Hey
,
Momenteel ben ik de trotste bezitter van een AMD "Thunderbird" 800 Mhz systeem. Dit in combinatie met 256 MB SDRAM, een GeForce 2 Ultra en een MAXTOR 15 Gigabyte harde schijf.
mogelijkheid 1:
Het moederbord, geheugen en de processor vervangen met een AMD XP 2400+, 512 DDR geheugen en een bijpassend mamaplankje? Of blijft de tragere harde schijf een flessenhals (is het nuttig versnellingen op een bakkersfiets te plaatsen?)?
mogelijkheid 2:
De aankoop van twee nieuwe harde schijven en die in raid (1?) plaatsen.
vraagstelling:
Wegens mijn beperkt budget kan ik dus maar 1 mogelijkheid implementeren. Welke raden jullie mij hierbij aan?
De computer dient voor volgende zaken:
- IE
- mIRC
- msn
- office
- windows XP gebruik (is nu vrij traag)
- slechts 1 game, maar dan ook de hoofdreden tot upgrade: counter-strike
- ...
Hopelijk zondig ik niet tegen de regels van het forum,
dank bij voorbaat,
Luk
Momenteel ben ik de trotste bezitter van een AMD "Thunderbird" 800 Mhz systeem. Dit in combinatie met 256 MB SDRAM, een GeForce 2 Ultra en een MAXTOR 15 Gigabyte harde schijf.
mogelijkheid 1:
Het moederbord, geheugen en de processor vervangen met een AMD XP 2400+, 512 DDR geheugen en een bijpassend mamaplankje? Of blijft de tragere harde schijf een flessenhals (is het nuttig versnellingen op een bakkersfiets te plaatsen?)?
mogelijkheid 2:
De aankoop van twee nieuwe harde schijven en die in raid (1?) plaatsen.
vraagstelling:
Wegens mijn beperkt budget kan ik dus maar 1 mogelijkheid implementeren. Welke raden jullie mij hierbij aan?
De computer dient voor volgende zaken:
- IE
- mIRC
- msn
- office
- windows XP gebruik (is nu vrij traag)
- slechts 1 game, maar dan ook de hoofdreden tot upgrade: counter-strike
- ...
Hopelijk zondig ik niet tegen de regels van het forum,
dank bij voorbaat,
Luk