Toon posts:

Hoeveel records kunnen er in een database?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: Hoeveel records kunnen er maximaal in een MS Access database?

Verwijderd

Microsoft Access database general specifications

Microsoft Access database (.mdb) file size 2 gigabytes. However, because your database can include linked tables in other files, its total size is limited only by available storage capacity.
Number of objects in a database 32,768
Modules (including forms and reports with the HasModule property set to True) 1,000
Number of characters in an object name 64
Number of characters in a password 14
Number of characters in a user name or group name 20
Number of concurrent users 255

--Ray

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:10
Ik heb een tabel met meer dan 90.000 records erin... Als dat helpt :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als je echt veel records wil kan je er toch beter een 'echte' database server aan knopen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie lijken er allemaal veel van te weten, maar ik heb nog steeds geen antwoord! Hoeveel records kunnen er in Access gezet worden? In Excel is de limiet geloof ik 65.000? Maar het gaat dus om Access!!!

Verwijderd

file limiet is 2 gig deel door de grote die 1 record in beslag neemt en je hebt het maximale aantal records. (hmm dit lag best voor de hand toch?)

--Ray

• Mc.Boldy
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Oracle Rulez..... *D

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Weet iemand toevallig ook of acces ook bij ofice 2000 in zit????:?
Ik kan het namelijk niet vinden.:(

THNX(8>

• Mc.Boldy
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Volgens mij niet en daarnaast is er volgens mij ook een probleem met Access '97 in combi met Office 2000 SP1. Kijk eens even bij Microsoft..

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

zit bij office professional en enterprise.

--Ray

Verwijderd

Het hangt er ook vanaf welke Access versie je hebt. In Access 97 kun je maar 1 GB kwijt.

Overigens is de vergelijking van "Excel records" met "Access records" een beetje krom. In Excel noemen ze iedere regel een record. Omdat je werkblad maar maximaal 65536 regels lang mag zijn (blader maar eens naar onderen, is ook weer afhankelijk van de versie van Excel die je gebruikt), zegt MS dat je maar maximaal zoveel records kwijt kunt: ieder record op een regel dus. In Access is geen vergelijkbare limiet op het aantal records, maar de MDB kan maar maximaal 1GB aan data bevatten (ook weer afhankelijk van de versie die je gebruikt). Dus het zal afhangen van de grootte van je records hoeveel je er in de Access database kwijt kunt :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 15:16 schreef Bokkie! het volgende:
Het hangt er ook vanaf welke Access versie je hebt. In Access 97 kun je maar 1 GB kwijt.

Overigens is de vergelijking van "Excel records" met "Access records" een beetje krom. In Excel noemen ze iedere regel een record. Omdat je werkblad maar maximaal 65536 regels lang mag zijn (blader maar eens naar onderen, is ook weer afhankelijk van de versie van Excel die je gebruikt), zegt MS dat je maar maximaal zoveel records kwijt kunt: ieder record op een regel dus. In Access is geen vergelijkbare limiet op het aantal records, maar de MDB kan maar maximaal 1GB aan data bevatten (ook weer afhankelijk van de versie die je gebruikt). Dus het zal afhangen van de grootte van je records hoeveel je er in de Access database kwijt kunt :)

Succes!
Kijk! Daar heb ik wat aan. Bedankt!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik Access 2000 vandaan kan rippen????????:9

Mail me!!!>:)

Verwijderd

Eh, ben je echt van plan om Access te gaan gebruiken voor zoveel data?

Ik heb lang(onder protest 8-) ) gewerkt met Access, maar mdb-tjes groter dan 50MB kwamen maar al te vaak piepend tot stilstand...

Echt een afrader.

Jaxx

Verwijderd

Jaxx, Helemaal mee eens. Als je database een beetje groot wordt of als je met meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruik wil maken van de data, dan kun je beter voor een fatsoenlijke RDBMS (= Relational DataBase Management System) kiezen. Je kunt wel meerdere gebruikers een Access database laten gebruiken, maar erg vaak leidt dit tot allerlei probleempjes (je mag steeds je database gaan herstellen).

Dus kies eerder voor Oracle, SQL Server, MySQL of zoiets dergelijks. De eerste twee zijn wel een heel stuk duurder maar ook véél professioneler dan Access (Oracle is vooral heel duur). Je kunt bij beiden enorme databases bouwen (tot Terrabytes groot - je raad het al: afhankelijk van welke versie je gebruikt) en ze kunnen enorm snel je queries afhandelen (mits goed geconfigureerd). Van MySQL weet ik zelf niet zo veel, behalve dan dat het FreeWare is, dus iemand anders misschien?

Voordat je eraan begint: verdiep je even in client-server computing, want met een RDBMS moet je op een andere manier omgaan dan met Access. Je kunt wel Access als front-end (voor de applicatie dus, niet meer voor de data) blijven gebruiken, maar je moet waarschijnlijk je queries aanpassen om snel genoeg te werken; anders is je winst alleen maar dat je grotere databases kunt gebruiken.

Succes :)

• Aaargh!

Aaargh!

vergeet PostgreSQL niet, ook een open-source RDBMS die zeker niet onderdoet voor MySQL (sterker nog: hij schijnt sneller te zijn)

• Aaargh!

Aaargh!

