Na enige zoekacties helaas mijn antwoord niet gevonden..
In Windows Mediaplayer 9 is het gebruikelijk dat mpg, mpg2 en mpg4 via de hardware overlay worden afgespeeld.. Dit werkt gewoon prima.
Nu is het geval dat video's geencode via de Xvid-codec wel afspelen binnen WMP maar niet via de hardware-overlay. Winamp 3 pakt dit echter wel goed aan, Xvid gewoon via de overlay, maar helaas is de geluid/beeld sync in Winamp 3 wat minder dan in Mediaplayer.
Mijn vraag: Hoe kan het dat WMP bij Xvid files, de overlay niet gebruikt terwijl Winamp 3 dit wel gewoon netjes doet.
Enkele opmerkingen:
- Specs: Windows98se, Mediaplayer 9, Diamond Stealth A70 tv-out, PIII 733, Sb Audigy.
- Xvid via FourCC omgezet naar Divx als een poging het probleem te verhelpen.
- WMP opnieuw geinstalleerd.
- Videodrivers opnieuw geinstalleerd.
- Default videobuffers aangepast.
- Bitdepth display aangepast.
- Overlays werken bij Divx files etc. prima.
Wie weet het?
In Windows Mediaplayer 9 is het gebruikelijk dat mpg, mpg2 en mpg4 via de hardware overlay worden afgespeeld.. Dit werkt gewoon prima.
Nu is het geval dat video's geencode via de Xvid-codec wel afspelen binnen WMP maar niet via de hardware-overlay. Winamp 3 pakt dit echter wel goed aan, Xvid gewoon via de overlay, maar helaas is de geluid/beeld sync in Winamp 3 wat minder dan in Mediaplayer.
Mijn vraag: Hoe kan het dat WMP bij Xvid files, de overlay niet gebruikt terwijl Winamp 3 dit wel gewoon netjes doet.
Enkele opmerkingen:
- Specs: Windows98se, Mediaplayer 9, Diamond Stealth A70 tv-out, PIII 733, Sb Audigy.
- Xvid via FourCC omgezet naar Divx als een poging het probleem te verhelpen.
- WMP opnieuw geinstalleerd.
- Videodrivers opnieuw geinstalleerd.
- Default videobuffers aangepast.
- Bitdepth display aangepast.
- Overlays werken bij Divx files etc. prima.
Wie weet het?