My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hij had toen de keuze uit winME en winXP, en dat vond hij bagger OSes (heb mijn pa goed opgevoed
volgens mij heeft iedere Jewel dealer de mogelijkheid dit systeem zonder OS te leveren.
en volgens mij ging NEC notebooks leveren met freedos (wel een OS, maar eentje die gratis te downen is op www.freedos.org
[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 13-04-2003 11:08 ]
Verwijderd
Al zal het je denk ik niet eens zoveel schelen, maarja je kan het altijd proberen.
jahoor, win98 is bter dan XPTerw_Dan schreef op 13 April 2003 @ 11:08:
Mijn vader heeft een Jewel gekocht bij compuzone, die ze destijds zonder OS kon leveren.
Hij had toen de keuze uit winME en winXP, en dat vond hij bagger OSes (heb mijn pa goed opgevoed) dus gewoon een eigen 98 op gezet
volgens mij heeft iedere Jewel dealer de mogelijkheid dit systeem zonder OS te leveren.
en volgens mij ging NEC notebooks leveren met freedos (wel een OS, maar eentje die gratis te downen is op www.freedos.org)

on-topic:
o.a. Asus laptops kunnen geleverd worden zonder OS aan een winkel. Dan is er vast wel een optie om hem zonder OS te kopen in die winkel
Multimonitor is relax :P
*empty*
Vind ik persoonlijk wel (maar goed, ben ook geen teletubbie freak), 98 draait tenminste nog enigszins stabiel, en op bakken met niet al teveel geheugen. Maar ieder zijn meug.
Maar zodra je proggies hebt waar NT gewoon niet mee om kan gaan, dan heb je keuze uit nog maar een paar OSen (95, 98 en ME) dan lijkt me de keuze niet erg moeilijk.
Verder levert Asus standaard zonder OS
Succes
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 17:37
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Teletubbie argument is geen argumentTerw_Dan schreef op 13 april 2003 @ 11:16:
[...]
Vind ik persoonlijk wel (maar goed, ben ook geen teletubbie freak), 98 draait tenminste nog enigszins stabiel, en op bakken met niet al teveel geheugen. Maar ieder zijn meug.
Maar zodra je proggies hebt waar NT gewoon niet mee om kan gaan, dan heb je keuze uit nog maar een paar OSen (95, 98 en ME) dan lijkt me de keuze niet erg moeilijk.
Maar je hebt wel gelijk dat als je weinig geheugen hebt en programma's die echt niet onder NT draaien dat je beter 98 kan gebruiken i.p.v. ME
Voor de topic starter, kijk eens op http://www.sallandautomatisering.nl Goede winkel en je kan er zelf laptops samen stellen zonder OS
Verwijderd
Alle proggies kan je wel op XP/2K laten draaien, Het grootste nadeel bij 98 is, Dat als he vastloopt alles vastloopt,Register loopt vol, e.d.Terw_Dan schreef op 13 April 2003 @ 11:16:
[...]
Dat teletubbie zooi onder XP kan je er _allemaal_ uitgooien...Misschien toch eens verder kijken dan je pik lang is

Verwijderd
deze kan je zelf naar je hand zetten, qua snelheid van je processor, hoeveel geheugen je er in wilt hebben, hoe groot je hd moet zijn, enz.
onder andere te koop bij www.jbc.nl.
voor andere vestigingen kijk je op de jewel pagina bij leveranciers.
98 en vastlopen, gebeurd eigenlijk al nooit maar goed. Ding is nog nooit plat gegaan, en hij draait nu al dik 1.5 jaar iedere dag.Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 11:21:
[...]
Alle proggies kan je wel op XP/2K laten draaien, Het grootste nadeel bij 98 is, Dat als he vastloopt alles vastloopt,Register loopt vol, e.d.
Dat teletubbie zooi onder XP kan je er _allemaal_ uitgooien...Misschien toch eens verder kijken dan je pik lang is
Ik heb genoeg ervaringen om te weten op welke bak ik welke windows kan zetten, en als ik 98 op dat ding kan zetten, zodat proggies direct draaien zonder problemen, waarom zou ik er dan een veel trager OS op gaan zetten, XP vreet idle al zat mem, en als er maar 128MB in die bak zit, dan is het een beetje zinloos.
Dus waarom een snel en stabiel OS inruilen tegen een sloom doch stabiel OS inruilen? kost me weer een extra XP licentie, en daar komt ook nog eens bij dat 98 200MB install ruimte gebruikt, XP 1GB. als je dan een hdd hebt van 10GB, is de keuze niet moeilijk lijkt me.
en die teletubbie zooi kun je er niet allemaal uitgooien, de kleurtjes wel, maar het zit nog stampvol annoying wizards en dergelijke, en in de tijd dat het me kost om dat ding draaiend te krijgen kan ik 98 10x installeren.
Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een redelijk low-end (lees: low budget) laptop, ik dacht aan een euro of 1000...
Weet iemand of die Cybercom winstpakker aanbieding van de Makro wat is?
Specs:
Intel Celeron 1,7 Ghz
14" tft xga
SIS M650 8-64 MB shared
256 MB DDR-ram
20 Gb HD
Combo drive DVD/CD-RW 8x24x12x24
touchpad
56k modem
Lan: 10/100 Mbit
Li-Ion batterij
aansluitingen: 3x USB, 1x paralles, 1x serieel, 1x ext monitor, 1x infrarood, 1x firewire, 1x TV-out, 1xLAN, 1x modem, 1x headset, 1x microfoon
MS Windows XP Home <---

Star Office <---
2 jaar pickup & return garantie
voor 1022 incl.
[ Voor 87% gewijzigd door ATS op 13-04-2003 11:45 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 17:37
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
off-topic:
ik zag helaas geen mailadres staan. Vraag: hoe ging de installatie van RH8.0 (oa ivm acpi). Mail svp om niet verder off-topic te blijven... (zie profiel)DAzN schreef op 13 april 2003 @ 11:22:
De Asus L3500TP-serie wordt geleverd zonder OS. Tenminste, dat was zo toen ik de mijne in oktober aanschafte. Nu draait 'ie lekker RH8 en binnenkort Gentoo 1.4 :-)
Off-topic update
Verrassend!
RH 9.0 installeerde zonder echte hardware problemen, behalve het winmodem (nog checken).
Alles was autodetect, alleen bij de monitor moest ik uit de Generic devices zelf de laptop resolutie kiezen.
Na 1x herstart kon ik meteen het internet op....... en met Mozilla surfen en Evolution mailen...
Geluid, video, etwerkkaart, usb en fireware, brander alles werd gedetekteerd.
Verder nog te checken:
* energiebeheer >>Edit: ACPI zit inderdaad niet in de kernel, maar RH 9 werkt (in tegenstelling tot je soms leest van eerdere versies
* KWord ed werken niet in een keer, OpenOffice.org wel >>Edit: bleek af te hangenv van opstarten vd GUI
* ... ben vast iets vergeten >>Edit: winfonts geinstalleerd: is een stuk beter....
(totale installlatie ca 3 GB, heb vrij veel aangevinkt...)
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 21:44 ]
Verwijderd
Als de winkelier/fabrikant deze mogelijkheid niet biedt maakt hij zich schuldig aan zogenaamde koppelverkoop wat verboden is.
Cedo Nulli