Capture kaart identificatie nodig!

Pagina: 1
Acties:

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
(Weet niet of of dit wel het juiste forum is)

Hallo mensen,

Ik heb pas een TV-capture kaartje gekregen en ik dacht laat ik deze eens gaan installeren. Het is dus een kaartje dat alleen maar in staat is om S-video of RGB signalen te verwerken. (geen tv-tuner dus)

Het probleem is dat ik niet weet wat voor een kaartje het is. Een driver kan ik niet vinden en dat resulteert er dus in dat de kaart niet werkt!

Kan geen foto maken, maar wel alle info op de kaart effe geven:

Op de IC's

BT878KHF
25878-12
C46923-7
9904
Korea

en

CF745
-04/p
9923HAW

Op de print staat het volgende:

P/N: PCB95102
77-017-02
9909 HT i V-0 94V-0

Sticker:

PV 213940

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit weet ik al:

Uit het opstartscherm heb ik de device ID gehaald ( 109E 036e), hieruit blijkt na effe google dat het een BT878KHF chip mediastream controller is van de Brooktree Corperation (ook wel Conextant)

Ik weet ook dat er een tweaked driver is, deze werkt alleen niet!

Ik weet ook dat er HEEEEL VEEEL drivers zijn voor dit type chip (BT878)

Ik weet ook dat deze kaart geleverd is bij een Sony Video 8 camera. (Wat ook geen succes opleverde.)

De search en google geeft geen uitkomst!
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil dus weten welk merk/type kaart dit is, de driver kan ik er dan zelf wel bij vinden! (a.u.b. geen links geven van drivers, heb er al zeer veel geprobeerd. wil ID kaart weten)

mcb1

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je enig idee van wanneer deze kaart is (dus wanneer hij met die camera meegeleverd werd)?

• mcb1
Hele grote gok! Denk 4-5 jaar

chip is hier te vinden misschien heb je er wat aan?

http://www.plasma-online....fy/picture/brooktree.html

[ Voor 76% gewijzigd door mcb1 op 12-04-2003 19:53 . Reden: Ouder! ]

mcb1

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mcb1
Door PipoDeClown - Saturday 12 April 2003 20:34

probeer http://btwincap.sf.net en http://www.virtualdub.org
klaar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beiden al met Google gevonden en het werkt niet!
Ik moet denk ik toch echt weten wie de producent van deze kaart is.

mcb1

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit topic past trouwens beter in AV dan in VB. Move dus maar :)

Verwijderd

staat er misschien ergens een FCC nummer op die kaart, dit nummer is meestal zeer goed te herleiden naar een maker en drivers.

• mcb1
Stond er maar een FCC nummer op!

ALLE info die ik over de kaart heb staat al vermeld, er is echt niets meer (helaas)

mcb1

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja ik ken dat soort kaartjes.. Die werden een tijd geleden standaard geleverd bij videocamera's idd. Een vriend van me heeft er ook zo een, bij hun camera gekregen. Als je wilt kan ik er even over vragen..

edit: Zoek op google met oa woorden als:"

Sony
Capture Card
Analog
RGB
S-video

en dan eventueel ook nog BT878 oid.. misschien dat daar iets uit komt. Ik heb nu niet de tijd om 500+ matches door te zoeken :) Gokje: http://www.rmassa.com/videoemail.htm

[ Voor 40% gewijzigd door frim op 12-04-2003 21:31 ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Wat werkt er niet aan de tweaked en WDM drivers?

webOS all the way!

• mcb1
Als je weet wat voor een kaartje dit is graag!

Wie weet is het een "standaard" kaart die bij camera's geleverd werd, kan ik daar tenminste iets mee proberen.

mcb1

• mcb1
Door Hermanvh - Saturday 12 April 2003 21:23

Wat werkt er niet aan de tweaked en WDM drivers?

---------------------------------------------------------------------------------

De drivers die dan geinstalleerd worden werken niet terwijl er wel staat dat ze het doen. het rare is dat er staat NTSC, terwijl het toch echt Pal is. Verder wordt er een TV-tuner geinstalleerd terwijl dat die er niet op zit!

