Toon posts:

Ok, ik waag het er maar op... systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje...
Ik ben van plan mijn eerste systeempje in elkaar te zetten...
Wil het vrijwel zelf doen, maar heb achtervang als het nodig is (een voormalig bezoeker van tweakers die toevallig ook nog eens bevriend is met mijn vriend en regelmatig systemen in elkaar bouwt)

Ik heb al wat dingetjes zitten uitzoeken...
corrigeer me waar ik fout zit aub...
ik wil:
moederbord: abit k7t raid
processor: duron 800 mhz
geheugen: dimm 128 pc133 (2x of 256 1x?)
HD: maxtor harde schijf van zo'n 40 gig
(ik ben erg te spreken over mijn huidige maxtor...)
een gforce 2 kaartje ofzo (ik plunder die van mijn vriend wel >:))
geluidskaart ben ik nog niet uit...
cd-rewriter sloop ik uit mijn vriend compu >:)
cd-rom heb ik nog liggen... misschien maar voor een dvd kijken...
flop zal geen prob zijn...
en blablabla...

Ik zit een beetje met een kast... wil het liefst een bigtower, maar zonder alteveel tierenlantijtjes, wil hem zelf mooi maken (knalroze ofzo :P)
En hoe zit dat met ventilatoren?

En wat moet ik ingodsnaam allemaal hebben om een systeem te bouwen, heeft iemand een lijstje voor me? ook qua gereedschap en andere handige dingetjes?

Ik heb al wat sites gevonden waar wel handige dingetjes opstonden qua systeem bouwen... zijn er goede nederlandse uitgebreide sites over dit onderwerp naast de search functie op GoT?

Ik ben gewoon hard toe aan een nieuwe compu, en wil het er nu gewoon een keer op wagen om een eigen systeem te bouwen, heb ik nog iets om trots op te zijn ook :)
En ik ben gewoon weer erg impulsief :)
En ik wil dingetjes op de HCC dagen kopen :)

Ik hoop dat jullie lief voor me zijn en me willen helpen, ben een zware newbie op dit gebied...:P

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Mmmm kijk hier maar eens www.hoebouwikeencomputer.nl daar staan echt handige tips ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 12:35 schreef barrel het volgende:
Mmmm kijk hier maar eens www.hoebouwikeencomputer.nl daar staan echt handige tips ;)
Ik ga mezelf niet fucken :(
Nee serieus! waar moet ik het anders vragen? Sorry maar mijn vriendinnen weten niet eens hoe je een computer aan moet zetten dus die kan ik het ook niet vragen :(
Ik had gehoopt op een beter antwoord...
Ik kom nu al geruime tijd op GoT en daardoor is mijn interesse in hardware ook meer geworden, en hoeveel meisjes ken jij die hun eigen systeem willen bouwen? je zou trots op me moeten zijn! >:)

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
icq me maar voor hulp :)

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Kostenbesparingstip : Koop niet op de HCC alleen omdat het de HCC is. Er zijn genoeg betrouwbare internetwinkels die snel en goedkoop leveren. Het hangt er eigenlijk alleen vanaf waar je woont. In mijn buurt zijn er (door het enorm aantal studenten) veel winkels die gratis aan huis bezorgen. Kijk dus eens bij Pricewatch.

Voor het bouwen zelf heb je niet veel nodig. Een schroevendraaier en een paar sterke handen die niet bang zijn om harder te drukken dan je zelf zou durven met nieuwe hardware. :)

Ik heb zelf een AOpen HX08 kast. Die is extreem simpel doch robuust in zijn ontwerp. Ik heb mijn kast helemaal zwart gemaakt. (Inclusief frontjes van CD-spelers en diskdrive) Deze kast is ook zeer geschikt voor overklokken; Er kunnen veel fans in en je harde schijven blokkeren de luchtdoorvoer niet.

Succes!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Als je een systeem gaat bouwen let erop dat je kleine schroefjes gebruikt voor het moederbord!! Heb zelf assemblage gedaan, en er was een keer iemand die gewoon bouten erin had geschroefd met bruut geweld, meestal zitten er wel schroefjes bij. Let goed op jumper instellingen (Abit is jumperloos dus dat is wel OK)
Pas op met statische ontladingen op je moederbord!!!
Wees voorzichtig en neem de tijd dan zal alles wel lukken hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 12:42 schreef Mr_Atheist het volgende:
Kostenbesparingstip : Koop niet op de HCC alleen omdat het de HCC is. Er zijn genoeg betrouwbare internetwinkels die snel en goedkoop leveren. Het hangt er eigenlijk alleen vanaf waar je woont. In mijn buurt zijn er (door het enorm aantal studenten) veel winkels die gratis aan huis bezorgen. Kijk dus eens bij Pricewatch.

