Dual Channel DDR vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 11:32
Ik heb de FAQ doorgelezen en de search gebruikt, maar daar kon ik nog niet echt een antwoord op mijn vragen vinden, vandaar deze topic!

Is het echt zo dat wanneer je alle 3 de geheugenbanken gebruikt (Asus A7N8X) je ze nog steeds op dual kunt laten lopen?!? Ik dacht namelijk dat je dat alleen kon als je 2 dezelfde reepjes in 2 banken stopte!
Ik wil namelijk 2 x 256 mb kopen en ze dan op dual laten lopen en later eventueel uitbreiden. Als ik dan nog 1 x 512 mb koop en die in de 3e bank stop kan ik het zaakje dan nog steeds dual laten lopen???

Alvast bedankt!!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik dacht dat je 2 reepjes (hoeven niet hetzelfde te zijn) moest gebruiken :)
Dus dat je niet 3 reepjes in dualchannel kon laten draaien, aangezien je dan triplechannel zou hebben :P

Anders neem je nu toch 512 in een reepje, met die single channel kan je wel even leven :P
En als je dan over een maandje of wat er nog een reepje 512 bij gooit heb je en meer ram en een speedboostje :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in het handboekje van jouw mobo .. DC DDR wordt alleen benut wanneer je de repen in de juiste slotjes prikt (die blauwe). Wanneer je alle de drie geheugenslotjes vult, dan kun je er gerust vanuit gaan dat DC DDR wordt benut :+

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 12-04-2003 19:41 ]

Dit topic is gesloten.