3com 3300XM troubles...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn 3com 3300XM ontvangen (2dehands) een 24 poorts manageble 10/100mbit switch

Ik heb er alleen problemen mee....Ik krijg geen verbinding tussen de computer en/of met de webserver in de switch. Als ik de computers onderling ping krijg ik geen reply. Ik had mijn router in een poort gestopt en ben stekkers gaan wisselen. Opeens kreeg ik 4 ping replies en daarna viel de communicatie weer weg.

Ik heb geprobeerd om via
arp -s 192.168.0.200 <MAC>
verbinding te krijgen met de switch, maar dat lukte niet. Helaas heb ik hier geen console/nulmodemkabel bij de hand maar het lijkt me dat dit niet aan vlans oid die geconfigged zouden kunnen zijn zou liggen. Dan geeft tie of wel of niet een reply maar niet soms. Mijn netwerkkaarten / kabels zijn 100% in orde, dus met andere woorden mijn switch is kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Ik zou toch eens een consone cable voor dit ding ergers gaan halen als ik jou was.
Anders blijft het gokken wat er verkeerd is ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ben ermee bezig, k hoop maandag bij Passon in Arnhem wat te kunnen halen. Dingen zijn ietwat zeldzaam ;) ik kan overigens gewoon een nulmodem gebruiken voor die 3coms toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
Je kunt ook bv software van de 3com site downen.
Die vindt em ook meestal wel.
En anders netfluke network inspector...die scant gewoon je subnet af, zie je het vanzelf :)
http://www.flukenetworks.com/us/default.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
al geprobeerd, met de laatste patches enz

Ook mezelf in verschillende subnets gezet (192.168.0.1 , 1.1 , 2.1 , 3.1 , 4.1) en toen was me de moed op :) switch was niet te vinden

maar wat ik het vreemde vind, is dat de switch het gewoon niet doet.....ff respons, daarna weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Gebruik je auto-negotiate? Zo ja: schakel het even uit, stel bijv. 10Mbit HD in ofzo. Kleine moeite, en het komt voor dat bepaalde netwerkkaarten er niet mee om kunnen gaan. Was bij mij bron van ergernis gedurende 3 uur, dus probeer het ff snel :)

Ik weet dat het een beetje suf is, zo'n reply, maar geloof me dat het handig is om dat even uit te sluiten :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 13-04-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30
neographikal schreef op 13 april 2003 @ 11:45:
al geprobeerd, met de laatste patches enz

Ook mezelf in verschillende subnets gezet (192.168.0.1 , 1.1 , 2.1 , 3.1 , 4.1) en toen was me de moed op :) switch was niet te vinden

maar wat ik het vreemde vind, is dat de switch het gewoon niet doet.....ff respons, daarna weer niet..
Probeer eens 10.0.4.x, ik weet het, onlogisch maar bij mij werkte het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 35417 schreef op 13 April 2003 @ 17:35:
Gebruik je auto-negotiate? Zo ja: schakel het even uit, stel bijv. 10Mbit HD in ofzo. Kleine moeite, en het komt voor dat bepaalde netwerkkaarten er niet mee om kunnen gaan. Was bij mij bron van ergernis gedurende 3 uur, dus probeer het ff snel :)

Ik weet dat het een beetje suf is, zo'n reply, maar geloof me dat het handig is om dat even uit te sluiten :)
Niet zon gek idee, morgen ff proberen, kom net terug uit de colo en ben eerlijk gezegd kapot :)
jadjong schreef op 13 april 2003 @ 17:38:
[...]

Probeer eens 10.0.4.x, ik weet het, onlogisch maar bij mij werkte het :)
wie niet waagt wie niet wint :)

Morgen ff proberen. Pijp is nu leeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
heel erg fijn, ik een nulmodem kabel gehaald. (en het werkte zowaar) Maar ik kreeg behalve de menu's verder geen leven uit de switch.

Ik op de 3com site aan het rondneuzen en vindt nieuwe software voor de switch. Sterk aanbevolen door 3com....TFTP werkte ook nog naar mn bak (heel vreemd maar goed). Upgradeproces een dikke 3 mins bezig, knalt de stroom in het huis eraf.

Nu wil de switch niet eens meer booten :'( Is dit te fixen of wordt dit een RMA?

edit ff tooltje van 3com proberen, misschien dat die em kan redden nl...

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 15-04-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das kut :'( Volgens mij is hier zelf weinig aan te doen, grote kans dat-ie terug moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ok aan de ene kant goed nieuws: de switch boot weer en ik heb contact via de consolepoort

slechtere nieuws: ik kan nog steeds niet telnetten naar dat ding en de webpage is ook onbereikbaar?? ik heb em overigens uiteraard een ip gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je zeker dat alle telnet-instellingen goed staan. (Geen idee wat je precies in kan stellen hoor) Staat telnet niet toevallig uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ik kan verder vrij weinig inschakelen, alleen de remote acces. Maar ik krijg geen reactie op het ip van de switch maar ik kan ook geen verbinding tussen computers die aangesloten zijn op de switch. Ik heb het default vlan al eens leeggegooid, daarna alle poorten toegevoegd met en zonder 801.x tagging. Maar ook dat hielp niet. STP staat verder uit.

maw switch is broken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:31
Heb je hem al eens gereset naar factory default settings.
En dan gewoon eens de IP's van de webserver en de switch toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
already done, maar vreemde is dat mn settings er gewoon in blijven staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
schopje, k kom er nog steeds niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik kom er nog steeds niet uit, de switch boot nu wel prima, en ik kan ernaartoe telnetten maar ik krijg er nog steeds amper respons uit. Er zit iets niet goed. Op een gegeven moment kon ik vanaf de switch me eigen bak pingen (zie screens hieronder) en toen rammelde ik vlug het ip van de switch in op me bak in IE en ik kreeg een htacces login scherm. Daarna kreeg ik geen packets meer binnen... Maar de webserver werkt dus wel maar waarom worden mijn packets niet verzonden. De lampjes op de switch knipperen en overigens stevig op los als ik wat probeer maar ik krijg geen reactie onderling...