Als er dan een (willekeurig) progje gestart wordt dan krijg ik de melding dat er geen signaal is. (Weet zeker dat de aansluiting goed is)

mcb1

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hmmmz vaag, welke drivers en programma's heb je allemaal al geprobeerd?

webOS all the way!

• mcb1
Met google gezocht naar alle drivers die ik kon vinden en gewoon gaan proberen! (weet dus niet meer hoeveel ik er heb gehad)

Op deze site staat een progje, hier heb ik de meeste al van geprobeerd!

http://btwincap.sf.net

Begin het kaartje ervan te verdenken overleden te zijn!

Op dit moment is het een Philips driver

[ Voor 8% gewijzigd door mcb1 op 12-04-2003 21:39 . Reden: driver ]

mcb1

Verwijderd

De bt878 heeft subsystem device ID informatie, dus een subdevice/subvendor, dat is de fabrikant van de kaart en het type. Dus als je die ergens vandaan kan halen...

(Onder Linux gebruik je daar lspci -vv voor, geen idee wat je onder Windows moet doen - haal anders ff ergens een Knoppix CDtje vandaan).

• mcb1
Heb toevallig een Knoppix cd en ga het proberen!

Zal alleen niet eerder dan dinsdag avond worden, als het lukt laat ik het weten!

mcb1

Verwijderd

In de BTTV gallery staan ook een heleboel TV kaarten met plaatjes erbij - misschien dat je je eigen kaart daartussen herkent? Heb je alvast wat om mee te spelen zolang je de subdevice/-vendor IDs nog niet weet. :P.

Verwijderd

Je kan die drivers gewoon onderling uitwisselen bij dei Brooktree BT8x8xx

Zo kan je tenminste ook nog kiezen welke default app je wilt hebben als besturing etc.

Verwijderd

Da's niet helemaal waar, want de audio en tuner aansturing verschilt per merk/type. Lees de documentatie van de Linux Bt8x8 driver maar eens door. ;).

Verwijderd

Probeer het eens !

Verwijderd

Ik heb dat al eens geprobeerd en het werkt niet. Zoals ik net al zeg, de tuner+audio aansturing verschilt per kaart. Zie de Linux BTTV driver voor verschillen, documentatie en example code. Die code ken ik zo ongeveer als m'n broekzak.

Heb je het zelf al eens geprobeerd (pak 20 Bt8x8 drivers en probeer ze allemaal op jouw kaart uit)? :?.

• mcb1
Oke ik zou dinsdag (vandaag) reageren of het 1 en ander gelukt is.

Als eerste de capture kaart doet het nu eindelijk!

Ik denk dat de S-vhs ingang niet meer werkt, maar de composiet ingang doet het wel
(Is er een manier om dit te kunnen testen?)

De drivers die ervoor geinstalleerd zijn, zijn de volgende!

- BT848 Tweaked philips WDM tv tuner c2 (Pal BG)
- BT848 Tweaked tv WDM crossbar
- Hoontech WDM video capture
- Tekram m205 pro-audio capture

Rest alleen nog de vraag wat ik met een tv-tuner en audio-capture moet, zit er helemaal niet op en als ik deze verwijder, dan installeerd windows ze weer opnieuw!

Ik heb trouwens ook nog met Linux (Knoppix) geprobeerd te achterhalen wat voor een kaart het is.
Dit was het resultaat:
Brooktree corporation BT878 video capture (Rev 02)
Brooktree corporation BT878 audio capture (Rev 02)

Helaas was hier ook weinig mee te beginnen.

Op deze site: http://home.t-online.de/h...er/bttv/bttv-gallery.html was helaas geen afbeelding te vinden van de kaart!

Het enige wat ik nog wil weten:

- Hoe test ik een S-VHS ingang?
- Kan het zijn dat deze niet werkt omdat ik nog steeds exact weet wat voor een kaart het is?

mcb1

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
volgens mij heeft die BT878 meerdere ingangen op de chip. Deze zijn bedoeld om te kunnen switchen tussen Svideo in, comp. in en tuner.
Volgens mij gebeurd dat door de cross-bar-switch anders te schakelen.

