Toon posts:

snelheid met of zonder router/hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc 1 rechtstreeks op het kabelmodem (@home) hang haal ik download van ca 350kbs en als ik pc 1 aan kabelmoden/router/hub hang dan is 60ks het maximaal haalbare.

Kan het zijn dat er een router instelling niet goed staat??

En weet iemand dan de juiste instellingen / oplossingen, router er tussen uit is geen optie dan kunnen de kids niet meer i.netten

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Weet je hoeveel verschillende routers e.d. er zijn? GEEF EENS WAT MEER INFORMATIE!

Wat voor router (merk + type)
Welke model kabelmodem (@Home heeft er 3)
Wat voor netwerkkaart zit in je pc...

En dit hoort eigenlijk in het grote @home problemen topic denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
router sitcom, modem com21, netwerkkaart realtek.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
het valt me op dat het allemaal b-merken zijn die je opnoemt. althans sitecom en realsmek. Maar daar zou het niet echt aan mogen liggen.

Weet je zeker dat je kabels allemaal goed zijn? ik neem aan dat als je je router ertussen 'kwakt' dat je dan meer kabels gebruikt dan zonder router. Mijn idee is dat je een brakke kabel er tussen hebt zitten.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

slotje

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hmm, ik meen me te herinneren dat er nog een aantal soortgelijke problemen waren...
Oftewel: Heb je de search gebruikt?

Verder lijkt het me logisch dat als het via de router langzamer gaat het aan de router ligt...
Test anders eens hoe snel je bestanden kunt uitwisselen zonder tussenkomst van de router.
[edit]
Als je trouwens nog 2 netwerkkaartjes hebt & een oud pctje kun je d'r zelf 1 maken he... :) Heb je nog meer opties ook.
Dat valt volgens mij behoorlijk onder het Not Done gedrag hier... :X

[ Voor 36% gewijzigd door Scatman_II op 13-04-2003 10:50 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de kabels inderdaad eens proberen.

Not done gedrag? slotje?

• Scatman_II
  • Laatst online: 23:10

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 11:26:
ik zal de kabels inderdaad eens proberen.

Not done gedrag? slotje?
Mja, volgens mij is het tegen de regels om -in wat voor topic dan ook- om een slotje te gaan roepen :)

Als mensen een topic beneden niveau vinden of vinden dat er te weinig info wordt gegeven, etc kun je dat melden :)
met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif knopje

[ Voor 12% gewijzigd door Scatman_II op 13-04-2003 11:34 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 10:30:
router sitcom, modem com21, netwerkkaart realtek.
Met dat alleen kunnen we je niet helpen.

Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk nuttige info meteen al in je topicstart vermeld. Doe dat dan ook de volgende keer.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart

As for now, heb je al een firmware update gedaan, staat je nics in half/full duplex ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Zijn je kabels in orde? (Ik haalde ook eens lagere snelheden door slechte kabels.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
kabels vervangen, snelheid op pc1 blijft laag ca 60kbs, nieuwe kabels cat6, het rare is dat pc2 wel 200kbs haalt, op pc1 geupdate adaware uitgevoerd geen spyware, netwerkkaart pc1 is ook goed want pc rechtstreeks op kabelmoden haalt wel 250kbs, ik weet het ook niet meer.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 16:52:
kabels vervangen, snelheid op pc1 blijft laag ca 60kbs, nieuwe kabels cat6, het rare is dat pc2 wel 200kbs haalt, op pc1 geupdate adaware uitgevoerd geen spyware, netwerkkaart pc1 is ook goed want pc rechtstreeks op kabelmoden haalt wel 250kbs, ik weet het ook niet meer.
Stop er eens een andere netwerkkaart in? -- die dingen kosten ook geen drol meer.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Toevallig het MAC adres van pc 1 gekloon(d?t?) in de Router ?
Pagina: 1