Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dit interessant voor de mensen hier die mooie foto's maken.

Op www.verkoopfoto.nl kun je je foto's submitten en te koop aanbieden aan bedrijven en particulieren. Lijkt me te gek om wat geld terug te verdienen uit je investering! Misschien aardig voor de betere fotografen onder ons om eens wat foto's te submitten onder het motto baat het niet dan schaadt het ook niet.

Ik heb 0,0 belang bij deze site trouwens, laat dat duidelijk zijn. Dit is dus niet als spambericht bedoeld maar gewoon als tip. Ik heb er al een hele zwik foto's geplaatst.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 12:22
Leuk :D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
enige gadget :? :X

[ Voor 11% gewijzigd door Y0ur1 op 13-04-2003 13:40 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

verwacht maar niet dat er veel bedrijven zijn die foto's willen kopen...
meestal is het goedkoper om zelf een digicam aan te schaffen en iemand (evt stagaire) de foto's laten maken die je precies wil hebben...dan liggen de copyrights ook bij het bedrijf zelf...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
ja maar er is een verschil tussen mooie foto's en geen mooie foto's.. en je verkoopt juist je copyright bij die site. Ik weet verder niet of die site wat is en of er ook echt kopers zijn. toch?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 13:26:
Ik heb er al een hele zwik foto's geplaatst.
En heeft het al iets opgeleverd?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

El_Hefe schreef op 13 April 2003 @ 13:59:
ja maar er is een verschil tussen mooie foto's en geen mooie foto's.. en je verkoopt juist je copyright bij die site. Ik weet verder niet of die site wat is en of er ook echt kopers zijn. toch?
Voor u als verkoper is het vanzelfsprekend belangrijk om te weten wat er met uw auteursrechten gebeurt en het antwoord op die vraag is eigenlijk heel eenvoudig: niets.

U bent eigenaar van uw beelden. Zodra u uw beelden instuurt via het programma bent u nog steeds auteursrechthebbende en u blijft dit ook. U draagt geen auteursrechten over aan het systeem (cq. de exploitant daarvan) of aan (toekomstige) kopers. Het blijft uw beeld.
U zei?

Download my music on SoundCloud

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Deze site is zeker een goed initiatief. Houd er rekening mee dat het voor NLse bedrijven heel normaal is om kunst te leasen, zeker voor grotere kantoren. Voor een jaartje lease wordt dan rustig 20% van de aankoopprijs van een kunstwerk gerekend. In zo'n situatie kan het interessant zijn om fotowerk van particulieren aan te kopen voor een prijs die lager is dan lease.

Dusse, ren naar je werkgever met je mooiste creaties en krijg gratis galerieruimte + gevarengeld (stel dat je collega's het niet mooi vinden) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Gluten Parody op 13-04-2003 14:25 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Zeker een goed initiatief.... heb me ook aangemeld...
Ik vraag me alleen af of dit hun enige website is. want je moet wel ff zoeken naar de foto's die ingeleverd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Die site is net begonnen en nu bezig met het verzamelen van genoeg beeldmateriaal. Dus nee ik heb nog niks verkocht. Logisch ook denk ik. Als het gaat lopen kun je echter wel misschien leuk wat bijverdienen aan je digifoto's. Aan de azijnpissers die over het feit begonnen dat deze posting niet over een gadget gaat: Topics met digitale camera foto's gaan daar ook niet over. Aangezien het hier vol zit met digifotografen en digifoto's hier on-topic zijn leek me het leuk om dit even onder de aandacht te brengen.

• Gluten Parody
brengt ons meteen bij het volgende puntje: moderators, waarom geen apart gedeelte voor fotografie en foto's?

[ Voor 11% gewijzigd door Gluten Parody op 13-04-2003 18:49 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gluten Parody schreef op 13 april 2003 @ 18:49:
brengt ons meteen bij het volgende puntje: moderators, waarom geen apart gedeelte voor fotografie en foto's?
Omdat een apart forum voor 1/2 topics per dag overkill is.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:05
Gluten Parody schreef op 13 April 2003 @ 18:49:
Om deze reden is het forum DutchPhotoZone opgezet door enkele frequente posters in de betreffende topics.

[ Voor 3% gewijzigd door sjroorda op 13-04-2003 19:08 ]

• Gluten Parody
Thx, die kende ik nog niet _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik heb nu al een mogelijke koop :) Formule 1 foto

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat het uploaden niets verandert aan je copyright. Op het moment dat je je foto verkoopt zal je (afhankelijk van de overeenkomst) je copyright wel kwijt zijn; hetzij voor een bepaald doel (die F1-foto zou bv. niet aan andere F1-bladen mogen worden verkocht), hetzij, zoals dat zo mooi in contracten heet, "for all perpetuity for the territory of the universe".

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 14-04-2003 11:32 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:11

BaRF

bijna kerst

Rataplan schreef op 14 april 2003 @ 11:31:
[...]

Dat het uploaden niets verandert aan je copyright. Op het moment dat je je foto verkoopt zal je (afhankelijk van de overeenkomst) je copyright wel kwijt zijn; hetzij voor een bepaald doel (die F1-foto zou bv. niet aan andere F1-bladen mogen worden verkocht), hetzij, zoals dat zo mooi in contracten heet, "for all perpetuity for the territory of the universe".
aha, maar wat dan als het buiten het universum gebruikt gaat worden!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1