Voor het bouwen zelf heb je niet veel nodig. Een schroevendraaier en een paar sterke handen die niet bang zijn om harder te drukken dan je zelf zou durven met nieuwe hardware. :)

Ik heb zelf een AOpen HX08 kast. Die is extreem simpel doch robuust in zijn ontwerp. Ik heb mijn kast helemaal zwart gemaakt. (Inclusief frontjes van CD-spelers en diskdrive) Deze kast is ook zeer geschikt voor overklokken; Er kunnen veel fans in en je harde schijven blokkeren de luchtdoorvoer niet.

Succes!
In ALkmaar heb je Vobis en Dynabite:( zijn nog wel een paar winkeltjes maar slechte service en vrij duur over het algemeen... zal dus inet shoppen worden...
Op HCC kijk ik alleen of ze toevallig leueke stunts hebben, mijn eerste idee voor daar kijken was niet voor een systeem...

Maar dank je voor de tips en ik zal kijken of ik sterk ben en anders heb ik vriendje nog :)

Verwijderd

WildThang wil Llewella ff aanmoedigen; Go Llwella Go ! Ik houd wel van ondernemende vrouwen 8-) 'k Zal het gelijk m'n vrouw laten lezen, wie weet krijgt zij het ook nog 's te pakken :9

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 12:50 schreef WildThang het volgende:
WildThang wil Llewella ff aanmoedigen; Go Llwella Go ! Ik houd wel van ondernemende vrouwen 8-) 'k Zal het gelijk m'n vrouw laten lezen, wie weet krijgt zij het ook nog 's te pakken :9
:D dankje! :)
Yes ik kan het! :P (Linux en netwerk zijn ook al een halfjaars project dus dit gaat lukken!:P)

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

de profs gebruiken antistatische bandjes om hun polsen die verbonden zijn met verwarming of iets dergelijks (iets wat geaard is)

ik werk altijd zonder zo'n polsbandje en toch heb ik vaak 't idee dat wanneer er iets niet werkt en daar geen enkele reden voor zijn kunnen zijn dit dan licht aan statische-electriciteit om/rond/in de apparaten...
kortom: zorg dat je voorzorgs maatregelen neemt tegen statische-electriciteit (wat anderen ook zeggen, de profs gebruiken 't niet voor nix!), draag zoiezo geen wolle trui of sokken als je aan je pc bezig bent, zorg dat je jezelf eerst ontlaad door de verwarming even aan te raken of de kast van je pc ofiets, kan je een hoop elende besparen!

oh ja! pleisters zijn ook wel handig, vooral de eerste keer :)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
damn.... verkeerde topic

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zou je nu niet wachten op een AMD mobo met 760 chipset? En DDR-geheugen

Zelfbouwen?
Heb je enige ervaring? Dingetjes uit je pc slopen v& uitbreiden enzo? misschien wel een goede voorbereiding je huidige pc eerst eens volledig ontmantelen en dan weer in elkaar zetten.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 13:04 schreef bombadil het volgende:

Zelfbouwen?
Heb je enige ervaring? Dingetjes uit je pc slopen v& uitbreiden enzo? misschien wel een goede voorbereiding je huidige pc eerst eens volledig ontmantelen en dan weer in elkaar zetten.
Ik kan wel een beetje inbouwen en slopen kan ik zeker >:)
nee ik heb wel geknoeid met mijn 486 en pII 300, maar heb nog nooit een heel systeem gebouwd...
Maar jah, eens moet de eerste keer zijn, en ik moet ook niet wachten tot ik een oud omaatje ben met beverige handjes :P

En ik hou me trouwens niet vast aan deze configuratie hoor, kijk wat ik leuk vindt en hoe de markt gaat...
Dit was een eerste opzet van wat ik leuk vind...

Verwijderd

Systeem in elkaar zetten kan bijna niet fout gaan, vaak (tegenwoordig) is het zo dat je alles er maar op een manier ik kan zetten.
Het zit hem meer in jumpers van de HD ed. voor M/S config, en de aansluitingen op het moederbord naar de ledjes ed.

