Toon posts:

Wat is er met mijn PC aan de hand?? Valt uit bij reboot enzo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Verleden week heb ik een nieuwe pc gekocht, althans de onderdelen.
Na het in elkaar zetten leek alles goed te werken, maar op het moment dat mijn pc moet rebooten valt hij steeds compleet uit. Vervelend, maar niet zo erg... normaliter. Maar als ik dan mijn pc weer aandoe, dan is hij 2 sec aan en dan valt hij weer uit. Als ik hem hierna weer aanzet, dan boot mijn pc naar zijn bios, en op het moment dat ik hier weer uit ga, dan valt mijn pc weer uit. En dan begint het hele traject weer opnieuw. (2 sec aan --> bios etc) Als ik mijn pc dan een tijdje uitlaat en dan weer aanzet dan boot mijn pc wel weer normaal.

Ik ben al naar de winkel terug gegaan en die hebben toen de pc opnieuw opgebouwd, ze zeiden namelijk dat hij niet goed was opgebouwd :? Maar het probleem is er nog steeds.

Iemand een enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zelf denk ik dat het de voeding is, maar ik weet het niet zeker....

Hier mijn Specs:

Chieftec Kast met een 360W Chieftec voeding
P4 2.4 Ghz
1gb intern geheugen
Western Digital 120GB met 8mb cache
Club 3d ATI 9700

ik word er wel een beetje droevig van namelijk :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en de search ook al gebruikt :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tsja, als je de troubleshooter al hebt doorgenomen, dan kan ik je niet veel verder helpen. Gewoon even mobo en/of voeding inruilen en kijken of daarmee het probleem is opgelost.

Verwijderd

Lijkt op een voedingsprobleem, ik had in ieder geval van de week het zelfde probleem na het inbouwen van een nieuwe voeding, nadat ik de nieuwe weer door de oude vervangen had waren de problemen over.

Verwijderd

Topicstarter
jij had dus ook, dat hij uitviel, 2sec aan ging en bij de volgende boot in de bios kwam?

Verwijderd

Ja hoor, de eerste keer opstarten verliep prima maar na een paar minuten ging hij spontaan uit vervolgens de meest bizarre problemen, aan, uit, niet in de bios komen wel in de bios komen, tijdje uitlaten staan dan leek het weer te lukken maar na een paar minuutjes weer de zelfde shit.

Voeding eruit, problemen weg...dus die nieuwe voeding is weer terug bij de leverancier.

Probeer het een met een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
hmz, ja, ik ga morgen wel lekker naar computerland en dan mogen zij er een nieuwe voeding inzetten :)
Pagina: 1