[JPG] Onnodig grote filesize

Pagina: 1
Acties:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Bepaalde plaatjes hebben bij mij een filesize dit niet gerechtvaardigd wordt door de grote van het plaatje. Zo heb ik een 5-tal JPEGs met een grootte van 5-21 Mb. Ook hierbij zie je eerst het plaatje; en daarna blijft de browser nog laden (de overige 5 Mb)

Het plaatje heeft een resolutie van 682x1024; en als ik in PSP alles selecteer en plak in een nieuw bestand is de grootte ook slechts 120 Kb. Het file commando in Linux geeft ook aan
JPEG image data, JFIF standard 1.01, resolution (DPI), 72 x 72
Dit plaatje is dus duidelijk een JPEG van 120 Kb; maar wat zit erachteraan voor data? Zou het random data zijn; of een onbekend compressieformaat? Wie het weet mag het zeggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 13-04-2003 15:10 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 22:23
er zijn programmatjes (b.v. camoflage) die files kunnen verstoppen in andere files.

ik denk dat dat het geval is bij jouw..

ehhh.. noppes

Verwijderd

Encoding van extra's in de File ?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 13:49 ]

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 02:27
Nou ik heb het plaatje niet eens bekeken,
Maar ik kan al raden wat hier de oorzaak is.
Je hebt inderdaad gelijk, je krijgt een kleine JPG-file,
met daaraan een normaal versleuteld databestand.
Deze is bij de file ingepakt om misbruik of ongeoorlooft
belijken / afspelen te voorkpomen.
Rest jou - alleen een decompressie of versleutel programma
de downloaden en het bestand te splitsen.

Gr. Roro :Z

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Goed ik heb Camouflage gedownload maar krijg bij alle files een vraag om een wachtwoord. Deze heb ik niet; dus geeft hij aan dat de data wachtwoord beveiligd is; of dat er geen camouflage is toegepast 8)7. Nu weet ik dus nog niets :'(
Marinus-Roro schreef op 13 April 2003 @ 13:17:
Nou ik heb het plaatje niet eens bekeken,
Maar ik kan al raden wat hier de oorzaak is.
Je hebt inderdaad gelijk, je krijgt een kleine JPG-file,
met daaraan een normaal versleuteld databestand.
Deze is bij de file ingepakt om misbruik of ongeoorlooft
belijken / afspelen te voorkpomen.
Rest jou - alleen een decompressie of versleutel programma
de downloaden en het bestand te splitsen.

Gr. Roro :Z
Ja goed; bedankt voor je hulp :Z .... tips over hoe ik erachter moet komen wat eraan hangt en hoe ik het eraf krijg :? Ik heb het namelijk al door WinAce gehaald en die herkend de meeste compressieformaten wel. Deze niet dus.... Ook is deze file niet geTARred. Hoe weet ik wat het wel is :?

[ Voor 59% gewijzigd door Spider.007 op 13-04-2003 13:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Marinus-Roro
Waar heb je de file's (of MP3) gedownload - want daar vind je meestal ook het wachtwoord terug. Dus effe lezen op de download page.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Er staat geen wachtwoord bij; wel staat er bijvoorbeeld als naam:
w/description - contains " yEnc crap " - LOL!!!!!!!
of
[yEnc] - for those needing these files - w/note from *****

---

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Marinus-Roro
Je zou altijd yEnc kunnen proberen + een Pasword.
Maar waar haal je de gegevens vandaan ??
Wil best eens voor je kijken of ik iets aanwijsbaars kan vinden.

of komt dit bestand rechtstreeks van een ftp-site of
e-mail af??? Want dan vind je meestal het paswoord niet terug.
Als het een MP3 site is, dan krijg je voordat je in het
download scherm komt in het tussenscherm de mogelijke
paswoorden te zien.
Soms 1 mogelijkheid maar het komt ook nog wel eens
voor dat dit er een stuk of 5 zijn waarvan er maar een werkt.
Ook de naam van de site wil ook nog wel eens fungeren als Pass.

dus nogmaals zoek even op de downloadsite.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 13-04-2003 14:36 . Reden: FJKedit: laten we maar niet linken naar MP3 sites :+ ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
De bestanden komen uit een aantal nieuwsgroepen. In de header staat geen informatie; en in de body alleen de attachment. Ik heb Gravity geprobeerd maar die kon niets vinden; net zoals yEnc32, UUD32 V2.10, GigaNews of TyDecoder TyEncoder(allen van http://www.yenc.org/windows.htm).
Wel stom van me dat ik zelf niet op zoek ben gegaan naar die yenc decoder; gelukkig kunnen als die programmas ook niets vinden :o :P

Ik gebruik btw NewsLeecher om de bestanden te downloaden; en deze geeft normaal nooit problemen (heeft ook standaard yEnc decoding IMO)

[ Voor 14% gewijzigd door Spider.007 op 13-04-2003 13:43 ]

---

Verwijderd

LOL, als ik die file omzet naar BMP is hij maar 2049KB groot - zet ik hem dan weer om naar (100% quality) JPEG dan is hij 365KB....

