Windows 98 smooth fonts

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Windows 98 (first edition), Thinkpad 390E.

Ik kan geen smooth fonts gebruiken. Er zou een optie hiervoor moeten zitten in dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/beeldscherm-fonts.jpg

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Volgens andere bronnen zou het hier moeten zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mapopties.jpg

Ook hier kan ik het niet vinden...

Iemand een suggestie? (En nee, ik wil niet upgraden naar Windows XP want ik heb al een triple-boot met 98, XP en Linux --- ;) )

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

"Schermlettertypen bijwerken", dat is 'm.

Installeer voortaan een engelstalige Windows ;). Scheelt je een hoop moeite. De vertalers willen er nog weleens een eigen interpretatie aan geven...

[ Voor 13% gewijzigd door Daedalus op 12-04-2003 22:39 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
mcDaedalus schreef op 12 april 2003 @ 22:38:
"Schermlettertypen bijwerken", dat is 'm.

Installeer voortaan een engelstalige Windows ;). Scheelt je een hoop moeite. De vertalers willen er nog weleens een eigen interpretatie aan geven...
D*mn, toch een "upgrade"-advies... Sja, alsof iedereen de keuze heeft uit ALLE versies Windows... Dit stond er toevallig op toen ik 'm kocht.

Overigens... ik kan niet zeggen dat ik het merk.

Nu zie ik het... het werkt alleen met grotere letters, niet met de gewone in IE en Windows. Dan werkt Clear Type toch een stuk beter.

[ Voor 16% gewijzigd door pinockio op 12-04-2003 22:46 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Cleartype is een techniek die alleen werk met TFT schermen, omdat met deze schermen de subpixels kunnen worden getweaked. Wat er bij CRT schermen gebeurt is dat er lichtere pixels om de letters heen worden gezet. Hierdoor ziet de letter er gladder uit, maar ook gelijk een stuk vetter. Door het tweaken van de subpixels op TFT schermen heb je dit dus niet.

Persoonlijk vind ik het echter niks, in Windows XP. Ik houd liever van een wat strakkere, beter leesbare letter. Toch vreemd dan dat het bij MacOS X mij wel bevalt :X

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
mcDaedalus schreef op 12 April 2003 @ 22:50:
Cleartype is een techniek die alleen werk met TFT schermen, omdat met deze schermen de subpixels kunnen worden getweaked. Wat er bij CRT schermen gebeurt is dat er lichtere pixels om de letters heen worden gezet. Hierdoor ziet de letter er gladder uit, maar ook gelijk een stuk vetter. Door het tweaken van de subpixels op TFT schermen heb je dit dus niet.

Persoonlijk vind ik het echter niks, in Windows XP. Ik houd liever van een wat strakkere, beter leesbare letter. Toch vreemd dan dat het bij MacOS X mij wel bevalt :X
Ligt er ook wel een beetje aan wat voor scherm je gebruikt hoor. Bij een goede CRT monitor ziet het er toch echt een stuk beter uit als zonder cleartype. Ik zou niet meer zonder willen, en ik heb een crt.

Maar in OSX is het nog ff een stuk beter gedaan, dat is waar.

Mijn fotografie en videografie