Toon posts:

Unknow Processor at 2600+ mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort word mijn processor niet meer goed herkend.
De melding luid: Unknow Processor at 2600+ mhz.
Ik heb al diverse bios updates uitgevoerd in de hoop dat mijn processor
weer goed herkend word, maar helaas.
Nu heb ik diverse antwoorden gekregen wat het eventueel kan zijn.
De ene zegt het ligt aan het moederboard, de andere aan de processor.
Hopelijk hebben jullie een suggestie.

Wanneer deze melding is gekomen durf ik niet te zeggen, het kan zijn na
een bios-update (maar dit zou dan verholpen moeten zijn als ik weer terug flash) of nadat ik de koeler vervangen had van mijn processor.
Zelf heb ik naar Gigabyte gemailed maar die zijn dit keer niet zo vlot.
Ik had ze wel is eerder gemailed en had ik antwoord binnen 3 dagen, nu duurt
het al 3 weken.

Verder draaid de processor gewoon de juiste snelheid, dus qua snelheid is er niks veranderd.

Gegevens:

Moederboard: Gigabyte 7VAXP
Processor: AMD 2600+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 11:14 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

De melding luid: Unknow Processor at 2600+ mhz.
Waar krijg je deze melding?

En heb je ook al gekeken of er bij de update van je bios geen settings veranderd zijn?
Ook is het handig je CPU-gegevens even te bekijken met een prog. zoals WCPUID en/of SiSoftware Sandra.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Zodra de pc aan gaat geeft hij altijd aan wat voor een processor in het systeem zit.
Hierbij geeft hij de meldingen en windows xp neemt deze melding over waardoor in windows dus ook word aangegeven dat het een onbekende processor is op 2600+.
De programma's die je op noemt heb ik niet op mijn pc zitten maar gigabyte heeft wel
zijn eigen software en die geeft netjes aan dat het een amd 2600+ is.
Daarom vind ik dit gewoon allemaal erg vreemd.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

wat maakt het uit, performt ie ook gewoon als een xp2600? zoja, laat maar lekker zitten..

niks

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staat de CPU in de BIOS wel op de juiste fsb en mp waarden? Ik denk toch dat je het probleem in de BIOS moet zoeken, reset de boel eens en probeer een aantal BIOS-versies uit (ook veel oudere). En na 3 weken geen reactie kan je gewoon nog een mailtje naar Gigabyte sturen hoor :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik begrijp dat je het BIOS hebt geflashed en daarna niet hebt teruggeflashed om het te verifiëren(?) If that's the case, dan durf ik stellig te beweren dat het een BIOS issue is, dat de juiste ID string er niet in staat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

wel vreemd dat hij dan die + wel aangeeft :)
het is dus een AMD :P

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Is het een 333 of een 266 versie ?

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen staan goed, fsb op 333 mhz en de mp op automatisch.
De mp heb ik zelf ook handmatig ingesteld maar het maakt allemaal niks uit.
En ik had ook al diverse bios-en uitgeprobeerd maar het maakt allemaal niks uit.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een amd2100 op een Epox 8rda+.
Ik vind het niet echt een probleem op zich, alleen hij gebruikt maar 64kb cache ipv 256

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 08:41
Dan heb je dus wel een probleem want minder cash zorgt voor een veeeeeeeeeeeeeeeeeel mindere performance, de hoeveelheid cash van je cpu is belangrijker dan het aantal mhz dat ie trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet zo kunnen zijn dat de processor misschien iets wat beschadigd is waardoor het moederboard deze niet goed herkend ?
Ik zal vanavond deze processor even in een andere pc hangen, is kijken wat die doet.

Verwijderd

Gigabyte heeft toch dualbios?

Misschien dat 1 van de 2 verneukt is en dat daarin geen processor-ID's voor jouw CPU staan ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 09:55:
Ik heb hetzelfde probleem met een amd2100 op een Epox 8rda+.
Ik vind het niet echt een probleem op zich, alleen hij gebruikt maar 64kb cache ipv 256
Herkent ie m ook als een Duron ofzo :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Nee als een Unknown processor :)

Ik heb net het bios geflasht, en hij herkent nu wel een AMD k7 processor, alleen het l2 cache blijft op 64 kb (in wpcuid) :S

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
check voor de zekerheid effe in een ander proggie, of reboot effe en druk op pauze als je het scherm met je info krijg , daar staat ook ergens L2 cache tussen
Pagina: 1