Op dinsdag 21 november 2000 12:57 schreef GarBaGe het volgende:
Ik heb een tabel met meer dan 90.000 records erin...
in Access ??

veel sterkte!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hoezo, sterkte? Hij heeft toch niets gezegd over de grootte van ieder record?\
'k heb wel eens een DB met een paar honderd-duizend records gezien (oke, zelf gemaakt om te testen), en als je je velden goed aanmaakt en de juiste indexen maakt, gaat 't prima.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 11:12 schreef Bokkie! het volgende:
Jaxx, Helemaal mee eens. Als je database een beetje groot wordt of als je met meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruik wil maken van de data, dan kun je beter voor een fatsoenlijke RDBMS (= Relational DataBase Management System) kiezen.
Dus kies eerder voor Oracle, SQL Server, MySQL of zoiets dergelijks. De eerste twee zijn wel een heel stuk duurder maar ook véél professioneler dan Access (Oracle is vooral heel duur). Je kunt bij beiden enorme databases bouwen (tot Terrabytes groot - je raad het al: afhankelijk van welke versie je gebruikt) en ze kunnen enorm snel je queries afhandelen (mits goed geconfigureerd).
[/quote]
ligt natuurlijk ook aan de queries die je gebruikt, voor echt goede prestaties moet je de queries aan de RDBMS aanpassen.
Van MySQL weet ik zelf niet zo veel, behalve dan dat het FreeWare is, dus iemand anders misschien?
Dus niet, MySQL is geen FreeWare. Het mag gratis gebruikt worden voor _niet_-commerciele doeleinden. word het wel commercieel (voor bedrijven dus) gebruikt, dan mag je een licentie kopen (een licentie per locatie dacht ik, en die kosten vallen ook erg mee)
PostGreSQL is wel volledig gratis, ook de ondersteuning. Wil je echter dat iemand full-time aan een oplossing gaat werken, dan betaal je voor de support.
Voordat je eraan begint: verdiep je even in client-server computing, want met een RDBMS moet je op een andere manier omgaan dan met Access. Je kunt wel Access als front-end (voor de applicatie dus, niet meer voor de data) blijven gebruiken, maar je moet waarschijnlijk je queries aanpassen om snel genoeg te werken; anders is je winst alleen maar dat je grotere databases kunt gebruiken.

Succes :)
Access als front-end levert ook weer andere problemen op, ODBC-koppeling die het niet goed doet, Access die zelf de queries wil gaan doen bij gekoppelde tabellen, dat soort dingen. Eenvoudigste is om gewoon zelf een programma te maken.

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 11:28 schreef Aaargh! het volgende:
vergeet PostgreSQL niet, ook een open-source RDBMS die zeker niet onderdoet voor MySQL (sterker nog: hij schijnt sneller te zijn)
MySQL is snellet dan PostgreSQL, PostgreSQL heeft daarvoor in de plaats echter veel meer functionaliteit.
voor de duidelijkheid:
MySQL : nadruk op snelheid
PostgreSQL: nadruk op features en SQL-standaard

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-09 11:39
SQL 7 Desktop Edition werkt hardstikke mooi voor de wat kleinere Db`s tot 12 GB. Ik zie je trouwens niet zo snel Oracle op een desktoppie draaien. Aaardig produkt hoor, Maar voordat het werkt ;(

Verwijderd

In dit artikel op phpbuilder.com zie je dat PostgreSQL niet perse langzamer is dan mysql, als ik het me goed herinner is het zelfs sneller.

• Aaargh!

Aaargh!

Op woensdag 22 november 2000 15:05 schreef Anonymuis het volgende:

[..]
MySQL is snellet dan PostgreSQL, PostgreSQL heeft daarvoor in de plaats echter veel meer functionaliteit.
voor de duidelijkheid:
MySQL : nadruk op snelheid
PostgreSQL: nadruk op features en SQL-standaard
Ik geloof dat in de laatste benchmarks PostgreSQL sneller schijnt te zijn dan MySQL, geloof dat het laatst op /. stond.
ff zoeken.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

ik heb dat artikel ook gelezen naar aanleiding van een post er over op het programming forum.

Lees de 2de reactie dat is iemand van het MySQL development team die ongeveer direct al wist wat er mis was, er waren enkele dingen fout gegaan (fout in de compiler dacht ik :?) waardoor mysql helemaal op zijn zak ging omdat hij de 4 xeons in die bak niet gebruikte zoals postgresql wel deed.
K'heb het derna wel niet meer gevolgd maar die kans is zeer reël.

En MySQL kan db's aan (afhankelijk van het OS) tot 8 miljoen Terrabyte dus dan kom je wel effe toe?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En MySQL kan db's aan (afhankelijk van het OS) tot 8 miljoen Terrabyte dus dan kom je wel effe toe?
Maar of er dan nog iets van de performance over is...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

Op woensdag 22 november 2000 22:29 schreef Onno het volgende:

[..]
Maar of er dan nog iets van de performance over is...
eer men zoveel disk capacity heeft zal men ook wel de nodig CPU horsepower in huis hebben :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Zoolander
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2022

Zoolander

superslim!

Oooohw, dus even voor de zekerheid:

Ik heb een applicatie met een tabel die binnen een jaar 65.000 records bevat (de overige tabellen komen niet boven de 5000 records binnen 5 jaar) en over 3 jaar ongeveer 200.000.
Deze applicatie zal worden geschreven met PHP en MySQL.

Ik hoef me de komende 3 jaar geen zorgen te maken?

mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

wel trap je dit topic na 3 jaar omhoog.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

/off-topic
ff over postgresql (pgsql):
pgsql is gpl wat dus mysql niet meer is.
pgsql is zoals hierboven gezegt. Meer op de SQL standaart gericht. EN dan voornamelijk op de PL SQL (embedded function)
Oracle db's zijn goed om te zetten naar pgsql.
Aan de snelheid is de laatste tijd ook veel gedaan. Tegen woordig doet pgsql echt niet meer onder aan mysql

/edit
Ops, niet gezien dat dit topic al 3 jaar oud is

[ Voor 9% gewijzigd door wica op 02-11-2003 20:04 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dit topic is wel heel erg oud ;)
Ik denk dat het beter is, mocht je er niet uitkomen, dat je een nieuw topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.