Hoi 
Ik heb een bootable CD gemaakt die automatisch een Ghost image terug moet zetten, maar hij werkt (nog) niet helemaal goed.
Het probleem is dat er eigenlijk helemaal niks gebeurt. Na het laden van de CD-ROM drivers krijg ik een A:\> prompt te zien.
Note: Ook de "echo" regels met tekst geeft ie NIET weer!
Dit is mijn config.sys
En dit is mijn autoexec.bat
Als ik nu voor menu optie 1 kies, gaat hij de CD-ROM drivers laden en daarna kom ik op A:\
Het lijkt er dus op dat hij de Ghost regel 'negeert', of in elk geval niet uitvoert.
Alle benodigde bestanden staan op de CD.
De CD-ROM speler wordt drive "Q", ghost.exe en de image staan op de CD (op Q).
Deze regel heb ik van de website van Symantec gehaald en aangepast aan de hand van een topic dat ik heb gevonden met de search.
Wat klopt er niet?
Ik heb een bootable CD gemaakt die automatisch een Ghost image terug moet zetten, maar hij werkt (nog) niet helemaal goed.
Het probleem is dat er eigenlijk helemaal niks gebeurt. Na het laden van de CD-ROM drivers krijg ik een A:\> prompt te zien.
Note: Ook de "echo" regels met tekst geeft ie NIET weer!
Dit is mijn config.sys
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [menu] menuitem=RESTORE, Restore CD terugzetten menuitem=CANCEL, Annuleren menucolor=7,0 [RESTORE] device=himem.sys /testmem:off [CANCEL] device=himem.sys /testmem:off [COMMON] device=oakcdrom.sys /D:mscd001 files=50 buffers=30 dos=high,umb stacks=9,256 lastdrive=z |
En dit is mijn autoexec.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| @ECHO OFF LH MSCDEX.EXE /D:mscd001 /L:Q echo. IF "%config%"=="RESTART" GOTO RESTORE_START IF "%config%"=="CANCEL" GOTO CANCEL_START GOTO QUIT :RESTORE_START echo Bezig met laden Restore CD Pentium 3 . . . Q: ghost -clone,mode=pload,dst=1:1,scr=20030412.gho -sure -quiet -batch -fx echo. echo Het Restore Proces is beeindigd, u kunt nu de computer opnieuw opstarten. GOTO QUIT :CANCEL_START echo. echo Het Restore Proces is niet gestart. GOTO QUIT :QUIT echo. |
Als ik nu voor menu optie 1 kies, gaat hij de CD-ROM drivers laden en daarna kom ik op A:\
Het lijkt er dus op dat hij de Ghost regel 'negeert', of in elk geval niet uitvoert.
Alle benodigde bestanden staan op de CD.
De CD-ROM speler wordt drive "Q", ghost.exe en de image staan op de CD (op Q).
Deze regel heb ik van de website van Symantec gehaald en aangepast aan de hand van een topic dat ik heb gevonden met de search.
Wat klopt er niet?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.