Omdat ik over enkele maandjes ADSL krijg heb ik besloten om mijn oude 20 gig harddiskje maar eens te vervangen voor een nieuw exemplaar. De vraag is alleen, ik wil een Diamondmax 9 schijf gaan kopen omdat ik goeie ervaring met Maxtor heb. Alleen zit ik te twijfelen of ik nu een 120 gb 2mb of 80gb 8mb versie zal kopen en of ik mijn oude harddisk (Maxtor ??? 20gb) zal laten zitten als master schijf en deze gebruiken voor windhoos etc. en m'n nieuwe als slave voor games etc., of ik de ouder er gewoon uit zal gooien en m'n nieuwe gewoon in 2 partitieties verdeel ivm. m'n toch al zo warme kast? Aangezien mijn mobo dacht ik max ata66 ondersteunt lijkt me het verschil tussen 2 en 8mb geheugen niet zo groot omdat m'n mobo toch relavief traag is in vergelijking met m'n nieuwe schijf. Verder kan ik nergens vinden of mijn mobo uberhoubt overweg kan met een 120 gig schijf?
Check gewoon wat reviews, zie ook de OM FAQAlleen zit ik te twijfelen of ik nu een 120 gb 2mb of 80gb 8mb versie zal kopen
Dat moet je helemaal zelf weten. Denk eens logisch na: je hebt er meer profijt van wanneer je de minst gebruikte data op de langzaamste HDD zet .. backups bijvoorbeeld ..of ik mijn oude harddisk (Maxtor ??? 20gb) zal laten zitten als master schijf en deze gebruiken voor windhoos etc. en m'n nieuwe als slave voor games etc., of ik de ouder er gewoon uit zal gooien en m'n nieuwe gewoon in 2 partitieties verdeel ivm. m'n toch al zo warme kast?
Onzin. De snelste IDE schijf van de wereld haalt de ATA66 spec niet eensAangezien mijn mobo dacht ik max ata66 ondersteunt lijkt me het verschil tussen 2 en 8mb geheugen niet zo groot omdat m'n mobo toch relavief traag is in vergelijking met m'n nieuwe schijf.
Check de OM FAQ.Verder kan ik nergens vinden of mijn mobo uberhoubt overweg kan met een 120 gig schijf?
Allemaal erg simpele vraagjes die je wel even had kunnen uitzoeken met behulp van inzicht en de FAQ. Dicht dus.
Dit topic is gesloten.
![]()