Trouwens ik ben wel trots op je hoor. ;)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Tweakers support Llewella O+

Heh, een pc is niks meer als een stel losse kaarten die in in sloten plugt.
Zoals anderen al aangaven, zorg dat je niet statisch bent, gebruik de schroeven die je bij je moederbord krijgt. Dan kan er weinig misgaan.
Verder is het zaak om rustig even door je mobo boekje te bladeren voor eventuele jumpersettings enzo. Verder spreekt alles voorzich.

Good luck, wonderwoman 8-)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de support! :D
Ben hier en daar ff aan het kijken voor onderdelen... lijstjes aan het maken met prijzen enzo... dan zaterdag maar eens kijken op de hcc of daar nog stunts zijn, daarna het overige maar eens bij elkaar zoeken en dan aan de slag! :)
Nog ff een mooi design voor mijn kast bedenken....

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Succes mocht het nou echt niet meer lukken wil ik je wel helpen (woon 22km van Alkmaar)
ik heb ook een abit kt7raid en die bevalt perfect doen ;)

edit: er zijn trouwens nog meer computer zaken in alkmaar ;)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

het is gewoon een grote 3D puzzel dan een beetje schroeven en wat met een hamer er op :P

Verwijderd

In alkmaar is ook een Computer Planet geloof ik, die is wel aardig goedkoop.

Ik zou verder zeggen ga zo door. Ik zou willen dat meer vrouwen zo ondernemend waren op het gebied van computers (Ik ga straks voor een vriendin van me ééntje bouwen, ben blij dat jij het wel zelf kan). :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Mocht het niet lukken: mail/ICQ.

Tip: zorg dat je zeker weten alles hebt voor je aan de slag gaat en neem de ruimte. Zet er veel licht op (liefst een grote bureaulamp) en nodig iemand uit die er veel van weet.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Nice Website! :)

Verwijderd

Hmm is echt niet moeilijk hoor... heb afgelopen week ook een Abit KT7 met Duron 700 gebouwt... tjah... de tips enzo zijn allemaal al voorbij gekomen, dus succes!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie allemaal lief hier! :)
Ik hoop dat ik zo snel mogenlijk alles bij elkaar heb zodat ik ook daadwerkelijk aan de slag kan, want het kost niet nix :)

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

klein tipje

zet eerst je cpu in je moederboard en zet de cooler er op. Klik ook alvast de ram er in.

goed controleren of de cooler er wel goed op zit, wi wel is kieren als je een beetjej brakke hebt.

geheugen: dimm 128 pc133 (2x of 256 1x?)

Als je denkt dat je alle geheugen_bankjes vol krijgt en dan nog te weing hebt (3x 128) dan kun je beter 256 kopen.
Anders gewoon 128 want dat is goedkoper.

Abit heeft geen jumpers voor belangrijke instellingen :) dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Verder vooral rustig aan doen. En haal evt de voeding ff los dan heb je veel meer ruimte.

oh ja kijk voor dat je een hdd floppy end. er inzet ff hoe de kabels er in moeten. Kun je buiten de kast ff makkelijker zien.

= TheGrimReaper op tweakers

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 21 november 2000 14:56 schreef Bendertino het volgende:
In alkmaar is ook een Computer Planet geloof ik, die is wel aardig goedkoop.

Ik zou verder zeggen ga zo door. Ik zou willen dat meer vrouwen zo ondernemend waren op het gebied van computers (Ik ga straks voor een vriendin van me ééntje bouwen, ben blij dat jij het wel zelf kan). :)
dat moet je anders doen, je moet die vriendin dat ding in elkaar laten zetten etc en er bij gaan zitten om te kijken, dat werkt perfect. zelfde doe ik met mensen die problemen hebben en vragen of ik ernaar wil kijken, gewoon MEE kijken, hun alles laten doen, als het echt fout blijkt te gaan ingrijpen, uitleggen etc.

werkt perfect, zij leren ervan en jij wordt niet meer zo vaak lastig gevallen :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

