Toon posts:

XP - Opstarten - Meteen draait setup van Cakewalk Pro Audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, heel onbeleefd om met je nieuwe user id meteen een topic aan te maken.

Het probleem is als volgt. Ik heb de setup van het programma Cakewalk Pro Audio 9 gedraaid, maar om de een of andere vage reden kreeg ik tijdens het installatieproces een foutmelding, waardoor het proces niet kon worden afgemaakt. Dat is op zich nog niet zo'n probleem, maar iedere keer als ik nu opnieuw opstart en ik val XP binnen, dat begint meteen weer dat installatieproces te draaien. Hij begint dan meteen met de melding, dat ie audio drivers van microsoft moet gaan installeren, maar dat ie die meteen daarna weer heeft gevonden en vervolgens weer vraagt of ie opnieuw op mag starten. Het lijkt mij een zeldzaam probleem voor deze applicatie, maar er is vast wel een manier om te zorgen dat die setup niet meer draait?

Ik heb al gekeken in mijn startup.ini e.d. met msconfig en alle temp directories leeg gegooid, maar het probleem heerscht nog steeds. Dus de vraag is, hoe los ik dit op?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
Hoezo onbeleefd om met een nieuw userid een topic te openen?? Zolang je geen helpdeskusertje bent is alles goed :)

Misschien een raar idee; maar als je nu een "NO" op de vraag voor het rebooten geeft en het pakket eens probeert te deinstalleren??

Aan de andere kant; als ie begint te zeuren om drivers, dan zit ie idd niet in de run/runonce oid... rename anders je \windows\INF directory in safemode en verwijder het apparaat dat ie bij elke herstart probeert te installen; zo zou ie iig niet steeds een drivers moeten installen. Als het dan nog wel is dan heeft ie die drivers ergens anders neer gedonderd.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
nee hij is niet eens geinstalleerd, dat is het hele probleem. Die drivers maken volgens mij gewoon standaard deel uit van Direct X, en ik heb versie 9, dus is zeker goed. Ik heb ook al geprobeerd wat je hier zegt, maar hij haalt die temp-bestanden uit een andere map, en god weet waar. In ieder geval niet ergens, waar ik zei dat ie ze neer mocht zeggen. Maar misschien dat een regcleaner hem eruit kan vissen? Dat zou heel raar zijn aangezien ik het programma bij msconfig dus niet kan vinden. :S

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
Een restorepoint terugzetten misschien een optie?
Regcleaners zijn alleen maar voor software meuk; ik denk dat je dit in de System key moet gaan zoeken, en dan ben je al snel aangewezen op het klik-handje en regedit..

Pvouput live

Verwijderd

regcleaner deed toch de truc, toch te vroeg gegild! anyway, toch bedankt

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Heb datzelfde ook eens gehad met 'paper port deluxe' een scan en archiverings programma. Hoogstwaarschijnlijk ligt het dus niet aan jou software, of er moet dezelfde bug in zitten als toen hier bij mij.
Helaas heb ik geen idee hoe het verholpen is, volgens mij een combinatie van een volledige virusscan, system check [beide NAV] en adaware.
Probeer dit eens.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
probeer het es in je register
start -> run -> regedit
browse naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run
staat ie daar in het lijstje?
Pagina: 1