Qmail paranoid (reverse DNS)

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36
Sinds een week heb ik qmail met de volgende opties draaien.

tcpserver -u 89 -g 89 -p -x /usr/local/vpopmail/etc/tcp.smtp.cdb 0 smtp /usr/local/bin/rblsmtpd -rbl.spamcop.net -rsbl.spamhaus.org /var/qmail/bin/qmail-smtpd &

Door de -p (reverse DNS, als deze mislukt word de verbinding niet geaccepteerd) hoopte ik de hoeveelheid spam wat te verminderen. Dat is aardig gelukt, echter ik kreeg van 1 iemand een mailtje dat hij mij niet kon mailen, omdat zijn mail dus door de -p optie werd geweigerd.

Hebben meer mensen tcpserver met de -p optie draaien? Of juist niet omdat er teveel legitieme mail word gebounced?

• Klaus_1250
schop

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Schoppen na 24 uur is in PNS zinloos en totaal overbodig, gelieve dit niet meer te doen.

Het instellen op een SMTP dat hij alleen mail mag accepteren van servers die een juiste reverse lookup hebben, is nou niet echt handig.
Vaak is een reverse naam niet hetzelfde als de DNS naam waar hij naar luisterd.
Dit hoeft echt niet alleen zo te zijn bij de kleine thuis-server-hobbyisten , maar kan ook zo zijn bij colos.
Echte niet elke hoster zet ff een reverse naam op het IP omdat jij dat wilt.

De techniek is leuk en goed bedoeld, echter streeft het zijn doel teveel voorbij.
* Koffie heeft het ook een tijdje aangehad op een SMTP, maar alweer vlug uitgezet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Klaus_1250
Jammer, ik was wel tevreden over het resultaat :-( Thanks!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

het irritante is als je Reverse lookup aanzet en er komt mail van een VALID mailadres dus geen spam en jou DNS server gaat een Reverse lookup doen en hij komt dan bijvoorbeeld uit bij XS4ALL omdat die de FQDN host je de mail niet accepteerd. Dit probleem is erg bekend en er wordt dan ook bijna nooit reverse lookup gedaan.

Een beter idee is misschien een pakket als Antigen(voor exchange2000 maar het is een voorbeeld) te installeren. Deze heeft een ingebouwde spamfilter en je kunt hier domainnames in zetten.

veel suc6