Op dinsdag 21 november 2000 15:22 schreef Llewella het volgende:
Ik hoop dat ik zo snel mogenlijk alles bij elkaar heb zodat ik ook daadwerkelijk aan de slag kan, want het kost niet nix :)
computer is geld versnipperraar / oneinig diepe put. :(

maar ja je moet wat he *D

• teigetjuh
  • Niet online
Een compuutje in elkaar zetten stelt weinig voor. je gezond verstand een een paar schroevedraaiers is alles wat je nodig hebt... Als je al regelmatig wat hebt verbouwt in je pc dan is dit niets anders, alleen ietsie meer. Dus ik ga er vanuit dat je het zonder grote probs kan doen :)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Nou ik wil een mooie vrouw wel mee helpne met het maken van een mooie case mod :P :9

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 12:55 schreef PaPa het volgende:
de profs gebruiken antistatische bandjes om hun polsen die verbonden zijn met verwarming of iets dergelijks (iets wat geaard is)

ik werk altijd zonder zo'n polsbandje en toch heb ik vaak 't idee dat wanneer er iets niet werkt en daar geen enkele reden voor zijn kunnen zijn dit dan licht aan statische-electriciteit om/rond/in de apparaten...
kortom: zorg dat je voorzorgs maatregelen neemt tegen statische-electriciteit (wat anderen ook zeggen, de profs gebruiken 't niet voor nix!), draag zoiezo geen wolle trui of sokken als je aan je pc bezig bent, zorg dat je jezelf eerst ontlaad door de verwarming even aan te raken of de kast van je pc ofiets, kan je een hoop elende besparen!

oh ja! pleisters zijn ook wel handig, vooral de eerste keer :)
IK ben net ff met fans bezig geweest in mijn kast. Mijn CPU ff verder opgeklokt, etc. Ik draag nooit een polsbandje (wat is dat). Heb op dit moment wollen sokken aan, omdat mijn computer mijn kamer niet warm kan stoken :(
Heb nooit problemen met statische zooi.

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 14:59 schreef Vilenin het volgende:
Mocht het niet lukken: mail/ICQ.

Tip: zorg dat je zeker weten alles hebt voor je aan de slag gaat en neem de ruimte. Zet er veel licht op (liefst een grote bureaulamp) en nodig iemand uit die er veel van weet.

Succes!
En niet vergeten: neem alle tijd. Het maakt niets uit of je de hele dag bezig bent een systeempje te bouwen.

Verwijderd

Als ik sleutel dan leg ik mijn PC op een tafeltennistafel onder een grote TL balk op zolder, dat werkt prima. Beter dan met een zaklampje werken. Tafeltennistafel is ook lekker ruim. Een andere tafel kan ook, maar die moet dan wel leeg zijn, dat werkt makkelijk. Een klein tangetje voor eventuele verdwenen schroefjes is ook altijd handig.

Veel succes ;)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 21 november 2000 15:52 schreef JGC het volgende:

[..]
IK ben net ff met fans bezig geweest in mijn kast. Mijn CPU ff verder opgeklokt, etc. Ik draag nooit een polsbandje (wat is dat). Heb op dit moment wollen sokken aan, omdat mijn computer mijn kamer niet warm kan stoken :(
Heb nooit problemen met statische zooi.
kan ik je nog een leuk verhaal over vertellen

wij hadden een defecte Sun Sparcstation Ultra 10 staan, sun komt om te kijken, alles nieuw mee gloedje nieuw mobo, vent mooi neergelegd op een antistatische mat, vergat ze polsbandje om te doen, doet wat uitleg over mobo, wijst de proc aan met zijn wijsvinger (ongeveer 5 cm afstand) PATS!!!! spring er een vonk over >:) oeps :o

:edit typos

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 21 november 2000 15:58 schreef Bendertino het volgende:
Een klein tangetje voor eventuele verdwenen schroefjes is ook altijd handig.
Hmm, die heb ik niet. ik schud gewoon met mijn kast als ik een schroefje kwijt ben. EN ja ik heb een Big tower... :P

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 16:00 schreef teigetjuh het volgende:

Hmm, die heb ik niet. ik schud gewoon met mijn kast als ik een schroefje kwijt ben. EN ja ik heb een Big tower... :P
Ja ik heb ook een Bigtower, dus dat gaat niet echt lekker. ik doe het dus gewoon met een tangetje.

