Toon posts:

en weer branden onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch wat he, branden onder XP. Ook ik was een van de ongelukkigen die zijn/haar brander maar niet aan het werk kon krijgen. Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt door het spul op PIO te zetten.

Maar dit is natuurlijk maar een halve oplossing. Ik heb potdomme een 40 speed brander en nu kan ik maar branden op 11 speed maximaal. Waar ik ook zoek, ik krijg nergens een bevredigend antwoord op dit probleem.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
*IDE kabels verwisseld

*Brander alleen op IDE kabel gezet

*updates, firmware en nieuwste versies van verschillende brandprogramma's geïnstalleerd (nero, ECDC en andere)

*win98 geïnstalleerd , en ja hij werkt hier als een zonnetje, maar ik wil onder XP branden! })

*cleane install gedaan

*en dit alles in verschillende combinaties gedaan

zoals gezegd werkt dus alleen het PIO verhaal, maar ik wil ÉN onder XP ÉN op 40 speed kunnen branden! 8)7

wie o wie o wie kan mij helpen....

specs:
TDK 40/12/48 brander
Thunderbird 1Ghz op Abit KT7A-Raid mobo
512mb SDRAM PC100

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ASPI? (www.adaptec.com)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ja ik denk dat je die gehackte aspi layer eens moet proberen.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

als het onder win98 wel werkt zit het iig goed in de bios, en je kan niet gewoon bij apparaatbeheer de IDE-kanalen op 'DMA (indien beschikbaar)' knallen?

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 11:11
Lijkt erop dat je ide drivers niet goed werken
maar laatste 4in1 heb je al geprobeerd lijkt me

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
heb je de brand software van XP, missschien, nog aanstaan ??
Zo ja zet die ff uit, het is nl bekend dat , die voor redelijk wat problemen kan zorgen (in combinatie met oa Nero) :)

Verwijderd

Zoals ik begrijp heb je de Windows-update (niet de essentiële) al gebruikt die bepaalde problemen met branders oplost?

Wat je ook nog kan proberen, is:
1. Klikken met rechts op DEZE COMPUTER, kies de optie Beheren/Manage.
2. Klik op het kruisje voor "Services and Aplications" ("Services en Toepassingen) en selecteer services. Je krijgt een lijst met "services" aan de rechterkant. Zoek die ene met het woord "IMAPI" erin. (De engelse XPversie noemt hem "IMAPI CD-Burning COM service")
3. Klik met de rechtermuisknop hierop, ga naar eigenschappen/properties. Je kan deze service nu stopzetten (disablen). Hij is bedoeld voor de ingebouwde CDROMschrijf-service van WinXP, en geeft vaak conflicten met andere brandprogramma's.
4. Herstart de PC, NERO zal beter opstarten en hopelijk werkt jouw brander weer feiloos.

Als dit het niet is weet ik het ook niet. Succes.
Pagina: 1