Het TV-kijk-programma FlyDS kan die crossbar instellen. Normaal moet je daarvan afblijven, maar ik denk dat het in jouw geval de enige manier is om te kijken of je op een gegeven moment beeld krijgt via de Svideo in.
Je zou, puur om te testen, ook een composite signaal op 2 pinnen (Y-signaal als ik me niet vergis) van de Svideo kunnen zetten. Je krijgt dan wel een zwart-wit signaal, maar je hebt dan wel zekerheid of er wel een signaal op die uitgang staat (is bij mijn svideo-recorder bijvoorbeeld ook zeer onduidelijk)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• mcb1
Er is toch altijd signaal bij S-video? Als er een niet S-video signaal staat op een S-video ingang dan moet het toch altijd zwart/wit zijn?

Tenminste als je een S-video signaal stuurt naar een niet S-video ingang dan is dit wel zo

mcb1

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

www.DScaler.com al geprobeerd?

• mcb1
Dscaler doet het dus niet met S-video, wel met composiet!

Zou het nu aan een driver liggen of zou de ingang gewoon kapot zijn?

mcb1

Verwijderd

Heb je het zelf al eens geprobeerd (pak 20 Bt8x8 drivers en probeer ze allemaal op jouw kaart uit)? :?.
Ik heb hier 250 verschillende BT8x8 drivers liggen en ze allemaal uitgeprobeert. Het grootste deel (>200) deed het gewoon op m'n BT878 capturekaart met Philips tuner.

De drivers + programma's bijgeleverd bij de kaart werkte een beetje omslachtig met capturen + bedienen. Op deze manier heb ik de beste eruit gepikt.

Verwijderd

mcb1 schreef op 15 april 2003 @ 21:06:
Ik heb trouwens ook nog met Linux (Knoppix) geprobeerd te achterhalen wat voor een kaart het is.
Dit was het resultaat:
Brooktree corporation BT878 video capture (Rev 02)
Brooktree corporation BT878 audio capture (Rev 02)
Heb je dan wel "lspci -vv" gedaan? Als ik "lspci" intype, dan krijg ik:

code:
1
00:11.0 Multimedia video controller: Brooktree Corporation Bt848 Video Capture (rev 11)

Echter, als ik "lspci -vv" doe, dan krijg ik:

code:
1
2
3
4
5
6
00:11.0 Multimedia video controller: Brooktree Corporation Bt848 Video Capture (rev 11)
        Control: I/O- Mem+ BusMaster+ SpecCycle- MemWINV- VGASnoop- ParErr- Stepping- SERR- FastB2B-
        Status: Cap- 66Mhz- UDF- FastB2B+ ParErr- DEVSEL=medium >TAbort- <TAbort- <MAbort- >SERR- <PERR-
        Latency: 64 (4000ns min, 10000ns max)
        Interrupt: pin A routed to IRQ 10
        Region 0: Memory at e8102000 (32-bit, prefetchable) [size=4K]

Bij een Bt878 kaart (die - in tegenstelling tot de Bt848 - wel subsystem informatie heeft) hoort dan tussen de eerste en tweede regel nog een "Subsystem: ..." regel te staan, en die regel moet je hebben voor kaart-identificatie. ;).

• mcb1
Weet al wat nu nog het probleem is!

Mijn videorecorder ondersteund WEL S-video in, maar NIET S-video uit! Nu zit er een S-video kabel vnaf mijn video naar mijn PC, dit werkt dus niet!

Kan dus alleen maar composiet gebruiken (of moet iets met S-video kopen, tv ofzo)

Rest alleen nog maar 1 vraag (Heb nog niet gegoogled of in de search gekeken), wat is op DIT moment het beste (Liefst gratis) programma om video te capturen. (is er ook software die je zo kunt instellen als video-recorder bijvoorbeeld?)

mcb1

• mcb1
effe kort hoe het nu is afgelopen met de capture-kaart!

De kaart is verwijderd, door de drivers die ik geinstalleerd had wou NERO niet meer werken. De CD-writer werd niet meer door NERO herkend. (gek genoeg wel door andere programma's die wel eens gebruik maken van een fikker)

Probeer het nog 1 keer in mijn oude celeron 400 bak, als het dan niet goed gaat is het einde capture-kaart!

einde van deze topic!

mcb1

Pagina: 1