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Llewella,

Niet alleen statische elektriciteit kan een probleem zijn, ook de zuren van je vingers kunnen problemen opleveren. Daarom de contacten van printplaten die stroom voeren niet aanraken met je blote vingers. Vooral geheugenmodules kunnen er last van hebben maar eigenlijk alles waar de zuren van je handen op in kunnen werken.
Erger nog, vrouwen hebben hier meer last van dan mannen. En dit zeg ik niet zomaar, bij een bekende lampenfabriek in het zuiden des lands speelde dit probleem ooit eens in een assemblagefabriek van printplaten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 november 2000 16:09 schreef printerman het volgende:
Erger nog, vrouwen hebben hier meer last van dan mannen.
Daarom zijn er meer mannen die compu's bouwen dan vrouwen! :D

Anyway bedankt voor het advies!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

let ook ff op hoe je de kabels van de hdd en diskdrive er in doet

op de harddisk/diskdrive staat ergens een klein driehoekje bij het contact voor de kabel
zorg ervoor dat het rode draadje van de kabel bij het driehoekje komt

...

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op dinsdag 21 november 2000 16:40 schreef Raafje het volgende:

op de harddisk/diskdrive staat ergens een klein driehoekje bij het contact voor de kabel

Spelfouten voorbehouden.

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op dinsdag 21 november 2000 16:40 schreef Raafje het volgende:

ff iets toevoegen

let er gewoon op dat de connector er op de juiste manier in word gezet want ik geloof dat niet alle kabels zon dingetje hebben (hou mij ten goede als dat wel zo is )

ook is er vaak een stukje van de connector weg gehaald aan de bovenkant

en ik mag naar huis het is tijd :)

Spelfouten voorbehouden.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

En ik mag nog een half uur blijven zitten ;(. Maar ik was dan ook weer te laat uit me nest. En dat kwam dan weer omdat ik vannacht te lang ben doorgegaan. (netwerkkaartje wil niet, ander slot proberen, afijn je kent 't wel).

Dus Llewella, neem vooral de tijd en zorg dat je de volgende dag kunt uitslapen :z, cq vrij hebt :).

edit=zpelvaud

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Paladin
  • Laatst online: 09:23

Paladin

Play Ball!

Owk dan maar beetje hulp van ook een alkmaarder.
btw die winkels hebben niet zulke slechte service hoor en prijzen valen ook wel mee.

Maar owk om een pc te bouwen heb je een kruiskop schroevedraaier nodig.

Technish inzicht en het gedult het boekie goed door te lezen want veel dingen is alleen prik werk meer niet. Alleen de kabeltjes van led powerknop enz kan wat ingewikkelt zijn maar als je boekje goed leest kan het eigenlijk niet mis gaan.

kleine tip let er wel op dat jeje ide kabels niet verkeerd om omdoet en de stanby knop niet op de sleepstand gooit.
kan erg vervelend zijn.

greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Delhi
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Je moet is in Heiloo kijken. Achter 't loo zit een net nieuwe lampen winkel en daarachter zit weer een kleine computerzaak. Ik koop mijn spullen daar zelf ook en die man daar weet er behoorlijk wat vanaf.

Succes

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

TE eerst ga je een raid opstelling neerzetten, volgens mij niet, tja dan heb je dat raid bordje niet nodig.

Ga je overklokken?, zo ja, dan is de abit zeker de beste keus, doe je het niet dan is de Asus A7V een betere keus.

En waarom geen thunderbird?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 15:22 schreef Llewella het volgende:
We zijn superliev :)

Ok, ff mijn toevoeging...

Zoals al eerder gemeld, denk aan statische lading. Ik las net een berichtje van iemand die dat allemaal maar onzin vond, neem van mij aan; dat is het niet!
(Ik spreek uit ervaring, maar das ff een wat te lang verhaal voor nu. Mocht je het willen horen ICQ je maar ofzow)

Ik zorg altijd dat ik een licht magnetische schroevendraaier heb. Dat scheelt een boel als je een schroefje laat vallen en hem vanachter een kaart moet zien terug te krijgen :)

Check voor je begint even of je alle benodigde kabels hebt. Ik zelf vind niets irritanter dan er halverwege (of later) achter te komen dat ik iets simpels mis en daardoor niet verder kan. En dat gebeurt altijd NA sluitingstijd van de winkels!
Tot morgen (of erger: na het weekend) moeten w88 voor je eindelijk je systeempje kunt poweren zuigt! |:(

Denk aan DMA100 (zeg ik dat goed? Die 80-aderige bedoel ik) IDE-kabels. Abit-bord begint namelijk te kakelen als je die niet hebt. Is op zich niet erg, maar ik haat foutmeldingen :)

Lees voor je begint even de handleiding van je Mobo (en eventueel van andere kaarten/apparaten) door, zodat je niet halverwege voor verassingen komt te staan. Sit vind ik persoonlijk altijd het moeilijkste gedeelte omdat ik de neiging heb eerst te sleutelen en dan pas te lezen. :)

Zorg voor een schone zooi-vrije werkplek. Dat scheelt een hoop gezoek.

