Toon posts:

[delphi] executable heeft qtintf.dll nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma in Delphi geschreven.
Als ik het op mijn computer draai werkt het prima. Zodra ik het op een andere computer probeer, krijg ik de melding dat het de dynamic link library qtintf.dll niet kan vinden.
Na wat zoeken blijkt dat deze dll door Delphi mee geinstalleerd wordt. Maar ik zou graag willen dat mijn programma op iedere pc kan draaien, ongeacht of deze DLL aanwezig is of niet.
Mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de benodigde dingen uit deze file in mijn programma gezet worden (tijdens het compilen?)?

Ik heb diverse settings geprobeerd en op google gezocht, tevergeefs. In de delphi help heb ik ook niet veel hierover kunnen vinden.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 10:41

lordsnow

I know nothing

qtintf.dll is een Borland cross-platform run-time library voor windows.

Dit bestand kan gewoon worden gekopieerd (geinstaleerd) in de Windows\System32 map op de PC waar het programma op moet draaien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. General Application Deployment
==================================
Delphi 6 applications do not require an interpreter DLL.
In general, all you have to provide is your .EXE file
and any DLLs or BPLs that it calls. For simple applications
you can distribute a standalone .EXE file. CLX applications
are an exception to this as you must always redistribute
qtintf.dll. If you have used runtime packages with your
application, be sure to include all required BPLs with your
distribution.

Zie ook deploy.txt

[ Voor 60% gewijzigd door lordsnow op 12-04-2003 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het programma dat ik gemaakt heb is erg klein en bedoeld om via mail naar derden te sturen. De DLL zelf is echter >3 MB...
Is het niet mogelijk om het (deels) in de executable te includen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 01:09 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je hebt bewust of onbewust een applicatie mbv CLX ipv VCL gemaakt. CLX is gebouwd op de Qt library om zo te kunnen cross-compilen onder Linux. Je zal dan wel het Qt framework moeten meeleveren op computers waar dat nog niet gedaan is.

Als het onbewust gegaan is heb je enkele mogelijkheden om het ongedaan te maken. Als je geluk hebt heb je alleen ergens een CLX(Qt) unit geused. Die units beginnen meestal met een Q in de naam. Zorg dat je die niet meer gebruikt of gebruik de VCL variant (zie de help). Als je echt onbewust een volledige CLX applicatie gemaakt hebt zal je helemaal overnieuw moeten beginnen, want naar mijn weten is er geen tool die je helpt bij het omzetten van CLX naar VCL of andersom.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher