Toon posts:

MSI k7n2 Geen geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met het volgende probleem ik heb vandaag op de beurs darling market pc super discount een msi k7n2-ilsr moederbord gekocht... Nou heb ik het volgende probleem ik heb alles geinstalleerd loopt perfect alleen het geluid doet het niet, laat ik het zo zeggen de waarschuwings geluidsjes van msn doen het wel alleen als ik mediaplayer open krijg ik een foutmelding deze:

De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet.

De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet. (Fout=80040256)

Als er geen audigegevensstroom beschikbaar is hoe kan ik dan wel mijn MSN geluiden horen enz. ? Je krijgt een ullities op de taakbalk maar als ik daarop klik krijg ik ook een foutmelding kan het daarmee te maken hebben? Ik heb meerdere malen de setup uitgevoerd en het probleem blijft zich voordoen. ervaringen? :S

nogiets het programma heet: NVIDIA Soundstorm bedieningspaneel
en ik krijg hierbij de volgende foutmelding:
Kan de NVIDIA-audiodriver niet initialiseren! Installeer de driver en probeer opnieuw.
Alvast bedankt!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 22:11 ]

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Geluidskaart op enabled staan in bios?

[ Voor 40% gewijzigd door Black_Adder op 12-04-2003 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja? Anders zouden mijn MSN geluiden het toch niet doen?

Verwijderd

welk OS staat er op ??

en misschien kan het zijn dat je wel het bedienings paneel, maar NIET de drivers van de (onboard) geluids kaart hebt geinstalleerd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
98SE draai ik op als ik mijn hardware eigenschappen open bij systeem zie ik wel dat ik de hardware heb geinstalleerd en als ik dat niet had gedaan zou ik toch helemaal niets horen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Okay, je geluid doet het dus wel, alleen bepaalde apps doen vreemd. Dan is er niks met je hardware aan de hand zou ik denken :) Ik gooi 'm naar AV, daar houden ze zich meer met geluid bezig dan in PMG :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

k, misschien de verkeerde drivers ??

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat windows 98 niet helemaal goed kan omgaan met je nForce2 chipset??

Het is toch een nForce2 chipset ? Toch voor de zekerheid ff opgezocht: Unified Driver Package voor de nForce2 chipset onder win98SE

Maar zoals de moderator al zei, bepaalde apps doen vreemd, dus misschien ligt et niet aan de drivers. Windows mediaplayer al opnieuw geinstaleeerd ?? Weet niet of dat kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, windows app als opnieuwe geinstalleerd k heb winamp geprobeerd winmedia 7.1 en dat oude standaard versie van windows mediaplayer maar zelfde foutmelding :S

Verwijderd

Dat kan em in niks anders dan DirectX drivers zitten, Windows geluidjes gaan via de Wave mapper, Mediaplayer speelt alles af via DirectSound.
Wellicht even proberen de nieuwste DirectX versie te installeren in combinatie met de laatste versie van de Nforce drivers

Verwijderd

Topicstarter
OK zal ik proberen thnx

Verwijderd

Topicstarter
OK nu doet het geluid het maar bij Windows Media player en alle andere players gaat het geluid telkens 2 minuten vooruit alsof het versneld is hulp please :S ?

alvast bedankt!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog niemand een oplossing :S???

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

neem aan dat je nieuwste drivers (en anders een oudere versie ook ff) uit hebt geprobeerd..

heb je geen tool van je geluidskaart geinstalleerrd waar je misschien dit kunt veranderen?

Helpt een re-install van windows?

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
hmmm, ik heb een Leadtek K7NCR18D Nforce2 bord met exact hetzelfde probleem.
Al verschillende dingen geprobeerd. XP geinstalleerd, SP1 erover en daarna de drivers van Leadtek van de CD erop. Lijkt allemaal goed te gaan, geen foutmelding tot nu toe maar ik kan bij hardware nergens een audio driver vinden en het Nvidia controle paneel geeft dezelfde foutmelding namelijk: "Kan de NVIDIA-audiodriver niet initialiseren! Installeer de driver en probeer opnieuw."
Blijkbaar gaat er nog iets niet helemaal goed bij die Nforce2 onboard sound... :?
Ik ga nog ff proberen een nieuwe DX 9 ofzo erop te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ookal geprobeerd. heeft geen nut :(

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niet het geluid gaat met deze drivers nog steeds sneller (mp3)
Pagina: 1