Een opstartdiskette is vaak ook handig. :)

Check de power-select switch van je voeding!
Die zal standaard wel goed staan, maar je weet maar nooit...

Zomaar wat dingetjes die me binnen schoten. Als ik nog meer bedenk post ik het nog wel ffies.

suc6!

Verwijderd

Ohwjah, nogeen...
Mocht je oude hardware gaan overbouwen, zorg dat je de juiste drivers erbij hebt.
Ik ben zelf gewend aan het feit dat ELKE PC waar ik mee werk een internetconnectie heeft, dus ik ben nog wel eens geneigd te vergeten dat je met een nieuwe PC nog wel eens niet het net op kunt om ze te downen. :)

Verwijderd

oh jongens een vrouw bouwt een computer

het 8e wereldwonder :? dacht het niet :r

zeg nou zelf is toch supersimpel ?

daarom zal ze er wel uitkomen , het enige wat lastiger is de zooi goed configureren en alles stabiel krijgen , vooal als men geen athlon systeem gewend is

succes met het bouwen idd lukt je wel !
en jongens ophouden met :9~ aub 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys,

Nou mijn achtervang is geregeld, gisteren die vriend van mijn vriend gesproken en hij wou me wel helpen...
Ik kan niet wachten tot ik alles in huis heb, tis het enigste nog waar ik aan kan denken :)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 22 november 2000 09:08 schreef Llewella het volgende:
Thanks guys,
tis het enigste nog waar ik aan kan denken :)
Probeer toch maar te slapen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• makkie ;)
  • Laatst online: 21-08 11:04

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik hoop dat je dat niet meent! Ik ben IT'er, ik hobby thuis super graag! Maar er zijn toch zeker nog wel een aantal andere dingen waar mijn aandacht veelvuldig naar uitgaat!

In ieders geval succes, en maak je niet druk. Het is een eitje. :7

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 09:19 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Probeer toch maar te slapen.
Dankje, het is moeilijk maar ik weet het, anders krijg ik beverige handjes... Ga nu denk maar een ontwerp voor mijn kast maken...
(Damn dit is nog erger verslavend dan programmeren, en dan ben ik nog niet eens begonnen!!! :))

Verwijderd

Ziezo geedit, ik heb er zelf maar een topic van gemaakt :)

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 15:31 schreef funksngrooves het volgende:
Okay dan mogen jullie mij ook eventjes helpen, ik koop het volgende en ik wil niet voor verassingen komen te staan:
Abitkt7 of MSIk7tpro-2
Aopen 300watt
Tbird 900mhz
Spire tot 1,5 ghz

Het enig wat ik nog niet gedaan heb is:

Het moederboard op de backplate leggen. Waar moet ik hier allemaal op letten?
En ja ik heb altijd een slot proc gehad, nu ga ik een amd 900 kopen met een spire cooler, waar moet ik met de koeler plaatsen op letten.

Verder graag nog wat tips omtrend de ide kabels.
Ik heb nu:
-Pioneer 16*40 DVD
-Sony 8*4*32 burner
-Liteon 48* cd-rom
-Iomega 100mb zip
-Maxtor 6,4 gyg (volgende week vervangen)

Werken de ata100 kabels op deze hardware? Bijv de maxtor wat volgens mij een ata33 is snap ik best dat deze niet op ata100 draait, maar die word dus volgende maand vervangen, maar ik moet er wel een maand mee draaien).
Vraag dat maar in een nieuw topic!!!! Je bent off topic hier. Go away :(

• Cartman!
  • Niet online
Op dinsdag 21 november 2000 13:04 schreef bombadil het volgende:

Zelfbouwen?
Je kan niet eeuwig blijven w88 he?
Go! Llewella Go!

