Md3 in GtkRadiant

Pagina: 1
Acties:

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54
Hallo,
Ik heb een model gemaakt in 3dstudiomax 5.1, en netjes naar *.md3 ge exporteerd via het programma Milkshape 3d, tot nu toe ging alles lekker. Maar dan als ik dat model importeer in de map editor GtkRadiant, zie ik geen texture op het ding zitten en is het ook niet eens mogenlijk er een texture op te plakken :? Heel vreemd, ik heb alles geprobeerd en zou niet weten waar het aan kan liggen..

Gtkradiant versie : 1.2.13
3dsmax: 5.1
Milkshape 3d: 1.5.9

ps Weet iemand hoe milkshape 1.6.6 vermeld staat in het register? Ik heb me cd key verkeerd ingetypt en nu is ie fucked :'(

bvd :)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Kun je niet proberen of hij 't wel pakt als je naar een oudere versie van 3dsmax exporteert (3 of 4)? En, hoort deze vraag niet eerder in Software Algemeen?

details, details ;)

teveel zooi, te weinig tijd

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Bijna elk spel heeft bepaalde regels waar het aan moet voldoen. Bij Morrowind mogen de textures bijvoorbeeld alleen vierkant zijn en een macht van 2. Anders doen de textures het niet (familiar?). Zoek eens goed naar importing tutorials voor GtkRadiant en kijk wat de regeltjes zijn waar je je aan moet houden.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Schuey
thx voor de reply's :)

Heb dus maar weer ff gegoogled maar wederom nix wijzer geworden... Vreemd is ook, dat als ik een .md3 laadt uit quakein radiant hij wel de texture weergeeft. Zodra ik datzelfde model in bijv. milkshape of 3dmax laadt, is het gewoon een "kaal" model. Waarom moet het allemaal zo ingewikkeld zijn :P :'(

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Wat ideetjes;

Heb je uvw map wel gecollapsed als je die model uit max exporteerd?
Staat de texture wel in dezelfde map als je model?

• Schuey
LiToKi schreef op 13 April 2003 @ 12:40:
Wat ideetjes;

Heb je uvw map wel gecollapsed als je die model uit max exporteerd?
Staat de texture wel in dezelfde map als je model?
- hoe moet dat? O-)
- affirmitive :)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
eh....dit is wel heel basic.
-Rechtermuisknop op je Modifier Stack
-Collapse All

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Schuey
armageddon_2k1 schreef op 13 april 2003 @ 13:08:
eh....dit is wel heel basic.
-Rechtermuisknop op je Modifier Stack
-Collapse All
Ow dat ja dat had ik gedaan, moeilijke termen allemaal :P ;) Gewoon die kruisjes inklappen toch :D mgoed nog steeds geen zee mee te bevaren in radiant...

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
gooi eerst alles als 1 object in 3dmax, dan een texture maken en die erop donderen(uvw map dus) en dan exporteren naar .md3
dan md3compiler downloaden van mijn webspace
dan met md3compile.exe open je eerst een andere model van quake 3, bijv de quad damage, dan kopieer je de texture path naar notepad ofzow, dan open je je eigen md3, vul je de texture path in maar dan natuurlijk met je eigen folder en texture en dan exporten en ff je object een unieke naam geven. dan de .md3 in de zelfde folder als je texture(quake 3\baseq3\models\mapobjects\schuey\ bijvoorbeeld) en dan gewoon importen in radiant

zo heb ik het gedaan met een model van litoki

let wel dat als je een shader gaat maken voor die texture dat je texture nu ook in de models dir staat(hoeft eigenlijk niet als je een shader maakt sinds je zelf de source kan kiezen) en niet meer in je normale textures dir

• bolleh
ik denk btw dat topics over radiant voortaan beter in het games forum kunnen?
tvalt wel onder graphics maargoed, veel andere level editing topics lopen ook al in het games forum

• Schuey
bedankt voor alle hulp maar het lukt gewoon nog steeds niet :'( ben ik nu zo lomp....

Precies gedaan wat bolleh zij, geen resultaat :?

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 14-04-2003 18:27 ]

• bolleh
heb je zeker weten alles goed ingevuld?
ik meen mij te herinneren dat de texture die je op de model gooit in 3dmax dezelfde naam moet hebben als die je in md3compile erop gooit maar dat weet ik niet meer zeker

anders mischien ff hierzo kijken:
quake3world draadje met handige links

• Schuey
ja heb alles perfect ingevuld, heel vreemd... Maar ik denk dat het al niet goed ge exporteerd wordt, want als ik het texture path invul, en ik ram op enter, hoor ik dus een "PING" , dus volgens mij zit het daar al niet goed... zie ook nieteens een texture met die exporter, en op die pagina staat eigenlijk hetzelfde als wat jij me kon vertellen :)

• bolleh
oh ja nog vergeten, als je die texture path invult moet je nog ff op "objects: ALL" rammen, mischien dat het daaraan ligt

• Schuey
werkt ook niet :'(
Pagina: 1