Kortom, inderdaad zit er een hoop extra's bij...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 14:05 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 13:46:
LOL, als ik die file omzet naar BMP is hij maar 2049MB groot - zet ik hem dan weer om naar (100% quality) JPEG dan is hij 365KB....

Kortom, inderdaad zit er een hoop extra's bij...
Maar 2049 Mb :D Ik mag hopen dat je Kb bedoelt :+ Ik heb dus idd ook dat probleem maar ik kom er niet achter hoe ik de rest eraf kan halen :?

offtopic:
Chem ik zie samen jouw icon niet; samen met die van nog wat meer mensen :? Ik heb webicons uitstaan; een directe link naar het userIcon levert een 404 op :? Dit is zowel in IE als Mozilla. Of wil je deze in BUGs hebben

---

• Marinus-Roro
Nogmaals - het gaat niet om het JPG bestand.
Die dient alleen ter afleiding tegen ongeoorlooft lezen.
Of tegen zoekmachines van b.v. een van de auteursrechten organisaties.
Camoflage is een van de bekende crypto programma's die werk op de
door jou genoemde wijze.
Dus een JPG bestand als header - en daaraan toegevoegd een data-bestand.
Wist overigens niet dat yEnc dit ook als mogelijkheid had.
Weet trouwens ook niet of de encoders van Windows / Linux of Mac ook
comp. met elkaar zijn. m.a.w. nooit geprobeerd een crypt van een windows
versie te uncrypte op een Mac.

Maar dat dit een versleuteld bestand is kan ik je garanderen.

• Marinus-Roro
Ps. Chem heeft bij mij ook geen icon - wellicht niet goed in profiel opgenomen.

Verwijderd

Is het niet gewoon een beschadigd newsgroep bestandje ?

(voor nieuwsgroepen worden berichten en attachement samengevoegd tot 1 bericht)

Daarnaast, ik zit het bestandje even te kijken:
JFIF header aan het begin
maar ook op 00025247, 0004ABA3, 0006FD2A, 0008E1F4, 000A89DF, 000CCDDC, 000EF376, 0010A7AD, 001243AE, 0014327E
etc.... en dan ben ik niet eens op de helft van het bestand....

Kortom, dit bestand bevat imo meerdere (40 stuks) JPeG files....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 14:25 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Marinus-Roro; ik weet zeker dat de JPEG in dit geval geen 'bescherming' is; aangezien er als het goed is een hele serie plaatjes in de file moet zitten. :) Verder heb ik meerdere van deze files en duidt de omschrijving er ook op dat er meerdere files in zouden horen te zitten. Ook ik heb al met een HEX editor door het bestand gebladerd maar had geen tweede header gezien |:( Zoals al eerder gezegd dacht ik aan een TAR bestand aangezien deze zonder compressie bestanden achter elkaar gooit (gooi maar eens 5 MP3jes in een TAR en sleep die naar WinAmp; die speelt alles netjes achter elkaar af :D ) Het renamen naar TAR en openen in WinAce werkt echter niet :?

---

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Inderdaad staat er voor elke JFIF Header ook een yUyOyA (ongeveer) Aan het begin van de file is dit alleen yOyA (ongeveer). Hoe is dit bestand op te splitsen; zou het werken om het gewoon met een HEX editor uit elkaar te trekken? Kan dat niet makkelijker? Hoe zijn ze ooit op deze manier erin gekomen :?

Oh en euss; ik heb TextPad laten tellen; het zijn 40 Headers; dus je kunt ophouden met tellen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 13-04-2003 14:22 ]

---

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04
Marinus-Roro schreef op 13 april 2003 @ 13:57:
Ps. Chem heeft bij mij ook geen icon - wellicht niet goed in profiel opgenomen.
PS: Missing icons continued

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Als het goed is zijn ze bij elkaar gekomen door de nieuwposter, worden ze uit elkaar getrokken door je newsreader etc... Uit m'n bolle hoofd gezegd was dat de manier waarop newsgroups werkte...

Vaak kan het opnieuw binnenhalen van het bericht ook helpen, en komen dit soort problemen door fouten in de communicatie tussen de newsserver en jouw reader - of door fouten met de newsreaders die verantwoordelijk zijn om die berichten te decoderen (tekst + attachements uit elkaar trekken)... Als je Pc overigens overgeklokt is zodanig dat hij over z'n nek gaat heb je dit ook (met memtest controleren)...

Mocht je newsreader zich bezig houden met bijv. *.dat bestanden, dan zou je kunnen proberen de files naar *.dat te renamen om ze met de newsreader te openen...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 14:28 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Ik dacht eigenlijk dat er in Nieuwsberichten standaard maar 1 bericht kan zitten. Daarom denk ik ook dat er een inpak tool is gebruikt. Het opnieuw binnenhalen van het bericht heeft geen zin aangezien het bericht continue als 1 groot bestand wordt gezien. Verder zijn de berichttitels ook zodanig dat het erop lijkt dat er express meerdere bestanden in 1 zijn gestopt; maar ik kan er niet achter komen met welk programma. Mijn PC is btw niet overgeklokt oid.

---

Pagina: 1