Afbeeldingslocatie: http://neo.hostingfx.nl/3com/bridge.gif
Afbeeldingslocatie: http://neo.hostingfx.nl/3com/computer.gif
Afbeeldingslocatie: http://neo.hostingfx.nl/3com/info.gif
Afbeeldingslocatie: http://neo.hostingfx.nl/3com/summary.gif
Afbeeldingslocatie: http://neo.hostingfx.nl/3com/uplink.gif

deze is heel vreemd, eerst wel een reply daarna (zonder dat ik met de stekkers klooide) geen reply
Afbeeldingslocatie: http://neo.hostingfx.nl/3com/vreemd.gif

Ik heb in het management menu de links al van autonegotiotion af gehaald en ze met de hand geconfigged, werkte ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Misschien dat het helpt om ook iets over de historie van de switch te vertellen. Van wie heb je hem en waarom deed die hem weg ?. Kan diegeen je misschien iets vertellen over de problemen en wanneer ze onstaan zijn ?. Hoe oud is de switch precies, heb je er geld voor betaald, heb je em al opengehad, koeling, stof etc.

OF er is gigantisch geklooit met deze switch of hij is gewoon kapot want als een webserver of telnet niet meer werkt weet je dat er stront aan de knikker is.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op 26 April 2003 @ 16:08:
Misschien dat het helpt om ook iets over de historie van de switch te vertellen. Van wie heb je hem en waarom deed die hem weg ?. Kan diegeen je misschien iets vertellen over de problemen en wanneer ze onstaan zijn ?. Hoe oud is de switch precies, heb je er geld voor betaald, heb je em al opengehad, koeling, stof etc.

OF er is gigantisch geklooit met deze switch of hij is gewoon kapot want als een webserver of telnet niet meer werkt weet je dat er stront aan de knikker is.
ebay komt tie vandaan, verder in perfecte staat geen uiterlijke beschadigingen. Niet opengemaakt ivm garantie (3com == levenslang) en hij is ca een jaar of 4 oud. €150 incl verzending (tjah ebay en bieden he :P )

Maar ik vrees dat er wat misgaat met de connectivity, of de switch blocked de packets of hijs echt broke. Vandaar dat ik de screenies heb gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris joris
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:38
Kleine kick, maar via de search kwam ik in dit topic terecht.

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter, ik heb een 3com 3300 tm switch, 24 poorts manageble en kan ook geen verbinding maken via verschillende pc`s.

Ik heb de switch een ip adres gegeven en de remote access aangezet. Als ik vervolgens probeer de web access te benaderen, lukt dit niet. Ook het pingen van de switch werkt niet, ook het pingen van de computers die op de switch zijn aangesloten lukt niet, ook niet als ik de bridge/multicastFiltering/igmp aanzet of uitzet, dit heeft volgens mij met het pingen te maken.

Het rare is dat ik via de ping functie van de switch, via het ip submenu, een pc probeer te pingen, dit ook niet werkt, de switch kan zichzelf ook niet pingen.

De topicstarter heeft geprobeerd de switch te upgraden, maar dit durf ik eigenlijk niet aan. Ik draai nu versie 2.69, en volgens mij staat er op de 3com switch een nieuwere versie (3.19), maar ik weet niet precies hoe ik de switch moet upgraden en het lijkt me ook niet dat ik via het standaard vlan geen verbinding kan krijgen. Ook heb ik al verschillende kabels gebruikt, cross-over en straight, en ook heb ik al andere poorten geprobeerd.

Als ik beide pc`s via een cross-over met elkaar verbind, heb ik overigens wel een verbinding.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat upgraden kon ik gewoon proberen, ik heb de switch inmiddels niet meer, maar destijds heb ik ook een firmware upgrade behoorlijk verneukt. Ik heb hem toen gewoon kunnen recoveren via de seriele kabel, het duurde een tijd, maar daarna kwam de switch gewoon weer up naar de herstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris joris
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:38
Ondertussen heb ik de switch ge-update, hij draait nu op versie 2.72

Maar nog steeds geen verbinding.....

@neographikal: Heb jij toen je switch nog wel werkend gekregen?

Het lijkt mij dat ik iets moet instellen in de default bridge/vlan.

Wat me trouwens wel opviel, is dat als ik vanuit de console van de switch een ping doe naar een pc, het ledje van de poort waar die pc in zit wel gaat knipperen dat er data door heen wordt gestuurd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Sorry voor de late post maar voor de medemens :

Als je wil verbinden via web page moet je je lokale netwerk onder internet explorer, opties. Ff op erg laag zetten. Het gaat erom dat hij de page "opent" oid.
Dat moet iig bij mij wel.
Je moet het apparaat een ip adres geven en het SLIP adres naar je eigen pc laten verwijzen anders kom je er NIET in.
tevens uiteraard in hetzelfde netwerk zitten.

Probeer dit even ;)

succes.

[ Voor 18% gewijzigd door Brummetje op 03-01-2006 20:11 ]

Pagina: 1