Toon posts:

Videokaart Error?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb vandaag een nieuwe PC gekocht. Toen ik alles had aangesloten deed ik de PC aan, hoorde 3(1 lange, 2 korte) piepjes en kreeg ik op mijn scherm te zien: "no signal, check pc". Toen starte ik hem weer op en deed hij het wel. Nadat ik alles had geinstalleerd deed ik de PC uit. Toen ik hem later aandeed had ik weer die error. Ik kan nu dus niks doen met die PC omdat ik geen beeld krijg. Alles zit goed(zowel binnen als buiten) vast en is stofvrij. Ik gok op een kapotte videokaart vanwege de piepjes en "no signal" maar het rare is dat ik hem wel heb geinstalleerd(toen de PC wel 1 maal opstartte). Kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 10:34
We kunnen het proberen... Geef eerst eens wat specs en probeer een andere videokaart, dan kun je door zaken uit te sluiten het probleem vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door wvkreg op 12-04-2003 23:48 . Reden: typo ]

Verwijderd

je krijgt ook geen beeld als je geheugen los zit of kapot is

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Klein gokje: zit de monitorkabel er wel in?
Als ik mijn monitorkabel los trek krijg ik ook 'no signal' te zien, en als ik de kabel er in steek is het weg, ook al staat de computer niet aan.

Pin 5 (de rechter aan de brede kant als je de brede kant naar boven houdt) is de pin voor de zelftestdetectie, die moet aan de pc-kant geaard zijn. Misschien dat daar een fout zit.

Een andere computer van mij piept ook als er geen monitor aan hangt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Case ATX AOpen QF50-C Blue
MB S462 Leadtek K7NCR18D nForce2
AMD Athlon XP 2400+ 266FSB CPU
512 MB DDR PC2700 333Mhz Twinmos
Western Digital 80GB 800JB UDMA100 7200rpm
CD DVD 16X48 Lite-On LTD-165H Retail
Sapphire Ati Radeon 9500 Atlantis 128DDR TV-out/DVI
Geluid: Onboard Sound
Diskettestation: Samsung 1,44MB
Toetsenbord + Scrollmouse + Speakers
19' 97KHz dp .26mm TCO99 monitor

Het geheugen zit niet los, heb ik gecontroleerd. Toen de PC het (eenmalig) deed, heb ik ook bij de systeeminformatie de 512 MB zien staan. Het rare was wel dat bij het videogeheugen 1,5 GB stond.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar je geeft ons wel erg weinig om mee te spelen. Probeer eerst wat te troubleshooten aan de hand van Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen en open indien nodig een nieuw topic dat geheel aan de 1e posting hier voldoet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.