klik dan gaat ie niet naar het bestand.
maar ja toch bedankt!

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 22:56
probeer anders eens het Tsunami filter pack 393. je moet dan wel de volledige versie vinden (13.4 MB), want Xvid zit niet in de lite versie.

edit:
kijk hier maar eens tussen: http://www.webdrawing.de/appz/Appz.htm

[ Voor 28% gewijzigd door polo1987 op 13-04-2003 14:42 ]

• OnTracK
die Xvid link heb ik veranderd, probeer nu nog maar een keer, dat was een link die je niet van een exteren site mocht openen, nu een andere die het wel doet

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik snap er niks van ik heb nog steeds blauwe gezichten, nou ja toch bedankt!

• OnTracK
Heb je hem al eens bij iemand andere gecontroleerd of de film niet gewoon verkeerd gecodeerd is waardoor hij er zo "hoort" uit te zien? heeft hij het ooit wel gedaan?

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad.
Ik heb de codec pack van nimo 7 geinstaleerd. Heb vervolgens een Xvid afgespeeld met winamp 3 en ik had ook blauwe koppen. Vervolgens heb ik media player gebruikt en alles was weer oke. Ik zou zeggen probeer is een ander software programma om het af te spelen. Er zijn er genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! ik had het al eerder met andere programmas afgespeeld maar nu is het blauwe gedoe ineens weg... (met Windows media player) kweet niet waarom, maar ja kben blij dus... bedankt!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 19:10
Bij XViD zit af en toe een verkeerde ffdshow filter. Bij het ene codec pack wel goed, bij de andere weer niet.

Dit is in ieder geval de goede.

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1