Verwijderd

Bendertino > Als deze topic door een vent was geopend had je niet zo gereageerd. >:)

Ze heeft al een vriend hoor ;)

Okay waarom zou ik een nieuwe topic moeten openen. Llwella heeft toch ongeveer dezelfde hardware. Dan kan het voor haar heus ook geen kwaad om te lezen hoor.. Zij heeft ook nooit een comp gebouwd en het moederboard plaatsen is misschien ook wel handig voor haar. Ondanks dat ze geholpen gaat worden door die vriend van haar vriend

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 15:46 schreef funksngrooves het volgende:
Bendertino > Als deze topic door een vent was geopend had je niet zo gereageerd. >:)

Okay waarom zou ik een nieuwe topic moeten openen. Llwella heeft toch ongeveer dezelfde hardware. Dan kan het voor haar heus ook geen kwaad om te lezen hoor.. Zij heeft ook nooit een comp gebouwd en het moederboard plaatsen is misschien ook wel handig voor haar. Ondanks dat ze geholpen gaat worden door die vriend van haar vriend
Je mag wel saampies met me het topic delen hoor! :)

• aatos
  • Laatst online: 21-08 19:51
Op woensdag 22 november 2000 09:08 schreef Llewella het volgende:
Thanks guys,

Nou mijn achtervang is geregeld, gisteren die vriend van mijn vriend gesproken en hij wou me wel helpen...
Ik kan niet wachten tot ik alles in huis heb, tis het enigste nog waar ik aan kan denken :)
hehe, toen ik mijn huidige pc in mekaar zette kon ik ook niet wachten... toen ik alle hardware bij mekaar had en kon beginnen was ik blijer dan toen ik mn vwo examen gehaald bleek te hebben, een paar dagen laten :)

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 15:56 schreef Llewella het volgende:

[..]
Je mag wel saampies met me het topic delen hoor! :)
Cool van je :) thanx

• Illusion
  • Laatst online: 00:27

Illusion

(the art of)

las ik hier iets over een MAGNETISCHE schroevendraaier????
lijkt me wel heel erg fout, hoe wek je namelijk elektriciteit op???? met een magneet ja. dus beweeg een magnetische schroevendraaier snel (vlak) over een printbaan en je hebt een induktiestroom. wat weer bijv CMOS IC's kan opblazen. en volgens mij heeft een computer daar nogal veel van??

liever niet magnetisch dus, een tangetje of een pincet is trouwens toch makkelijker

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

Op woensdag 22 november 2000 09:23 schreef Llewella het volgende:

[..]
Dankje, het is moeilijk maar ik weet het, anders krijg ik beverige handjes... Ga nu denk maar een ontwerp voor mijn kast maken...
(Damn dit is nog erger verslavend dan programmeren, en dan ben ik nog niet eens begonnen!!! :))
Dat zei ik dus.
Oneindig diee put als het op geld aan komt. Mod je hier fannetje daar. enz.
Welcom tot de werled van de hardwear freak/tweaker :9

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 15:46 schreef funksngrooves het volgende:

Nee hoor dan had ik ook zo gereageerd, want ik weet hoe het is als er iets anders wordt gepost in het topic dan gaat het vaak over op lulverhalen die afdwalen van de werkelijke vraag en dat vindt ik voor zowel vrouwen als mannen vervelend. Misschien was het een beetje hardere reactie dan anders, maar ik heb m'n dag niet vandaag.

En wat betreft die vriend wist ik al (website), ze is bovendien toch te oud voor me.

Verwijderd

Ja, het maakt ook niet veel uit, ik snap wel wat je bedoeld. Friends again? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een plaatje van mijn design van mijn kast al in onzin gezet, zal hem hier ook ff zetten: Tadaaa! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/llewlla/kast2.jpg

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zie ik daar toevallig de (prachtige) vormen van een HX08?
Trouwens, ik vind dat meer meiden hun compu zelf in elkaar moeten zetten (krijgen ze misschien iets meer respect voor hun sjat doos:P)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 21:17 schreef Demoniac het volgende:
Zie ik daar toevallig de (prachtige) vormen van een HX08?
Trouwens, ik vind dat meer meiden hun compu zelf in elkaar moeten zetten (krijgen ze misschien iets meer respect voor hun sjat doos:P)
Een Hx08 jah :) hoop hem zaterdag in huis te hebben zodat ik hem zondag kan slopen >:)

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 21:02 schreef funksngrooves het volgende:
Ja, het maakt ook niet veel uit, ik snap wel wat je bedoeld. Friends again? :)
Ja

• dennis_LU
  • Laatst online: 05-08 09:34
Wat een goede tip kan zijn is als je in je systeemkast bezig bent en je hebt een ATXvoeding met zo'n aan/uit schakelaartje op de achterkant is dat je de spanningskabel erin kan laten zitten als je dat schakelaartje op uit zet.
De pc zal dan nooit aanspringen maar de kast is dan wel geaard.

