Toon posts:

FSB wil niet hoog (genoeg)!!!! hoe kan dit????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een MSI k7t-pro, dus geen multiplier settings :( :(

mijn FSB wil max op 107 (stabiel) maar ik wil graag hoger. waarom weil dit niet stabiel hoger dan 107???

heb verder een Hercules GF2 MX,
128mb 100mhz@133mhz, duron 600, amd scsi2 controller en een 56k modem rockwell :'(

wie kan me helpen???

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:41
Draai die spanning eens wat omhoog, wil wel eens helpen..

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
waarschijnlijk vindt je 100mhz geheugen die hoge(re) fsb niet zo leuk |:(

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het geheugen kan idd een probleem zijn, daarbij kunnen AMD processoren niet goed tegen bus-overclocken. De processor maakt intern namenlijk gebruik van 200 Mhz. bus die gewoon kritischer is tov de bussnelheid.
Het beste resultaat is dus te behalen door de multiplier aan te passen wat helaas in jouw geval niet mogelijk is. Je zou kunnen proberen om met 133 Mhz geheugen nog een paar enkele megaherzen extra eruit te slepen.

Suc6.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
107 is echt niet zo slecht hoor. Hij wordt door de ev-bus verdubbeld waardoor je in feite ipv 7 MHz intern 14 Mhz harder gaat op de bus. De duron/athlon of chipsets zijn hier gewoon heel gevoelig voor. Ik heb wel verhalen gehoord dat sommige procs bij 133 weer wel werkten, maar of dat waar is, gezien de nieuwe processor zou dat best waar kunnen zijn met de nieuwe chipset.

Hop,hop,hop!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Wou bij mij eerst ook niet hoger (K7V met Athlon classic) dan 107FBS maar mbv een nieuwe BIOS kon ik ineenkeer tot 115MHzFSB stabiel krijgen!
Pagina: 1