[Flash MX] onscherpe JPG's in flashmovie met meerdere frames

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Als ik met Flash MX een JPG importeer en deze kleiner maak ziet deze er in het SWF-filmpje goed scherp uit. Tot ik het filmpje niet één maar meerdere frames geef. Dan is diezelfde JPG opeens erg onscherp :?.

Ik kan dit voorkomen door in het hoofdfilmpje met één frame te werken waarin ik een movieclip zet die het daadwerkelijke filmpje bevat. Dan worden de geresizede JPG's wel scherp.

Als ik zo werk kan ik niet de volledige functionaliteit van Flash benutten (bijv. loadmovie in level 0 werkt dan niet). Er moet toch een manier zijn om de geimporteerde JPG's scherp te krijgen.......

Verwijderd

swfje graag, en als het kan de .fla

• EmilneM
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 13:32:
swfje graag, en als het kan de .fla
.fla en .swf met scherpe foto's
fla
swf

.fla en .swf met onscherpe foto's
fla
swf

[ Voor 50% gewijzigd door EmilneM op 13-04-2003 13:41 ]

Verwijderd

Begin eens met het uitzetten van alle vinkjes 'allow smoothing' bij de plaatjes...dit doe je in de library bij de properties.
Daarnaast zou ik overal 'use imported jpg data' gebruiken.

Echte 1:1 scherpte krijg je alleen door ook de quality van de movie op low te zetten...met als gevolg dat je allemaal aliased vectors overhoud. Dus dat is dan ook wel je 'last resort'.

• EmilneM
maar hoe kan het dan dat ze wel scherp zijn als ze in de movieclip zitten?

Verwijderd

Dat is de positie....als je ze in een movieclip zitten, heb je ze in die movieclip op een exacte positie....0,0

Als je ze op de stage hebt staan, lijkt mij dat je ze niet op een heel x en y getal heb geplaatst.. als je dat wel doet, (200,200 bv) zouden ze ook scherp moeten zijn....

• EmilneM
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 14:52:
Dat is de positie....als je ze in een movieclip zitten, heb je ze in die movieclip op een exacte positie....0,0

Als je ze op de stage hebt staan, lijkt mij dat je ze niet op een heel x en y getal heb geplaatst.. als je dat wel doet, (200,200 bv) zouden ze ook scherp moeten zijn....
Vreemdgenoeg worden ze ook dan onscherp :?.........zelfs als ik ook de width en height op een heel getal laat uitkomen........

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
_quality = "best";

Helpt, maar maakt je movie ook langzamer, omdat de player nu volledige 2*2 antialiasing gaat doen...

• EmilneM
Weefselkweekje schreef op 14 April 2003 @ 12:40:
_quality = "best";

Helpt, maar maakt je movie ook langzamer, omdat de player nu volledige 2*2 antialiasing gaat doen...
waar stel ik dat in?

Verwijderd

Flash ActionScript:
1
_quality='best'

Op het eerst fram van je film zou genoeg moeten zijn.
Of je alleen echt overal antialiasing wil is de vraag; je film komt er alleen op 1=1 quality uit als je hem nl. op low qual. draait. Hierbij word niets gesupersampled.

• EmilneM
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 03:43:
Flash ActionScript:
1
_quality='best'

Op het eerst fram van je film zou genoeg moeten zijn.
Of je alleen echt overal antialiasing wil is de vraag; je film komt er alleen op 1=1 quality uit als je hem nl. op low qual. draait. Hierbij word niets gesupersampled.
heb het eerste frame de actie
Flash ActionScript:
1
_quality='best'

meegegeven en het probleem is opgelost.......de images zijn nu eindelijk scherp!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Sorry dat ik ff niet duidelijker was, maar in het eerste frame de quality op best zetten idd... mooi dat het gelukt is.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

_quality = "best";

Das alleen op oude pc's zo...

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Roa schreef op 21 April 2003 @ 17:44:
[...]

Das alleen op oude pc's zo...
Leg jezelf eens uit ? Grappige comment, maar niets van waar.
Pagina: 1