Misschien een aardige tip.

• Metzie
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Damn, da's een verdraaid net ontwerp.
Llewella, zodra die af is wel foto's posten he! 8-)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik ff melden dat ik bijna gereed ben om te bouwen:? :)

Zojuist is het laatste beetje afgeleverd van mijn systeem

specs:

* AOpen HX-08
* abit kt7 raid
* TB 850
* gforce 256 32 mb
* Maxtor HD (eentje uit mijn huidige systeem)
* PC133 - 128 Mb - 168 PIN SDRAM (voorlopig, zo snel mogenlijk 2e reepje erbij...)
* Creative Labs SB Live! Player 1024
* CoolerMaster
* AOpen CD950E (50 speed)
* FDD Samsung 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive
* 2x Fan (80 x 80 x 25)

Ik zal eerst eens invertariseren of ik alle benodigdheden heb (kabels e.d.), dan ga ik nog wat verf halen e.d. decoupeerzaag enzow is al geregeld.
En dan, en dan eindelijk!!! :)

Ik heb alle tips en belangrijke zaken uitgeprint, de andere compu staat klaar met internet verbinding voor eventuele drivers en hulp enzow...

Ik zal kijken of ik tijdens het bouwen mijn webcam kan aanzetten zodat jullie het een beetje in de gaten kunnen houden ;)

Verwijderd

Nou, daar heb je dan 5 maanden over gedaan, en er zit nog niets in elkaar...|:(
Ik ben gewoon naar Computer Planet (Alkmaar ja!) gegaan om 10 uur 's morgens, effe wat uitgezocht en om 12 uur 's middags zat alles in elkaar!>:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 15:10 schreef KIP het volgende:
Nou, daar heb je dan 5 maanden over gedaan, en er zit nog niets in elkaar...|:(
Ik ben gewoon naar Computer Planet (Alkmaar ja!) gegaan om 10 uur 's morgens, effe wat uitgezocht en om 12 uur 's middags zat alles in elkaar!>:)
Ehmmm... Ik had niet gespaard ervoor!?
Ik heb dus alles beetje voor beetje bij elkaar moeten sprokkelen, ik als arme programmeur :P
Nee het heb idd een tijdje geduurd, maar het is er dan eindelijk allemaal :)
Ben nu druk bezig met mijn kast te modden... wist je dat je ook kunt figuurzagen in metaal:?:P 1 zijkant en de bovenkant van de kast is al gespoten, ben nu bezig met het raampje eruit te slopen...
Daarna gaten voor de fans en de grills maken, dan de raampjes-plaat spuiten, plexiglas erachter etc etc... ben voorlopig nog wel bezig :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 12 maart 2001 10:02 schreef Llewella het volgende:
Mag ik ff melden dat ik bijna gereed ben om te bouwen:? :)
Jawel, dat mag :P
Ik zal kijken of ik tijdens het bouwen mijn webcam kan aanzetten zodat jullie het een beetje in de gaten kunnen houden ;)
Goed plan, kunnen we ingrijpen als het fout dreigt te gaan :o >:)
NÆåh.. zal wel goed gaan hoor :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 19:11

peeweeherman

energieleverend.nl

Op maandag 12 maart 2001 15:29 schreef Llewella het volgende:

[..]

wist je dat je ook kunt figuurzagen in metaal:?:P
Yep, ben net twee dagen druk geweest om er wat moois van te maken. Nu nog een neon :).

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
1 tip (uit ervaring :) ):

niet aan kabels/insteekkaarten/iets anders pielen als de prik op de kast staat! Dat gaat niet goed. Die Abit moederborden zijn echt supermakkie omdat de bios de cpu zelf herkent en instelt dus daar kun je weinig mis doen. VOlgens mij heeft de rest ook al aardig wat tips gegeven dus ik laat het hier bij.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

wow!!1 een vrouwelijke pc fanaat heel goed! keep it going!!!!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Nou wat is het cam adres ??? wil het wel ff zien hoor meid O+

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Hey newbies op GoT, doe alsof je een vrouw bent, dan wordt je wel met al je vragen geholpen!! :):)

Sorry, that's me. :7
Pagina: 1