Voor een webmail proggie wat ik schrijf wil ik de email graag van de server ophalen en in een database stoppen (hoeft namelijk niet telkens de connectie naar de mailserver te worden geopend wat het geheel aanzienlijk sneller moet maken). Maar omdat dit m'n eerste onderneming met email (/imap functies) is wil ik een soort zekerheidje inbouwen, dat ik toch nog ergens een backup heb. (nadat de email is ingevoerd in de database wordt ie namelijk verwijderd van de server. (uiteraard nadat ik me er van heb vergewist dat de queries naar de database gelukt zijn)
Nou heb ik zelf al het volgende bedacht (en werkend gekregen)
een tabel met 4 velden:
- mail_id
- str_header
- obj_header
- obj_structure
waar ik in stop:
- id wat de mail in de database heeft gekregen
- imap_fetchheader($inbox, $x) (de volledige header als string)
- serialize(imap_header($inbox, $x))
- serialize(imap_fetchstructure($inbox, $x))
Dan heb ik een snel overzicht van de headers, en kan ik de headers en structure ook nog als objecten retrieven. Ik zou echter, net als met die headers, ook graag de gehele mail als string op willen slaan, maar kan maar niet vinden welke functie ik daar voor kan gebruiken.
(Dit is uiteraard tijdelijk. als ik (zeker) weet dat het werkt dan haal ik dat backup gedeelte weg. Of ik doe er nog een datum veld bij dat ik met een cronjob alles ouder dan een week verwijder..)
Nou heb ik zelf al het volgende bedacht (en werkend gekregen)
een tabel met 4 velden:
- mail_id
- str_header
- obj_header
- obj_structure
waar ik in stop:
- id wat de mail in de database heeft gekregen
- imap_fetchheader($inbox, $x) (de volledige header als string)
- serialize(imap_header($inbox, $x))
- serialize(imap_fetchstructure($inbox, $x))
Dan heb ik een snel overzicht van de headers, en kan ik de headers en structure ook nog als objecten retrieven. Ik zou echter, net als met die headers, ook graag de gehele mail als string op willen slaan, maar kan maar niet vinden welke functie ik daar voor kan gebruiken.
(Dit is uiteraard tijdelijk. als ik (zeker) weet dat het werkt dan haal ik dat backup gedeelte weg. Of ik doe er nog een datum veld bij dat ik met een cronjob alles ouder dan een week verwijder..)