Toon posts:

Internet verbinding disablen op een v/d comp. in een netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein netwerkje gaande en zou graag de internet verbinding op de hoofd computer willen beveiligen met een paswoord zodat er geen internet verbinding onder mogelijk is. Ik draai windows xp onder en boven windows2000. Ik dacht op het eerste gezicht dat ik gewoon een profiel kan aanmaken in windowsxp met een wachtwoord en dat er gewoon de standaard login systeem op komt als je je computer herstart maar dan lijkt het me dat ik boven geen internet verbinding heb doordat de drivers etc niet geladen zijn.

Dus ik vraag me af hoe ik dit het makkelijkst kan bereiken. Het zit zo dat mijn broertje te lang achter de computer zit te msn'en en ut2003 te spelen, mijn moeder wilt dus dat er een wachtwoord opkomt waardoor hij het spel niet meer kan spelen. Maar dat er nog wel een internet verbinding boven mogelijk is, dus dat het netwerk gaande moet blijven.

Thanx.

Verwijderd

Topicstarter
nevermind, heb het al opgelost met een prog.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Beetje nutteloos dit. Zeg dan ff welk "prog"... :)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Samba Authenticated Gateway. Zoek op internet. Gewoon een firewallscriptje laden bij het aan- & afmelden.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Guru Evi schreef op 13 april 2003 @ 20:58:
Samba Authenticated Gateway. Zoek op internet. Gewoon een firewallscriptje laden bij het aan- & afmelden.
Ik denk niet dat dit het "prog" is wat de ts heeft gebruikt. En niet iedereen heeft een samba domein thuis...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Heb '1st security agent' gebruikt, het programma heeft veel meer opties maar ik gebruik alleen de 'desktop security lock' , werkt perfect. Het locked de desktop en er is een paswoord nodig om de desktop weer te herstellen, als je de paswoord niet weet kan er herstart worden maar na herstarten krijgt ie de loginscherm (administrator) van winxp.

http://www.softheap.com/newadmin.html
Pagina: 1